Landing page : hodnotenie od UX špecialistu Jana Kvasničku

V minulom článku som napísal pár slov o landing page a dnes s touto témou budeme pokračovať. Zvolil som trochu netradičný formát článku a tým je analýza použiteľnosti od UX špecialistu Jana Kvasničku.

Jan Kvasnička

O spoluautorovi článku :

Honza sa zaoberá UX, použiteľnosťou webu, zvyšovaním konverzných pomerov a návrhmi, tvorbou a testovaním webových aplikácií. Spolupracuje s poprednými spoločnosťami, akými sú napríklad Pilulka.cz, Vašečočky.cz alebo Zľavy.sme.sk.

 

V článku postupne rozoberiem všetky prvky na podstránke a presne napíšem, čo je na nich podľa Honzy zle.

Pre zdieľaný projekt sme použili aplikáciu Invisionapp, ktorá je veľmi šikovná a stojí za vyskúšanie.

Invision aplikácia

TIP : Honza s Pavlom Ungrom robia v najbližších týždňoch kurz s názvom seoux naprieč celým Slovenskom. Ak chcete do hĺbky pochopiť SEO a UX, určite na tento kurz zájdite. Cena je viac, než prívetivá 🙂 Ešte tam pár voľných miest ostalo.

Landing page – hodnotenie použiteľnosti – CHYBY a NÁPADY

1. CHYBA : Žiadne logo

Na landing page mi chýbalo logo, na čo ma Honza upozornil. Uznávam, že toto je veľká chyba 🙂

Logo buduje dôveryhodnosť, zapamätateľnosť a vytvára asociácie na dané téma. 

Chýba logo

 

2. CHYBA : Slabá práca s emóciami

Chýbajú texty, ktoré budú pracovať s emóciami návštevníkov. Rozhodol som sa preto pridať podtitulok „3 jednoduché kroky k získaniu jedálničku“ vedľa objednávkového formulára.

Slabá práca s emóciami na landing page

3. CHYBA : Nejednotné texty

Nikde píšem o získaní jedálničku, inde zase o objednávke k výživovému poradcovi. Návštevník v tom má zmätok. Zmenil som nadpis na „Objednajte sa k výživovému poradcovi už dnes!“ a v podnadpise som vysvetlil, že získajú podrobný jedálniček na mieru.

Treba sa zamerať na jednu hlavnú konverziu, nie kúskovať. Ja to mám ešte stále zle. Musím nad tým viac porozmýšľať a opraviť to.

Nejednotné texty na landing page

4. CHYBA : Zlý formulár

Vo formulár nejde spoznať, ktoré polia sú povinné. Tiež nie je jasné, ako bude klient kontaktovaný, či e-mailom alebo telefónom. Toto ale rieši inzerent, takže tu nič nevymyslíme.

Povinné polia vo formulári

5. CHYBA : Text v tlačítku

Honza si myslí, že „Odoslať nezáväznú žiadosť“ bude lepší text pre CTA ako „Objednať sa na konzultáciu“. Odôvodňuje to tým, že to pre ľudí nie je tak záväzné, ako objednávka na konzultáciu. Zmenil som to, uvidíme 🙂

Text v CTAčku

6. CHYBA : Zle vysvetlená garancia

Máme síce garanciu vrátenia peňazí, ale nikde nie je napísané, akých 🙂 Treba to návštevníkovi vysvetliť. Pridal som informáciu o cene do garancie aj do 3 krokov k jedálničku.

Garancia na webe

7. CHYBA : Nepoznáme obavy cieľovej skupiny

Aké obavy majú ľudia, ktorí chcú využiť služby výživového poradenstva? Čo ich trápi? Čoho sa boja? Mali by sme si to niekde napísať a následne to uviesť aj na landing page.

Obavy cieľovky

8. CHYBA : Väčšie obrázky

4 malé obrázky nevyvolávajú toľko emócií ako 2-3 väčšie, preto som tam dal iba tri a zväčšil ich. Tiež nám pri obrázkoch chýbal nadpis, čo som opravil.

Použiteľnosť - radšej 3 fotky

 

9. CHYBA : Chýba nám nadpis k jednotlivým prvkom

Nemôžeme iba tak vybafnúť na ľudí s printscreenami komentárov na Facebooku. Treba presne pomenovať, čo tieto komentáre znamenajú. Pridal som preto nadpis, ktorý vystihuje, o čom printscreeny z Facebooku sú.

 

Chýba nadpis pre printscreeny

10. CHYBA : Rôzne farby tlačidiel na webe

Na podstránke máme 2 tlačidlá – jedno na odoslanie formulára a druhé na prejdenie k formuláru. Obidva by mali byť podľa Honzu v rovnakej farbe.

Jednotná farba v návštevníkovi evokuje rovnakú funkciu a je to jednoznačná konverzná farba.

Zmenil som farbu spodného buttonu na červenú.

 

Rôzne farby buttonov

11. CHYBA : Chýba pätička (footer)

Je dobre, ak je po celom webe jednotná pätička. Zvyšuje to dôveryhodnosť a ľudia webu viac veria. My sme ale trochu obmedzení technikou, do OptimizePressu neviem dať pätičku z webu. Takže sorry Honzo, ale v tomto ťa neposlúchnem 😀

Pätička kvôli použiteľnosti

12. CHYBA : Slabá práca s emóciami (znovu!)

Na konci landing page by znovu mala byť výzva, ktorá bude pracovať s emóciami. Väčšina návštevníkov totižto scrolluje až úplne dole a potom sa rozhodnú čo ďalej.

Pridal som tam titulok nad button s textom „Na čo ešte čakáte? Zmeňte svoj život už dnes.“ Samozrejme to budem testovať, toto ma napadlo iba tak v rýchlosti…

Výzva a práca s emóciami

13. NÁPAD : Otestovanie live chatu

Honza navrhol otestovať live chat, čo vôbec nie je zlý nápad! Nasadím, vyskúšam, uvidím 🙂 Pomôže nám to získať dôležitý feedback od návštevníkov podstránky.

Test live chat

14. NÁPAD : Otestovať tzv. emočný marketing

No dobre, priznávam, výraz „emočný marketing“ počujem prvý krát 🙂

Veľmi dobre s týmto typom marketingu pracuje napríklad Booking.com, cez ktorý keď si objednávam hotel, tak skutočne ten stres cítim 😀 Ide o tie vyskakujúce okná, ktoré vám hlásia, koľko ľudí je na stránke, koľko ľudí si pozerá hotel, kedy sa spravila posledná rezervácia… Ak by sme to vyriešili technicky, bolo by zaujímave to otestovať 🙂

Stres marketing

15. CHYBA : Chýba copyright na zvýšenie dôveryhodnosti

Copyright zvyšuje dôveryhodnosť, hlavne ak je v ňom nejaký zaujímavý rok 🙂 Vždy sa snažte, aby bol rok v copyrighte aktuálny, ani by ste neverili, koľko ľudí dokáže odradiť od nákupu na webe neaktuálny rok v pätičke (tu mal byť odkaz na štúdiu, ktorá to dokazuje, ale nevedel som ju nájsť :)).

Copyright - použiteľnosť

16. NÁPAD : Otestovať vplyv odborníka

Honza navrhol otestovať vplyv odborníka na webe. Podľa mňa super nápad, iba musím vymyslieť, ako to na podstránku implementovať a následne to otestovať.

Odborník na webe

Zhrnutie a výsledky

Aspoň vidíte, koľko vecí sa dá testovať na tak jednoduchej landing page. Zmenenú a upravenú podstránku nájdete tu, zatiaľ vyzerá, že úpravy pomohli.

Takto vyzerá stránka pred a po  :

Pred a po

Treba predovšetkým pracovať s emóciami a návštevník by mal vždy vedieť, čo získa po vyplnení formuláru, prípadne objednávky.

VÝSLEDKY :

Nový formulár je nasadený na webe krátko (pár dní), ALE napríklad konverzný pomer z Google PPC sa zvýšil takmer na dvojnásobok, z 2,8 % až na 5,2 %. Ak to takto bude pokračovať, náklady na jednu konverziu budú výrazne nižšie ako doteraz. A my viac zarobíme 🙂

Konverzný pomer

Verím, že tento článok pomôže aj skúsenejším internetovým podnikateľom. Mne osobne dala Honzova analýza veľa know-how, ktoré následne využijem aj pri ďalších projektoch.

Ďakujem Honza za super analýzu použiteľnosti!

Tak čo, našli ste sa v niektorých chybách aj vy? 🙂

 

 

Toto je mini reality show webového projektu, s ktorým sa za 365 dní pokúsim prekročiť hranicu čistého zisku 1 000 € mesačne. Začínam 15.03.2015.

5/5 - (3 votes)

Comments

  1. Konverzní poměr přes 5% už je velmi dobrý.
    Jinak moc pěkné zhodnocení landing page.

  2. super článek

  3. bolo by tie veci testovat postupne 🙂 Mozno si nieco zmenil, co ti ubralo konverzny pomer, nieco extremne zvysilo. Vysledok parada, ale mozno by bolo fajn to „rozpitvat“ hoci chapem, ze tam tych kovenrzii asi nie je uplne tak vela, aby to bolo reprezentativne.

  4. Peto, ten konverzny pomer je z trafficu na celom webe, alebo to zanmena, ze ak sa 100 ludi preklikne na LP tak 5 z nich to vyplni pri novej verzii.

  5. davidsach580050918 says

    tohle je moc hezký článek 🙂 Škoda, že to nenabízíte jako placenou službu, hned bych věděl o zákazníkáh pro využití 🙂

  6. Petře, nemyslel to v bodě 15 Honza právě naopak s tím rokem?
    Čili nesnažit se mít tam aktuální rok, ale rok od kdy je web na trhu?

    Pro budování důvěryhodnosti je myslím lepší, když zákazník uvidí, že služba už pár let funguje.
    Ideální by podle mě bylo něco jako © 2013-2016

  7. Ahoj, urcite by to chtelo dalsi update. Stranka vypada zase nejak jinak, takze co konverzni pomer a zisky?:-D

Trackbacks

  1. […] TIP : Honza s Pavlom Ungrom robia v najbližších týždňoch kurz s názvom seoux naprieč celým Slovenskom. Ak chcete do hĺbky pochopiť SEO a UX, určite na tento kurz zájdite. Cena je Zobrazit více […]

  2. […] pre seba, ale pre návštevníkov webu. Ako ju urobiť čo najprehľadnejšiu vám pomôže hodnotenie použiteľnosti landing page od UX špecialistu Jana Kvasničku a jeho nápady na […]

  3. […] si tiež hodnotenie použiteľnosti landing page od UX špecialistu Jana Kvasničku a jeho nápady na […]

  4. […] musí mít jasně definovaný cíl a musí být na míru ušitá zdroji trafficu. Pouček na to, jak udělat konverní stránku, je všude na internetu dost – ale to nestačí. Chce to zkoušet, předělávat a testovat. […]

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.