Analýza e-shopu Coffeein.sk z pohľadu SEO a UX (+VIDEO)

Tak ma napadlo spraviť rozhovor o SEO, linkbuildingu…opýtal som sa na Twitteri, že či niekto niekoho kvalitného na tieto témy nepozná.

Prišiel mi tip na Mareka Šulíka z Visibility.

Keďže laťku tohto blogu mám nastavenú vysoko, musel som si najpr overiť, či bude Marek tým správnym človekom pre rozhovor. 🙂 Po prečítaní pár Marekových článkoch som vedel, že ide o veľkého profíka…ktorý sa rád podelí o svoje know-how.

Mareka som oslovil, ale stále som rozmýšlal na akú tému rozhovor spraviť, aby bol čo najviac prínosný pre čitateľov..a hlavne čo najviac praktický.

Vymenili sme si pár e-mailov až som dostal nápad. Spravme reálnu analýzu projektu. Akého projektu? No predsa vášho!

Hodil som na Facebook tento status a bolo vybavené 🙂

Pridali ste okolo 30 webových projektov..takže bolo z čoho vyberať.

Nakoniec sme sa rozhodli pre e-shop s praženou kávou www.coffeein.sk (ten silný odkaz na web je darček odo mňa 😀 🙂 ).

Coffeein.sk sa podrobil našej analýze

E-shop Coffeein.sk sa podrobil našej analýze

Analýza e-shopu Coffeein.sk

Celú analýzu sme spravili cez Google Hangout a ja som nahrával obrazovku.

Video z analýzy nájdete tu:

Samozrejme som bol ako vždy na začiatku nervózny, ale určite sa to časom zlepší. 🙂

Video je dlhé, tak si ho nechajte na večer, keď budete mať čas a kľud. 🙂

Čo sme vo videu spomenuli?

  • základné UX prvky – pole na vyhľadávanie, menu, logo
  • štruktúra URL adries
  • dôležitosť interného linkbuldingu
  • nástroj ScreamingFrog a jeho praktické využitie (pekný návod na ScreamingFrog nájdete tu)
  • analýza odkazového profilu pomocou nástroja Ahrefs
  • analýza pomocou nástroja Moz
  • analýza pomocou nástroja Majestic
  • pozreli sme sa na ich blog
  • audit rýchlosti pomocou nástroja Pingdom
  • …a zopár ďalších vecí…

Tak si video pozrite a dajte vedieť, že či tieto veci aspoň trochu pomohli.

 

Pár tipov pre e-shop Coffeein.sk:

  • ide o e-shop, takže by mal byť určite na HTTPS
  • odporúčame zamakať na blogu. Síce na e-shope nejaký obsah majú, je to nepravidelné a občas aj nudné. Treba začať viac vzdelávať ľudí, publikovať aspoň 2-3 články mesačne a čo najviac prelinkovávať na podstránky e-shopu
  • veľa z obrázkov je obrovských. Napríklad tento obrázok praženia má 1,7MB, to je skutočne veľa na webovú stránku a zbytočne to spomaluje web. Tiež sa to dobre neukazuje v lightboxe (ukážka).
  • určite aj naďalej pracovať s hodnotením od zákazníkov, ktoré zvyšuje dôveryhodnosť webu
  • aj keď sme si to s Marekom nevšimli, stránka nie je responzívna. Odporúčame tento stav napraviť! 🙂
  • PageSpeed Insight ukazuje slabé výsledky, odporúčame sa na to pozrieť a aspoň trochu vylepšiť (aj keď si myslím, že sa dosť zlepšia po zavedení responzívnej verzii webu)
  • vylepšiť interné prelinkovanie webu, ktoré je dôležité nielen pre Google ale aj pre návštevníkov
  • trochu by som sa pohral s otextovaním. Napríklad, skúste vymeniť “Odporúčame” za “Toto sa u nás predáva najviac:”, takéto malé zmeny vedia pekne zvýšiť konverzný pomer 🙂
  • pohral by som sa viac s premieňaním návštevníkov na potenciálnych záujemcov o produkt (takže zber e-mailových adries). Čo takto napísať e-book s témou kávy a ponúknuť ho na webe? E-mailový marketing vie takémuto e-shopu slušne zdvihnúť tržby. 
  • chýba mi tam fotka človeka, buď majiteľov alebo zákazníckej podpory. Musím vedieť, že za e-shopom stoja reálni ľudia

Čo sa mne napríklad veľmi páči je toto v objednákovom formulári:

Analýza - super vec

Celkovo majú objednávkový formulár pekne spravený.

A tým by som analýzu ukončil!

Páčilo sa? Dajte vedieť v komentároch…

..ak by ste chceli, aby som v podobných videách pokračoval, tak mi napíšte do komentárov. Prípadne prijímem akúkoľvek konštruktívnu kritiku. 🙂

P.S.: obraz mi príde dosť neostrý, nejaké tipy? Možno export v inom formáte ako .mp4?

Analýza e-shopu Coffeein.sk z pohľadu SEO a UX (+VIDEO)
5 (100%) 8 hlas[ov]
The following two tabs change content below.
Prevádzkujem e-shopy, budujem affiliate projekty a predávam digitálny produkt Zarábajúci web: Od domény k peniazom. Začal som malým magazínom o pôžičkách v roku 2012 a momentálne vlastním viac ako 30 malých a stredných internetových projektov, o ktoré sa každy deň starám. Nepracujem z jednej kancelárie, ale cestujem po svete a užívam si voľnosť, ktorú mi internetové podnikanie dáva. Moje motto znie: "Kto chce, hľadá spôsob. Kto nechce, hľadá dôvod."

Comments

  1. Anonym says:

    Zaujímavé video len škoda nižšej kvality audia a videa.

  2. Ahoj Peťo,

    díky moc za video 🙂

    Pre mňa tam sice veľa informácii nebolo nových, ale aj napriek tomu som ho dopozerala, pretože ma ten formát dosť bavil a určite si pozriem aj ďalšie videá 🙂

    Každopádne predpokladám, že cieľovou skupinou boli skôr začiatočníci a menej skúsenosti SEOisti.

    Ja by som možno ocenila viac reálných príkladov, pretože mi to často prišlo ako poskytovanie všeobecných informácii. Takže by som napríklad vzala 2 konkrétne titulky a dala niečo ako: “Tento titulok je super, lebo je jasný, krátky a stručný” alebo “Tento titulok je príliš dlhý, neobsahuje kľúčové slovo a je potreba ho zmeniť na … “ Ale to mohlo byť spôsobené aj tým, že ten web nemal až toľko chýb. Možno keby ste mali viac problematický web, tak aj tých príkladov by bolo viac 🙂

    Inak Screaming Frog je podľa mňa pre menej skúsených SEOistov celkom náročný na používanie. Ja osobne s ním nerobím rada, lebo sa tam strácam. Ale chápem, že pre Mareka to už je len taká klikačka 🙂 Pre jednoduché SEO úkony môže poslúžiť možno lepšie náš nástroj Spotibo. Máme aj článok ako si urobiť základnú SEO analýzu malého webu https://blog.spotibo.com/seo-analysis-of-a-small-website-case-study/.

    Ďalej by som chcela zmieniť ešte jeden môj článok, pretože si sa pýtal Mareka ako hodnotí weby, odkiaľ chce získať odkaz. Tak ja osobne nemám rada metriky a mám vlastné PARA pravidlá, ktoré sú podľa mňa jednoduchšie na pochopenie aj pre začínajúcich linkbuilderov. Ja totiž robím linkbuilding veľmi podobným štýlom ako tvoja linkbuilderka 🙂 Mám to popísané tu: http://blog.gabkakoscova.sk/linkbuilding-para-pravidla-na-hodnotenie-stranky/

    Tak ešte raz ďakujem a teším sa na ďalšie videá. Prípadne sa aj rada zapojím ak by si hľadal niekoho na tému linkbuildingu alebo content marketingu 🙂

    Gabka

Trackbacks

Pridaj komentár