Už dlhšie som nič nenapísal o mojom affiliate projekte Výživovo.sk. Dnes to napravím 🙂
Ako sa darí projektu Výživovo.sk?
Návštevnosť stále rastie, čo ma teší. V pondelok (25.04.2016) sme dokonca zaznamenali rekordný počet návštev (takmer 600), pričom 300 bolo z organického vyhľadávania.
Tiež ma potešilo pár konverzií z kampaní e-shopov v sieti dognet o ktorých som písal v minulom článku.
Je to o dosť menej, ako som písal a výška provízií mi nepostačí ani na obed v Bratislave, ale aspoň čosi.. Rád by som do magazínu implementoval stále viac a viac kampaní zo siete dognet.
#provízie
Za apríl som vygeneroval provízie vo výške 615 €. Z nich bude asi 15 % zamietnutých, takže výnosy sú okolo 500 €. Čo sa týka nákladov, je to približne 350 €. Žiadna hitparáda, ale aspoň sa dostávame do plusu.
#plány
Momentálne sa venujem projektu asi 30 minút denne. Viac-menej iba skontrolujem Trello, odpíšem na e-maily, pozriem Google Analytics. Chcel by som sa povenovať aj testovaniu landing page.
Teraz je konverzný pomer landing page napríklad z Google PPC 3 %, čo je dosť málo. Cieľ je zvýšiť tento pomer aspoň na dvojnásobok. To isté aj pri ďalších zdrojoch návštevnosti, hlavne platených.
TIP : vždy konverzný pomer segmentujte. To, že máte celkový konverzný pomer na webe 0,5 % ešte neznamená, že to je málo. Môžete tam mať napríklad veľa návštev z Facebooku, ktoré nekonvertujú, ale potom napríklad pri návštevách z organiku budete mať konverzný pomer 3 %.
Práve o budovaní konverzných landing pages (podstránka, na ktorú posielame platenú návštevnosť) bude dnešný článok.
Landing page – ako ju spravíte?
V prvom rade je dôležité upresniť si, čo vlastne landing page je.
Landing page je špeciálna podstránka na webe, ktorá by mala zaistiť konverziu. Preto musí byť vyladená k dokonalosti.
V našom prípade je landing page podstránka s formulárom, ale tiež aj hlavná stránka, na ktorej je tak isto formulár. Na tieto dve podstránky posielam platenú návštevnosť.
Budujeme landing page na WordPresse
WordPress ako taký nie je veľmi stavaný na tvorbu landing pages. Samozrejme sa to dá, ale je potrebná znalosť HTML a CSS.
Preto využijeme nástroj, v ktorom si všetko naklikáte za pár minút.
Ja používam OptimizePress, ktorý odporúčam. Má v sebe zabudovaný tzv. Live Editor, čo je vlastne drag & drop, pomocou ktorého spravíte landing page podľa seba. Zoberiete si podstránku, do nej vložíte niekoľko elementov a tieto elementy si potom prispôsobíte.
Napríklad podstránka s formulárom, ktorú mám na Výživove, mi zabrala asi hodinku času práve pomocou OptimizePress. Ak by som to mal robiť cez WordPress, tak mi to trvá (mne osobne) týždeň 🙂
Určite odporúčam podobný nástroj zakúpiť. Či už OptimizePress alebo jemu podobný. Hlavne ak budete testovať a upravovať landing pages. Super je, že nemusíte vedieť ani čiarku z HTML alebo CSS. Tento editor to všetko spraví za vás.
Čo by nemalo chýbať na landing page?
1. Nadpis a podnadpis
Väčšinou prvá vec, ktorú si návštevník všimne, je nadpis.
Ten by mal vyjadrovať o čom landing page vôbec je a čo na nej návštevník môže získať.
Tu je dôležité hrať návštevníkovi na city. Ukážte mu, čo mu ponúkate a ako mu viete pomôcť. Copywriting tu hrá veľkú úlohu 🙂
Podnadpisom skúste ešte viac priblížiť a opísať benefity pre návštevníka.
2. CTA prvok (tlačítko, vloženie e-mailu alebo formulár)
Cieľom landing page je nejaká akcia. Tú spravíte buď pomocou CTA prvku (napríklad button, ktorý bude odkazovať na e-shop), prípadne priamo pomocou formulára (či už na zber e-mailu alebo objednávky ako v prípade Výživova).
Tieto CTA prvky by mali byť výrazné a mali by byť viditeľné na prvý pohľad.
TIPY pre CTAčka :
- oddeľte ich od zvyšku, aby nezapadali (napríklad bielym priestorom)
- nasmerujte na CTA šípku
- presne povedzte, čo sa po kliknutí buttonu / vyplnení formulára / vložení e-mailu stane (napríklad „Vyhľadať pobočku a objednať sa“)
- skúste dať CTA prvok na landing page aspoň 2x (napríklad jeden above the fold a druhý ak niekto doscrolluje až nakoniec)
- testujte farby, text, rozmiestnenie (pozrite sa na pár príkladov)
3. Obrázky
Mám rád, keď je na landing page aspoň jeden obrázok. Nehovorím, že to je nutnosť, ale vhodne použité obrázky dokážu zvýšiť konverzný pomer.
Môže sa jednať o landing page produktu, e-booku, prípadne pobočky, ak propagujete výživové poradenstvo.
Na svojej landing page som použil 4 obrázky, ktoré približujú návštevníkovi, čo ho vlastne na konzultácií čaká.
4. Texty
Ľudia sa prišli na podstránku niečo dozvedieť, takže tam musíte mať dostatočné informácie, aby ste ho presvedčili k akcii.
ZNOVU – správne napísaný text tu hrá veľkú rolu!
Hovorte k svojej cieľovke jednoducho a priamo. Vysvetlite im, čo získajú ak vyplnia formulár a čo ich čaká.
Tipy pre texty :
- nepoužívajte dlhé odstavce. Landing page by mala byť jednoduchá. Žiadne 30 kilometrové texty tu nedávajte.
- hrajte na city človeka. Pýtajte sa ich otázky – „Aj vás už štvú pneumatiky na bruchu?“, dávajte im príkazy – „Využite túto jedinečnú akciu dnes!“, pracujte s ich strachom – „Vedeli ste, že obezita zabije každý rok milióny ľudí?“
- testujte rôzne vety/slová/paragrafy
- super fungujú rôzne garancie, tipy, štatistiky, čísla
- vždy sa snažte vysvetliť, čo to prinesie konkrétnemu návštevníkovi. Namiesto
„Sme najlepší výživoví poradcovia na svete“napíšte „Spravíme z vás sexy kočku“. Ľudia sú sebeckí a myslia hlavne na seba (v dobrom :))) 🙂
5. Dôveryhodnosť
Podľa môjho názoru NAJDÔLEŽITEJŠIA časť landing page. Ak túto časť zvládnete, máte vyhraté.
Návštevník vám musí dôverovať, aby vložil svoje kontaktné údaje do formulára, prípadne aby vám zanechal svoj e-mail.
Je veľa rôznych spôsobov, ako postupne zvyšovať dôveryhodnosť.
Môžete tam pridať referencie, fotky reálnych ľudí, použiť sociálne siete.
Ja napríklad mám na podstránke referencie z Facebooku a k tomu tam mám „Like button“, kde je vidno, že to lajkuje 1 400 ľudí.
6. Vaše výhody (USP)
Unique Selling Proposition, benefity, výhody, predajné argumenty… Volajte to ako chcete, ale mali by ste tam mať niekoľko výhod, kvôli ktorým by návštevník mal spraviť akciu (napríklad vyplniť formulár).
V tomto je super OptimizePress, ktorý má v sebe zabudované ikonky presne pre takýto prípad. Ja som tam dal informáciu o garancii, spokojných klientoch a obmedzenej akcii.
To sú veci, ktoré konkurencia nemá a dokážu presvedčiť návštevníka vyplniť formulár. Informácia o spokojných klientoch tiež dobre funguje pre budovanie dôveryhodnosti.
Záver
Toto bola prvá časť o budovaní konverzných landing stránok. Neberte to ako 100%-ný návod, skôr si z toho zoberte to, čo sa vám hodí.
Každú landing page by ste mali neustále testovať! To je dôležitejšie, než tam iba nabúchať pár vecí a nechať to tak.
V druhej časti vám ukážem, čo na landing page povedal UX špecialista Jan Kvasnička. Verte mi, že sa máte na čo tešiť. Honza tú podstránku tak skritizoval, že ju budem prerábať asi týždeň 😀 Ale aspoň uvidíte, na čo sa zamerať a akým chybám sa vyvarovať.
Máte aj vy nejakú zaujímavú landing page na webe? Pochváľte sa s ňou v komentároch 🙂
TIP na dva super články : Jak postavit kvalitní landing page? a Průvodce designem úspěšné landing page
Toto je mini reality show webového projektu, s ktorým sa za 365 dní pokúsim prekročiť hranicu čistého zisku 1 000 € mesačne. Začínam 15.03.2015.
- 23. časť - Facebook retargeting : kompletný návod
- 22. časť - Landing page : analýza použiteľnosti
- 21. časť - Landing page : čo by na nej nemalo chýbať?
- 20. časť - Google AdWords : nastavenie a stratégia
- 19. časť - Zvyšujeme zisk pomocou nových affiliate kampaní
- 18. časť - CASE STUDY: stratégia pre získanie 500 e-mailov za 30 dní
- 17. časť - ROZHOVOR: analýza e-mailovej stratégie špecialistom
- 16. časť - E-mailový marketing : stratégia a automatizácia
- 15. časť - Začíname s e-mailovým marketingom
- 14. časť - Linkbuilding II : konkrétne spätné odkazy, ktoré som získal
- 13. časť - Linkbuilding : začíname získavať spätné odkazy
- 12. časť - SEO (Optimalizácia pre vyhľadávače) v kocke III
- 11. časť - SEO (Optimalizácia pre vyhľadávače) v kocke II
- 10. časť - SEO (Optimalizácia pre vyhľadávače) v kocke I
- 9. časť - Ako sa darí projektu 2 mesiace po spustení?
- 8. časť - Meranie konverzií a vyhodnocovanie kampaní
- 7. časť - Checklist - na čo nezabudnúť pred spustením webu?
- 6. časť - WordPress šablóna alebo grafika na mieru?
- 5. časť - 7 dôležitých prvkov pre Váš web
- 4. časť - 10 základných WordPress pluginov
- 3. časť - Doména, hosting a WordPress
- 2. časť - Analýza kľúčových slov
- 1. časť - Hľadáme affiliate kampaň
Perfektný článok Peťo, mne sa osvedčilo pridávať do Buttonov ešte slovo „teraz“ alebo „ihneď“
Diky moc, parádny tip! 🙂
asi to na beznych ludi funguje, ale ja ked vidim niekde reklamu stylu „schudnite 20 kil tuku iba za tyzden“, alebo „cvicil iba 5 dni a pribral 15kg svalov. tu je ako“, alebo „nieco je tak ucinne ze si lekari su zufali“, tak by som hned podal podnet na policiu, keby som nebol taky lenivy. pretoze toto su jasne podvody a je toho plny internet. tahanie penazi z hlupejsich je podobne ako okradanie ludi na ulici slabsich. robili by ste to druhe? tak preco robite to prve?
sorry za mierny offtopic 😛
Diky za komentár. Žiadne takéto prehnané (klamlivé) vyhlásenia na webe nemám. Žiadne poradenstvo/tabletky by nemali sľubovať nereálne výsledky. Vety typu „zmeňte svoj život“ mi prídu ok, ak ti to príde moc tak sorry 🙂 Trochu marketingu v tom byť musí, ale s mierou. „Schudnite 20 kíl tuku za týždeň“ by som na web nikdy nedal.
Pekný článok Peťo 😉 Super!
Ďakujem 🙂