Otázky a odpovede

Odkedy som sa stal mentorom v slovenskej sieti .dognet, dostávam dosť veľa otázok ohľadom affiliate marketingu, on-line marketingu a podnikania na internete všeobecne.

Veľa krát odpoveďou strávim dosť času, pretože chcem ľuďom pomôcť čo najlepšie. Preto som sa rozhodol, že tie najzaujímavejšie otázky a odpovede budem publikovať priamo na blogu.

Ak chcete, aby som bol Vašim mentorom a pomáhal Vám, zaregistrujte sa do siete .dognet cez tento odkaz.

Otázky a odpovede od Vás:

Ako si mám vybrať affiliate program, ktorý mi bude vynášať? Sú nejaké programy, v ktorých je väčší potenciál ako v iných?

Ako som už vysvetlil v predošlom článku – Hľadáme affiliate kampaň –  snažím sa vybrať affiliate kampaň podľa niektorých kritérií, ktorými sú : výška provízie, trh, komunikácia s affiliate managerom atď. Čo sa týka tých odborov, v ktorých vidím potenciál, tak ide o tieto odbory – financie, zdravie, móda, nábytok, e-produkty a ďalšie.

Najlepšie sa však vyberá kampaň podľa toho, čo Vás baví a čomu rozumiete. 

Aké máš skúsenosti s Placla.sk?

Malé a nie veľmi dobré.

Blogy na Placle sú určené primárne pre predaj odkazov, čo pre mňa nie je nič zaujímavé. V Čechách je trochu iná situácia, Placla.cz má niekoľko zaujímavých blogov, cez ktoré mi občas príde aj nejaká tá návštevnosť. Nechcem Placlu nijak odsudzovať, ale bohužiaľ situácia na Slovensku je zatiaľ taká, že by som ju pre získavanie kvalitných odkazov nevyužil.

Je pre SEO (Optimalizáciu pre vyhľadávače) dôležitý vek domény?

Túto otázku som dostal od Števa Polgáriho, ktorý spustil veľmi zaujímavú službu pre prehľad exspirujúcich domén reborn.domains. Skrátenú odpoveď nájdete aj na blogu .dognet.sk.  Tu Vám dám tú pôvodnú: 

Pri nových projektoch je veľmi dôležité získať čo najrýchlejšie návštevnosť, aby sme zistili, či má projekt potenciál alebo nie. Návštevnosť získame buď platenú vo forme reklamy alebo „neplatenú“ z vyhľadávačov. Je však dôležité uvedomiť si, že organickú návštevnosť získavame postupne a pomaly.

Jedným zo spôsobov ako urýchliť, aby Google Vašu stránku začal indexovať vo vyhľadávačoch je práve zakúpenie domény s históriou. Tým mám na mysli dátum prvej indexácie (pozor, nie vek!) a spätné odkazy, ktoré na ňu vedú. Ak bol na doméne hodnotný obsah, ktorý Google indexoval a vedú na ňu relevantné spätné odkazy, tak môže byť takáto doména veľmi dobrým odrazovým mostíkom pre nový projekt.

Ak máte k dispozícií doménu, ktorá je indexovaná aspoň 5 rokov, určite túto príležitosť využite a doménu zakúpte.

Má zmysel robiť PPC kampane na affiliate projekt, ktorý za províziu prezentuje produkty?

Áno má.

Je však dôležité uvedomiť si, že pre PPC kampane sú dôležité tzv. landing pages (vstupné stránky), na ktoré kampaň odkazuje. To znamená, že táto landing page by mala byť veľmi dobre optimalizovaná, aby boli výsledky čo najlepšie. Tiež nezabudnite na presné meranie výsledkov z kampaní. Pre meranie používajte tzv. UTM parametre a kanály v .dognete.

Príklad: Mám magazín o fitness činkách. Na ňom spravím jednoduchú landing page, na ktorej porovnám rôzne činky podľa jednotlivých kritérií a odporúčim 2-3 najlepšie. Tie budú samozrejme napojené na affiliate program. Odkazy na affiliate program označíme kanálom, aby sme vedeli, že konverzie prišli práve z tejto landing page, na ktorú vedie určitá PPC kampaň. Podľa výsledkov vyhodnocujeme a optimalizujeme.

Čo robíš po spustení nového webu, aby si Ťa Google čo najrýchlejšie všimol?

Snažím sa získať silný odkaz. 

Odkaz môže byť z PR článku, FB skupiny alebo diskusií. Ak autoritatívny web odkazuje na ten Váš, Google si ho určite všimne, pretože prechádza všetky odkazy, na ktoré tento autoritatívny web odkazuje.

Aby som bol konkrétnejší, skúsim načrtnúť 4 veci, ktorými môžete urýchliť zaindexovanie Vašej novej stránky vyhľadávačmi:

1. na webe si nainštalujete Google Analytics. Môže to dať Googlu signál, že je na svete nový web

2. vytvoríte sitemapu a vložíte ju do Google Webmastertools

3. na webe si založíte sociálne média a zdieľate na nich akýkoľvek obsah

4. získate silný odkaz z relevantného webu

Vieš mi poslať nejaké Tvoje affil stránky, aby som sa mohol inšpirovať?

Mojím najviac zarábajúcim projektom je www.pozicka.sr. Tam sa inšpirovať môžeš, pretože si myslím, že poskytujem na webe skutočnú hodnotu pre čitateľov – napríklad vo forme diskusií o podvodníkoch.

Ak sa chceš inšpirovať ešte viac, odporúčam pozrieť si týchto 7 affiliate projektov.

Koľko platíš za jeden článok od copywritera?

Za články platím od 20 do 50 €. Áno, viem, je to veľa. Na druhej strane však vyžadujem kvalitu a táto cena zahŕňa aj nahodenie článku na web, čo tak isto zaberie dosť času.

Ktorý typ návštevnosti Ti konvertuje najlepšie? 

Záleží to asi projekt od projektu, ale ak by som to mal povedať všeobecne, tak by určite išlo o návštevnosť z vyhľadávačov. Či už platenú alebo neplatenú.

Kopíruješ aj ty od konkurencie ako niektorí kopírujú od Teba?

Nekopírujem, nechávam sa inšpirovať. 

Snažím sa nájsť tie veci, ktoré u konkurencie fungujú a aplikovať ich na moje projekty. Vždy ale musím mať niečo, čo konkurencia nemá, čím sa odlíšim. To je dôležité. Ak budete iba slepo kopírovať a čakať zázraky, tak tie neprídu.

Mám slovenský projekt a rád by som rozbehol aj českú verziu. Ak len dám preložiť svoje texty do češtiny a zverejním ich na cz doméne, nebude to goole vnímať, že to sú okopírované texty a pridelí mi nízky ranking ?

Na 99% nie.

Slovenčina a čeština stále sú 2 rozličné jazyky (aj keď veľmi podobné) a preložením slovenského textu (alebo naopak) by sa nemalo jednať o duplicitný obsah.

Čo však ale robím ja (tiež mám slovenské projekty, ktoré nechávam prekladať do češtiny) – vždy prikážem prekladateľke, aby text neprekladala od slova do slova. Stačí, keď pár viet pozmení, poupraví, pričom ten význam ostane rovnaký. V takomto prípade sa už o toto strachovať nemusíte vôbec.

Stránky robím na wordpresse. Máš s tým skúsenosti, či odporúčaš skôr sa učiť na niečom inom?

S WordPressom mám iba tie najlepšie skúsenosti a určite ho pre akýkoľvek affiliate projekt odporúčam.

Robil som si analýzu Tvojho webu a zistil som, že aj keď na neho nemieri veľa spätných odkazov, tak sa veľmi dobre zobrazuje na Google. Čím to je?

Je dôležité si uvedomiť, že pre Google nie je dôležitá KVANTITA spätných odkazov, ale ich KVALITA.

Aj keď na tento web nemieri veľa odkazov, sú kvalitné, čiže z relevantného autoritatívneho webu. Doba, kedy sa budovali odkazy iba s ohľadom na počet (čím viac, tým lepšie) je už dávno preč.

Radšej získam 5 odkazov mesačne zo silných webov ako 500 odkazov z úplne nerelevantných webstránok.

Idem budovať nový magazín o zdravej výžive. Nemáš tip na rýchlu WordPress šablónu magazínového typu?

Skús túto šablónu s názvom Schema! Mám ju nasadenú na jednom českom magazíne a je skutočne obdivuhodne rýchla. Dá sa tiež veľmi dobre prispôsobiť, takže žiadne programátorské znalosti nie sú potrebné 🙂

Akých 5 spätných odkazov by si mi poradil získať pre e-shop s výpočtovou technikou?

Pre takýto e-shop sa dá získať stovky relevantných odkazov, pretože ide o veľmi širokú tému. Rôzne typy notebookov, príslušenstvo, elektronika. Cieľová skupina má veľa problémov, ktoré potrebuje vyriešiť. 

5 tipov na spätné odkazy pre e-shop s výpočtovou technikou:

YouTube.com – spraviť videorecenziu akéhokoľvek produktu, ktorý sa dobre predáva a dať to na YouTube. Takýto odkaz Vám okrem efektu pre SEO zvýši konverznosť e-shopu. Tiež môže priniesť nových zákazníkov.

ITnews.sk – PR článok na relevantnom webe akým je napríklad ITnews.sk. Môže sa jednať o recenziu produktu, tipy alebo vyriešenie určitého problému

Odpovede.sk – čo takto spraviť na e-shope podstránku a na nej vysvetliť, čo môže spôsobovať čiernu obrazovku na notebooku? Potom odkaz na článok zdieľať na FAQ serveri Odpovede.sk. Pomôžete ľuďom, „zlepšíte“ si SEO a možno u Vás niekto v budúcnosti aj nakúpi.

PCforum.sk – odkaz z akéhokoľvek relevantného fóra

Heureka.sk – vedeli ste, že na Heuréku sa dajú pridávať externé recenzie? Spravte recenziu, pridajte ju na Heuréku a máte výborný odkaz, ktorý Vám prinesie návštevnosť, ktorá je pripravená nakúpiť!

Poraď nejakú dobrú knihu o affiliate marketingu, čo si v poslednej dobe čítal.

Musím sa priznať, že knihy priamo o affiliate marketingu už nečítam. Sú určené väčšinou pre začiatočníkov a čítam dosť veľa zahraničných blogov a počúvam veľa podcastov.

Ak hľadáte zdroje o affiliate marketingu (vrátane kníh), skúste sa pozrieť na zoznam zdrojov od Mária Roženského alebo na môj starší článok o zdrojoch pre teoretické znalosti internetových podnikateľov.

Čo sa týka kníh, ktoré som v poslednej dobe čítal a veľmi ma zaujali:

Snažím sa robiť SEO podľa tvojho návodu. Ako zistím, či som sa v google posunul vyššie? Na jednej strane to aplikujem, ale neviem ako mám zistiť že to aj reálne pomohlo.

Pozíciu tvojho kľúčového slova vo vyhľadávačoch najlepšie overíš priamo cez Search Console (pred tým Google Webmaster Tools). Tento nástroj Ti ukáže presnú pozíciu kľúčového slova a dokonca môžeš vidieť, či sa Ti pozícia zlepšuje alebo zhoršuje.

Analýza vyhľadávania pre projekt Výživovo.sk

Analýza vyhľadávania pre projekt Výživovo.sk

Vždy sa ale snažte zvyšovať celkovú organickú návštevnosť a zisky z tejto návštevnosti. Nezameriavajte sa zbytočne na pár kľúčových slov.

 

!Otázky a odpovede budem priebežne dopĺňať!

 

Máte aj vy otázky ohľadom internetového podnikania? Chcete nakopnúť v budovaní Vaších projektov? Potrebujete mentora, na ktorého sa budete môcť kedykoľvek obrátiť?

Zaregistrujte sa do dognetu cez tento odkaz a ….. napíšte mi! 🙂