Nech už to dopadne akokoľvek, stálo to za to!

Zajtra mám veľký deň.

V prvom rade mám narodeniny, budem mať krásnych 29. Rok pred 30-tkou. 🙂

V druhom rade začínam presne o 15:00 predávať svoj prvý e-book Zarábajúci web: Od domény k peniazom.

Neviem sa dočkať a verím, že všetko pôjde podľa plánu.

E-book o zarábaní na internete

 

Napísanie e-booku = stovky hodín práce a obrovské množstvo chýb

Keď som sa pustil do napísania e-booku, nevedel som, čo ma čaká. Vlastne som mal v hlave iba cieľ a pred sebou Google Docs, v ktorom som e-book písal. Žiadna príprava, brainstorming, spravenie osnovy…nič! Začal som písať a učiť sa za pochodu, tak ako pri ostatných svojich projektoch.

Až pri písaní e-booku som zistil, že potrebujem odpovede na toľko veľa otázok:

  • pre koho e-book vôbec píšem?
  • aký ma byť e-book dlhý?
  • kto mi spraví grafiku e-booku?
  • budem na stránke tykať alebo vykať?
  • ako budem e-book predávať?
  • koľko bude e-book stáť?
  • kúpi si ho vôbec niekto? 

Veľa vecí by som teraz spravil úplne inak, ale na tom vlastne vôbec nezáleží. Najdôležitejšie pre mňa boli prvé e-maily, ktoré som obdržal ako spätnú väzbu na e-book.

„Peter, ten e-book je fantastický! Vidím, že ťa stál hodiny a hodiny práce, ale stojí za to. Je to určite ten najpraktickejší e-book o zarábaní na internete, aký som čítal.“

Vtedy som vedel, že sa vlastne nemusím ničoho báť. Že všetko naokolo sú úplné drobnosti.

 

E-book s bonusmi

Pre mňa sú momentálne dôležité dve veci.

Prvá – spätná väzba na e-book. Aj keď prvých 15 ľudí e-book pochválilo, išlo o mojich kamarátov, známych, ľudí, ktorí ma poznali. Možno neboli dosť kritickí, neviem. Zaujíma ma feedback prvých zákazníkov, ktorí za e-book zaplatia.

Druhá – získaný know-how. To, čo som sa naučil pri tvorbe svojho prvého digitálneho produktu, som sa nenaučil pri žiadnom z mojich projektov. Od copywritingu (prečítal som 3 knihy, rôzne články, počúval podcasty) cez stratégie spúšťania nových produktov (tzv. product launch), Facebookovskú reklamu, UX až po prácu na vlastnom nástroji pre sprostredkovanie predaja (áno, celý objednávkový formulár mám na mieru).

Nič som nespravil dokonale, ale pri svojom druhom produkte viem, že to spravím 10x lepšie. A to je dôležité.

 

Pre koho som vôbec e-book napísal?

Jedna z vecí, s ktorou som zápasil, bola otázka – pre koho ten e-book píšem?

E-book som chcel od začiatku zamerať na 2 cieľové skupiny.

1. Cieľová skupina: úplní začiatočníci

Ľudia, ktorí o zarábaní na internete a affiliate marketingu iba rozmýšľajú, ale nevedia ako začať.

2. Cieľová skupina: VY (majitelia webov, affiláci, internetoví podnikatelia)

Vy, čitatelia tohto blogu, ste tak isto hlavná cieľová skupina e-booku.

Preto som e-book napísal veľmi jednoducho a krok po kroku v ňom vysvetlil, ako si má človek vybudovať svoj zarábajúci projekt. Tiež som ale do neho dal obrovské množstvo praktických informácií, ktoré pomôžu ľuďom, čo už svoje projekty majú, ale potrebujú ich posunúť.

E-book je preto vhodný aj pre začiatočníkov (čo je to doména, WordPress, aké sú zdroje návštevnosti…), aj pre pokročilých (stratégia pre získanie fanúšikov na FB, e-mailová stratégia, práca s ľuďmi, nastavenie procesov, rôzne checklisty…). Verte mi, že ak máte svoj internetový projekt, tento e-book vám URČITE pomôže!

 

Stálo to za to!

Nech to už zajtra dopadne akokoľvek…stálo to za to! Som na seba istým spôsobom hrdý, že sa mi pri toľkých projektoch e-book podarilo dokončiť. Tiež som šťastný, že som prvýkrát v internetovom podnikaní našiel skutočnú vášeň. Takú, akú som nemal ani pri jednom z mojich affiliate webov alebo e-shopov.

Pozdravujem z Malajzie a ak máte ohľadom e-booku akúkoľvek otázku, sem s ňou. 🙂

P.S.: Ďakujem VŠETKÝM, ktorí mi s e-bookom pomohli (Soňa, Miška, Roland, Marek, Michal, Veronika, Róbert, Jan…). Tiež ďakujem VŠETKÝM (Radek, Tomáš, Vlado, Jano…), ktorí sa mi sami ponúkli e-book zdieľať na svojích sociálnych sieťach. Vážim si to.

5/5 - (8 votes)

Comments

  1. Diginomad says

    Gratulace, napsat e-book je docela fuška! Google Docs bych se teda obloukem vyhnul. Konvertoval jsi to i do e-book formátů? Protože udělat to v PDF je celkem easy, ale pak to narvat do Kindle a podobně je docela očistec.

    Moje e-book story zde http://diginomad.cz/jak-jsem-napsal-prvni-e-book/ – ale já teda zatím stále frčím jen v PDF, na 2. vydání se teprve pracuje.

    • Preco neodporucas Google Docs? Ja som sa nakoniec MOBI formatu vzdal, mam tam moc vela obrazkov a odkazov na tento format.. bude iba PDF a ePub.

      • Diginomad says

        Z hlediska funkčnosti v tom problém asi nebude, ale vadí mi krajně nečitelné zacházení s uživatelským obsahem v případě Googlu i dalších megakorporací. Raději mám vše pěkně na svém, kde vím, že data jsou moje a jen moje. A že se v nich nikdo nesmí hrabat. V případě věcí jako je kalendář, účetnictví, e-booky, byznys plány, soukromé galerie fotek atd. se držím poněkud víc paranoidního přístupu, mám rozepsaný článek na toto téma – proč a jak.

  2. Už se na to víkendové čtení těším. Doufám, že to bude alespoň stejně dobré a praktické jako tvůj blog.

  3. Ja koupim určitě!

  4. Už se těším, nabíjím Kindle, ve čtvrtek mě čeká několik hodin cesta vlakem :-).

    • Lukas, moc ma to mrzi, ale v MOBI formate to nakoniec nebude 🙁 Riesili sme to niekolko dni, ale neda sa to vyexportovat tak, aby to davalo zmysel. Je tam nespocetne mnozstvo printscreenov, obrazkov, odkazov.. nebolo by to plnohodnotne citanie. Ide fakt o navod, nie o iba o text, cize na to ten Kindle vhodny nie je. Pripadne ti to viem nejako poslat aj v MOBI formate ak by si mal fakt zaujem.

      • Mě to asi nijak zásadně nevadí, v Kindle čtu PDF běžně. Pokud by se ukázalo, že je třeba písmo menší, pak bych poprosil o MOBI nebo bych přinejhorším oprášil tablet.

  5. Super Peter, držím palce s predajom, určite to je veľmi hodnotný e-book, ktorý svojim čitateľom poskytne vysokú hodnotu 🙂

  6. Škoda že nebude hardcover verzia :/ Mne osobne sa kniha lepšie číta na papieri 🙂

  7. tomaskrause says

    Zaujal mě objednávkový formulář na míru. To opravdu nešlo použít nějaké hotové řešení? Je tam něco speciálního, co hotové systémy neumí?

    • Ako som písal aj v článku, spravil som veľké množstvo chýb 😀 Ale toto bolo ťažké rozhodnutie, budem o tom písať samostatný článok.

      • herp_derp says

        ahoj, pozeram prave na objednavkovy formular a mas tam iba meno + email. nie je na slovensku pre uctovnictvo nutne ziadat od zakaznika uplne vsetky udaje (adresa, priezvisko atd.)? ci digitalne produkty maju nejaky iny rezim?

        • Ahoj! Ano, toto som si zistoval a zakon hovori, ze: „a) doklad za tovar alebo službu, ak cena vrátane dane nie je viac ako 100 eur; doklad nemusí obsahovať identifikačné údaje o odberateľovi a jednotkovú cenu bez dane“ – ide o zjednoduseny danovy doklad. Takze preto. 🙂

    • objednávkový formulár si myslím, že má super … mne celá objednávka, aj so zaplatením trvala asi 1 minútu, všetko bolo prehľadné a spoľahlivé 🙂

  8. Eurá mám nachystané, teším sa na spustenie predaja ako panic pred prvým sexom 🙂

  9. Tak kniha zakúpená, už len začať čítať. To by nemal byť problém :-).

    Len mám jednu otázku na teba Peter.

    Kedy spúšťaš Affiliate na tú knihu?

  10. Ahoj knihu mam uz kupenu, celu som ju sice este neprecital. Ale kedze som vo fazi vyber domeny (nazov projektu), tak mi tam aspon chybalo nejake info o tom či je vhodne mat domenu pod svojim menom ako mojemeno.sk. Pripadne kedy to je vhodne zvazit. Lebo aj ty mas takto blog pod svojim menom. Tak ci by to nebolo vhodne aj pre mna.

    Mozno to vyzera ako maličkost, ale menit domenu v zabehnutom projekte by mi uz prislo dost komplikovane. Preto by som taketo veci rad zvazil dopredu.

    • Ahoj! Dakujem za komentar. Pre affiliate web nie je vhodne vlastne meno, to je skor vhodne pre svoj brand – blog hlavne. Ak chces robit affiliate napriklad o nabytku, zbytocne tam budes davat svoje meno ak nie si skutocny profesional. Cize to zalezi od projektu, ale ak to cele nechces postavit na sebe (blog, autorita v odbore, vlastny brand), tak svoje meno si myslim ze vhodne nie je pre domenu.

  11. Práve som dočítal zakúpený ebook “ Zarábajúci web – od domény k peniazom“

    Priznám sa, že ebook vrátane bonusových materiálov milo prekvapil.
    Veľmi dobre sa číta a problematike sa venuje v zaujímavom rozsahu. Obsahuje kopec inšpirácií, zaujímavých tipov z praxe a rôznych “ čerešničiek na torte“ 🙂

    Svoje si v ňom určite nájde úplný začiatočník, človek ktorý už trošičku okolo affiliate a online biznisu obsmŕdal, človek ktorý už čo to skúsil, ale verím, že aj nejeden ostrieľaný vlk.

    Myslím, že ebook je fajn vodítkom, sprievodcom a takým tým správnym kopancom do zadku pre človeka, ktorý sa ešte neodvážil začať 🙂

    Pri čítaní som si mnohé tipy, odkazy a myšlienky zapisoval do poznámkového bloku aby som mal viac na očiach to, čo aktuálne potrebujem k progresu.

    Určite sa budem k ebooku priebežne vracať a už sa teším na obdobie, kedy bude pre mňa aktuálna téma hľadania ľudí do svojho tímu a delegovania, ktoré sú v ebooku tiež veľmi zaujímavo a prakticky popísané.

    Peťo Chodelka nezostal pri ebooku „Zarábajúci web“ nič dlžný svojej povesti a tomu ako ho už dlhý čas vnímam ako čitateľ jeho blogu a článkov.
    Pútavou formou a úprimne sa vie podeliť o svoje niekoľkoročné skúsenosti.
    Nemá problém poodkryť „pokrievku na hrnci“ a ukázať aj konkrétne ingrediencie 😉
    To si na Peťovi vážim !

    Vďaka za hodnotný ebook, za mňa palec hore!!!

Trackbacks

  1. […] Keď som sa pustil do napísania e-booku, nevedel som, čo ma čaká. Vlastne som mal v hlave iba cieľ a pred sebou Google Zobrazit více […]

Napísať odpoveď pre Peter Chodelka, MScZrušiť odpoveď

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.