9 vecí, ktoré sme spravili minulý rok a nakopli naše affiliate projekty

Január 2018 bol pre nás, čo sa týka provízií z affiliate marketingu, celkom fajn mesiac.

Konečne sme sa po dlhej dobe dostali na vyššie čísla, obratovo niekde k 8 – 9 tisíc eur mesačne.

Z toho sa už dá pekne zaplatiť vývoj webov, ľudí, linkbuilding.

Provízie z affiliate programov

Provízie z affiliate programov

Provízie z affiliate programov

Provízie z affiliate programov 2

Provízie z affiliate programov

Provízie z affiliate programov 3

 

Samozrejme, všetko treba reinvestovať, či už do vývoja webu, alebo do nových projektov. My sa zameriavame predovšetkým na SEO, čiže peniaze pôjdu do obsahu a nákupu odkazov.

V tomto článku vám chcem ukázať, aké veci sme v roku 2017 spravili, aby sme sa znovu priblížili k hranici 10k/mesačne, ktorú chceme v najbližších mesiacoch prekonať.

POZOR: Pred tým ako začnete čítať článok, v marci spúšťam super online kurz o budovaní autoritatívneho webu – zistite viac TU.

 

9 vecí, ktoré sme spravili minulý rok a nakopli naše (nielen affiliate) projekty

 

1. Zvýšili sme intenzitu nových článkov na 3 týždenne

Pred tým som mal pravidlo 1 článok týždenne, ale zistil som, že pre magazín to je málo.

Teraz publikujeme pokojne aj 3 – 4 dlhé články ta týždeň, vždy zamerané na určité kľúčové slovo.

Na jednom z magazínov máme už 250 publikovaných článkov (pričom viac ako 150 sa pridalo za posledný rok), čo nie je vôbec zlé. To už sa dá označiť za „autoritatívny web“ 🙂

Počet článkov

 

2. Aktualizovali sme TOP 5 – 10 starých článkov na weboch

Schválne, skúste si pozrieť v Google Analytics, ktoré články/stránky vám privádzajú najviac návštevnosti.

Nájdete to tu: Google Analytics – Správanie – Obsah webu – Všetky stránky

My sme zistili, že veľa článkov, ktoré prinášajú dosť veľa návštevnosti z Google je zastaralých. A ako všetci vieme, Google ma rád weby, o ktoré sa majiteľ stará, takže akákoľvek aktualizácia môže pomôcť SEO.

Čo sme spravili so staršími článkami na webe? 

  • pridali sme nový obsah podľa kľúčových slov
  • lepšie sme články INTERNE prelinkovali
  • pridali sme do článkov obrázky a videá
  • prepísali sme neaktuálny obsah
  • pridali sme nové affiliate kampane
  • poslali sme tam externé 1-2 odkazy

Pozície

Táto aktualizácia spolu so spätnými odkazmi viedla k zvýšeniu pozícií vo vyhľadávačoch a zvýšeniu návštevnosti z organiku. 

 

3. Zamerali sme sa na PR články ako na hlavnú stratégiu získavania spätných odkazov

Linkbuilding sa dá robiť na veľa spôsobov.

Môžete robiť „FREE“ linkbuilding a postovať do fór, komentovať, zdieľať články na sociálnych sieťach, získavať odkazy z katalógov.

Alebo môžete robiť trošku viac grey a black-hat linkbuilding a získavať odkazy agresívnejším spôsobom.

My sme sa rozhodli ísť cestou dlhodobého linkbuildingu pomocou PR článkov. Ide síce o PLATENÉ odkazy, ale to iba znamená, že nie každý vie takýto odkaz získať.

V linkbuildingu sa treba odlíšiť a treba získať odkazy, ktoré nemá vaša konkurencia. PR články sa pre nás ukázali ako fajn cesta.

Toto je napríklad úplne nový anglický projekt, kde sme získali pár odkazov z PR článkov a za niekoľko mesiacov sa web zobrazuje v Google na viac ako 3000 kľúčových slov. Pozície sú zatiaľ veľmi slabé, ale postupne sa zlepšujú aj tie.

Počet kľúčových slov cez SEMrush

Počet kľúčových slov nového projektu cez SEMrush

 

4. Prešli sme na HTTPS

Takmer so všetkými webmi sme prešli na HTTPS.

Nemám žiadny „proof“, ako presne nám to dvihlo pozície a návštevnosť. Ale som si istý, že aj HTTPS je jedna z vecí, vďaka ktorej nám na všetky weby chodí takmer 20 000 UIP denne z vyhľadávačov (dokopy). 

Prechod na HTTPS

 

5. Zavádzame SILO štruktúru

O tom, ako funguje SILO štruktúra som už písal.

Veľa z vás mi ale písalo, ako máte spraviť SILO štruktúru na WordPress webe.

My sme to spravili takto:

  • Názov kategórie sme nazvali pomocou hlavného kľúčového slova (povedzme „vysávač“).
  • Spravili sme stránku, ktorú sme zamerali na hlavné KW – takže sme spravili stránku o „vysávačoch“.
  • Celú kategóriu sme redirectovali na stránku o vysávačoch (pomocou pluginu Redirection), čiže keď niekto klikne na názov kategórie, ukáže sa mu tam stránka o vysávačoch
  • Články sme zamerali na kľúčové slová, ktoré podporia stránku s hlavným kľúčovým slovom, takže napríklad „robotický vysávač“ alebo „tyčový vysávač“
  • V článkoch sme interne linkovali na hlavnú stránku s hlavným kľúčovým slovom

Určite existuje veľa spôsobov, ako navrhnúť štruktúru webu. Mne sa ale zatiaľ osvedčila SILO štruktúra, pretože je jednoduchá a funguje.

SILO štruktúra - príklad

SILO štruktúra – príklad

 

6. Nasadili sme nové affiliate kampane

Minulý rok som sa pustil do oblastí, ktoré som pred tým vôbec neriešil.

Nasadil som kampane z oblasti elektroniky, športu, liekov…

…niektoré sa chytili, iné nie. Otestovali sme si, čo funguje a na to sa teraz chceme sústrediť. 

Musím povedať, že som skutočne rád, že sa situácia v affiliate marketingu v Čechách aj na Slovensku konečne pohla dopredu.

Kampaní je stále viac a viac a už si je z čoho vyberať 🙂

Takže affilu zdar!

Affiliate marketing

7. Posielame návštevnosť na konverzné landing pages s tabuľkami

Pred tým sme posielali ľudí z článkov priamo do e-shopu.

Teraz testujeme trochu iný „lievik“:

Google – obsahový článok – landing page (ako vidíte dole) – e-shop

Takže získame návštevnosť z Google na dlhé články a týchto ľudí potom pošleme na konverzné landing pages, nie rovno do e-shopu.

Konverzný pomer z týchto stránok s tabuľkami je oveľa vyšší ako z článku, pretože ľuďom uľahčujete rozhodovanie. Nepotrebujú hľadať najlepší tlakový hrniec, my im ho vyberieme.

TIP: pre tieto stránky sa mi osvedčil super builder Thrive Architect.

 

 

8. Ešte viac sme zapracovali na procesoch

Ak máte jeden autoritatívny web, kde pridávate 1 – 2 články týždenne, tak to dokážete ustriehnuť aj bez akýchkoľvek procesov, stačí vám Trello a e-mail.

Pri viacerých veľkých weboch už Trello úplne nestačí a je potrebné zaviesť rôzne plány a manuály (viac o manuáloch píšem v tomto článku). Tak, aby každý vedel čo má robiť, ako to má robiť a prečo to vôbec robí.

Ja si v poslednej dobe dosť pomáham Google Docs a Google Sheets.

Napríklad som si vytvoril jednoduchý obsahový plán, ktorý majú nazdieľaný redaktori aj šéfredaktori:

Obsahový plán

Príklad obsahového plánu pre nový projekt o kryptomenách

 

Do tohto plánu pridávam články, rozdeľujem články autorom, sledujem kto ako píše a či sa plán dodržiava. Nič zložité, ale účel to plní. Zatiaľ som na nič sofistikovanejšie neprišiel 🙂

TIP: Celý obsahový plán poskytnem účastníkom kurzu Autoritatívny web ako Worksheet.

 

9. Ešte viac tlačíme Facebook a YouTube

Sociálne siete a videá sme robili aj pred tým, ale nie tak ako minulý rok. Natočili sme desiatky videí a boli sme oveľa viac aktívni na sociálnych sieťach.

Na Facebooku sme spravili súťaže, boostovali statusy, získavali nových fanúšikov.

Facebook

Na Youtube sme robili rôzne rozbalovačky a testovania produktov.

Jeden z naších YT kanálov

Jeden z naších YT kanálov

Myslím si, že videá stále moc affiliate partnerov u nás nerobí, a tak je to super cesta, ako sa odlíšiť. Sociálne siete zasa považujem za dôležité pre zvýšenie dôveryhodnosti. Aj videá aj sociálne siete super podporia SEO.

 

 

Záver

Ako vidíte, budovanie internetového príjmu je dlhá a ťažká cesta. Ja napríklad stále zisťujem, čo funguje a čo nie. Pokiaľ ale niekoľko mesiacov makáte a robíte veci, ktoré robiť máte, ide to. Ide zarábať tisícky eur pomocou jedného alebo viacerých webov, na ktorých každý deň pracujete.

Ak sa aj vy chcete dostať na zaujímavé čísla, určite si počkajte na môj online kurz Autoritatívny web. Veľa vecí vás v ňom naučím. Ale neodmakám to za vás, sorry 🙂

Je niečo, čo ste minulý rok spravili vy a zvýšilo to obrat z webu? Pochváľte sa do komentárov!

5/5 - (9 votes)

Comments

  1. Aj my sme zaviedli pravidelnú publikáciu na hlavných weboch. Je to ideálne nastavenie, keď musí byť zverejnený článok každý deň. Robíme všetko pre to, aby sa to neporušilo. Niekedy je to ťažšie, keď človek potrebuje každý deň nový článok napr na 5 webov, ale dá sa to. Treba mať dostatok redaktorov a zásobu článkov vždy aspoň na 2 týždne.

  2. Super článek! Jen v bodě 5 píšeš „Celú kategóriu sme REDIRECTOVALI na stránku o vysavačoch“ co to má za smysl? Neni lepší udělat jen tu stránku a přidat ji do menu? Nebo mi něco uniká? Díky

    • Ďakujem Pavel! No tak takto – mas clanky v kategorii vysavace, plus mas stranku s vysavacmi. Cize zbytocne 2x cielis na to iste KW – a ja nechcem, aby sa clovek dostal do Archivu kategorie s clankami, chcem ho poslat na konverznu stranku. Preto to redirectujem.

  3. Chcem sa spytat, je pre teba dolezite si sledovat aj či maju clanky čitanosť alebo davas tam clanky ktore maju trebas citanost nula ale hlavne nech je ta pravidelnost a dlzka zachovana + optimalizovana na dane KW. Inak povedane zaujima ta aj interaktivita a je z tvojho pohladu pre SEO podporne clanky potrebna? DIk

    • Jasne, sledujeme. Pozerame hlavne, ako sa článok chytá na FB – koľko má lajkov. Podľa toho dosť plánujeme témy. Tiež pozeráme komentáre, ktoré článkov sa najviac komentujú a ktoré naopak vôbec. Spätne pozeráme napríklad čas stráveny na článku alebo bounce rate (v GA), to tiež pomáha pre pochopenie že čo ľudí zaujíma a čo nie.

  4. Opat dakujem za super clanok. Povies aku autoritu maju tvoje weby? A na weby s akou autoritou sa snazim publikovat PR clanky?

  5. Peter, chtěl bych se zeptat pro představu, jaké jsou tak průměrné měsíční náklady celkově? PPC + PR články a další linkbuilding, odměna pro copywritery, redaktory atd.?

  6. Počuj Peto (dufam že maš čas)- Existuje neaka schema outsourcingu ktoru ked budem nasledovať a dokažem spraviť všetky potrebne kroky od 1.
    najst niche, 2. spravit stranku 3. content atd, tak bude možne spraviť zarabajuci affil? Stále mi to vrta v hlave
    či sa to da každy jeden krok automatizovať, a najst spoľahlivého človeka pre každu činnosť ? Alebo je niečo čo musim
    vedieť len ja, proste čo ten outsourcing nedokaže?

    Poviem priklad.
    Dam spraviť stranku pre neaký niche – povedzme 50 eur
    Dam spraviť content pre stranku – 10 dolarov..
    Objednam to SEO za 200 eur od tych čo slubuju 1. miesto na
    googli pre danu temu s mojim webom.. akože bude OK aj ked budem v top 5
    A teraz otazka – Tá trafika je vlastne generovana SEOm však?
    Kedže ma to rankuje v danej oblasti vysoko, tak ľudia na
    to jednoducho kliknu lebo je to na 1. stranke, je to tak?

    Takže toto je v podstate Traffic sama o sebe že oni v tom
    baliku maju neake kroky ako backlinky, guest posty, 500000 audience, ktoré tu traffic organicky vygeneruju tymito postupmi?

    Takže hlavna otazka, stačí si najať správnych ľudí ktorí su v tej danej oblastni Top a oni už spravia všetko potrebné .. nie je to tak?

    Aj tu sa chalani smeju že ake to je ľahke že za 10$ na fiverri ti spraví žena kompletny content na stranku.. sice
    je to len 300 slov ale ked to už raz zaplatím, tak to bude na stránke na vždy myslim :))

    5:50

    https://www.youtube.com/watch?v=Ju8V9jK2pNQ

    Posledna vec – Strašne ma trápi jedna vec nechapem čo robiť.. proste títo čo robia SEO outsourcing tak garantuju 1. miesto v googli
    v ich najdrahšom servise za 200 eur.. ale teraz aka je to garancia ak je niekto veľky v tej danej kategorii, a ako sa tomu
    vyhnuť aby som zbytočne napriklad neplatil za ten servis ak nemože tu konkurenciu predbehnuť alebo sa jej aspon približiť..
    Aj na toto by mal byť outsourcing nie? Myslim ako na ten prieskum konkurencie ? Alebo ked mi garantuju že budem proste na tom prvom mieste
    v googli tak to bude mať efekt tak či tak ?

    Ak mi vieš povedať čo všetko treba outsourcovať na dosiahnutie best vysledok tak by som bol rád.. ale proste všetko aj tie Minor things, nie že
    content a stranka a SEO.. určite je toho viac! 🙂

    Dik za čas a prajem fajn den

Napísať odpoveď pre AndrejZrušiť odpoveď

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.