Disclaimer : nepovažujem sa za žiadneho experta na predaj cez Amazon. Toto je CASE STUDY, v ktorej budem opisovať presné kroky, ktoré podniknem, aby som dostal na Amazon svoj prvý produkt, a následne ho predal so ziskom.
Pred tým ako sa pustíme do hľadania produktu, tak vám ukážem ako som sa na Amazon niekoľko týždňov pripravoval.
Pretože to je pre mňa niečo úplne nové, tak som si potreboval zistiť čo najviac informácií a naplánovať ako budem postupovať.
Čomu som sa venoval asi 3 týždňe :
1. Teoretický základ
Pre mňa alfa-omega všetkého, do čoho sa púšťam. Naštudovať si o tom čo najviac. Aj keď veľa ľudí so mnou môže nesúhlasiť a môže tvrdiť, že najviac dá človeku prax, ja si to nemyslím.
Možno preto, že mám za sebou výšku a nezačal som podnikať na strednej 🙂
Každopádne sa chcem učiť od najlepších.
Spravil som to tak, keď som začínal chudnúť, keď som sa učil hrať poker, keď som začínal podnikať. Spravím to tak aj teraz.
Kde nájdete najlepšie veci o predaji na Amazone ?
PODCASTY
Asi najlepší podcast, čo som našiel. Praktické informácie od človeka, ktorý už úspešne na Amazone predáva.
Počas svojho nomádenia vo Vietname som vypočul asi 100 častí tohto podcastu a musím povedať, že mi to dalo veľmi veľa.
Odporúčam!
Vždy som si myslel, že na Amazone sa dá zarobiť pár tisíc euro a to je tak všetko. Až Ryan Moran z tohto super podcastu mi ukázal, že na Amazone sa dajú točiť milióny mesačne!
Ryan sa pohybuje v oblasti kozmetiky a jeho výsledky sú obdivuhodné. Podcast je veľmi motivačný 🙂
KNIHY
Vypočul som si audiobook The Amazon Sales Formula – má to 2 hodiny, počas ktorých krásne zhrnie všetko potrebné. Ako predaj na Amazone prebieha, na čo sa treba pripraviť, ako sa robí následný marketing. Super pre začiatočníkov!
Tiež sa chystám na knihu Private Label Empire, ktorú prečítal brat a nevedel si ju vynachváliť 🙂 Tento týždeň sa hádam do nej pustím.
FB SKUPINY
Nie je nič lepšie ako riešiť reálne problémy ľudí z rovnakej komunity. Preto sa vždy snažím dostať sa do nejakej FB skupiny, diskusného fóra, prípadne konverzácie na Slacku.
Zapojil som sa do skupiny The Amazing Seller, ktorá je spojená so spomínaným podcastom. Veľmi zaujímavé veci sa tam riešia 🙂
BLOGY
Zatiaľ čítam 2 super blogy o predaji na Amazone :
Je tam tiež CASE STUDY o predaji bambusových tričiek na Amazone.
Mladý chalan, ktorý tiež skúša šťastie na Amazone a nebojí sa o tom písať. Praktické a veľmi zaujímavé.
To je zatiaľ všetko, určite toho je na internete viac ale ak si prejdete tieto zdroje, tak budete o Amazone vedieť viac ako Jeff Bezos!
2. Organizácia
Poviem narovinu, je toho veľa. Nástroje, postupy, návody, stratégie… veľmi rýchlo sa v tom začne človek strácať.
Pre lepšiu organizáciu som si zvolil 3 základné nástroje.
TRELLO
Bez Trella (alebo iného nástroja na projektový management) si moc podnikanie predstaviť neviem. Asi by som v tom mal celkom chaos.
Vytvorili sme si s bratom v Trelle nový board, kde dávame všetky veci, ktoré nám pomôžu pri spustení predaja na Amazone. Je v tom trochu bordel, ale aby ste mali akú takú predstavu, tak to vyzerá takto :
Ešte to dosť ladíme, upravujeme. Zatiaľ tam hádžeme všetko, čo by nám mohlo pomôcť.
Spravili sme si tam 5 hlavných zoznamov – Ideas (nápady), Research (prieskum), Pred Launchom (pred spustením), Launch (spustenie), Marketing.
Do nich dávame všetky informácie podľa toho, kedy sa to bude riešiť. Napríklad pre spustením musíme spraviť fotky produktu, text pre podstránku na Amazone, nechať si navrhnúť logo atd.
Ako hovorím, je to skôr taká betaverzia, aby sme to mali všetko pokope 🙂
GOOGLE SHEETS
Pre tento projekt sme si vytvorili jeden Google Sheets, ktorý sme zdielali medzi sebou. Sheet má viac tabov, na každom riešíme niečo iné (nápady na produkt, konkrétni dodávatelia, čo má byť v listingu atd.)
Tu hádžeme veci, ktoré už riešíme priamo čo sa týka produktov.
DROPBOX
Na všetky súbory (obrázky, cenníky, screenshoty, videá, články) používam Dropbox, asi ako veľa z vás. Mám súbory k dispozícií aj na tablete a iPhone, čo je super. Plus mám zložku znovu nazdieľanú s bratom a máme tak ku všetkému obidvaja prístup.
3. Komunikácia
Pre každodenné komunikovanie používame hlavne Slack. Ak ho ešte nepoužívate a píšete si správy na FB, je načase to zmeniť 🙂
Na týchto nástrojoch je super to, že ak sa do projektu neskôr ktokoľvek pridá, tak mu tam iba spravíme prístup a hneď sa dokáže zorientovať.
4. Plán
Ciele som si už nejaké stanovil, teraz skúsim spísať ako budem postupovať. Samozrejme sa to bude v priebehu meniť, toto je iba hlavná „osnova“ :
- vygenerovať aspoň 20 nápadov na produkty
- vybrať produkt podľa jednotlivých kritérií, ktoré rozoberiem v ďalšej časti CASE STUDY
- spraviť si prieskum konkurencie, konkurenčných produktov, čo im chýba, ako by sme sa mohli odlíšiť
- nájsť produkt na Alibabe a nechať si poslať samples
- vybrať si vhodného distributora
- nechať si spraviť produkt na mieru – upravený, s vlastnou značkou
- vytvoriť pre tento produkt brand – logo, grafiku, FB skupinu, web, e-maily
- zaregistrovať sa na Amazone ako Seller
- pridať listing na Amazone
- nechať si prvú várku produktov poslať domov, následne ju skontrolovať
- poslať do Amazonu
- spustiť predaj
- začať získavať recenzie (podľa rôznych techník, ktoré rozoberiem na blogu)
- spustiť PPC reklamu
- zvyšovať predaje a počet recenzií
Je toho celkom dosť. Dá sa však začať aj s minimom, napríklad bez blogu alebo bez e-mailov.. ale ja robím všetko na kvalitu a toto nebude výnimkou.
Ako som aj písal, nemám s predajom na Amazone žiadne skúsenosti, takže je možné, že tento zoznam nie je kompletný. Jednotlivé kroky budem potom opisovať v ďalších častiach.
Záver
V ďalšej časti vám ukážem ako som hladal na Amazone produkt. Už ho mám vybratý (dúfam, že si to nerozmyslím), tak presne popíšem podľa akých kritérií som sa riadil.
Nájde sa medzi čitateľmi niekto, kto už úspešne na Amazone predáva? Pochválte sa v komentároch 🙂 Ako to ide?
Toto je moja cesta za prvým predajom vlastného produktu na Amazone. Podarí sa mi to?
- 0. časť : O čom bude táto CASE STUDY?
- 1. časť : Ako som sa na Amazon pripravoval?
- 2. časť : Kritéria pre náš produkt
- 3. časť : Nájdenie produktu (POSTUP)
- 4. časť : Hľadáme dodávateľa a objednávame vzorky
- 5. časť : Založenie účtu a odoslanie prvej várky (začíname PREDÁVAŤ)
vacsina ludi ktori predavaju na amazone ti nepovie aky konkretny produkt predavaju … ty nam to prezradis?
Zatial nie 🙂
Teoretický základ považuji rovněž za prvořadý. Není nutné objevovat již objevené chyby a postupy. Stálo by to zbytečně čas a peníze. Asi mne k tomuto postupu dovedla také VŠ.
Pri predaji na AMZ UK, vidím pre mňa ako najproblematickejšiu (z hľadiska venovania času a nejednoznačnosti riešenia) záležitosť s vystavovaním faktúr pre zákazníka ( v prípade, že si zakaznik chce uplatniť vratenie dph).Dokonca ani samotny AMZ v tom nema celkom jasno…budem veľmi rad ak sa potom podeliš o tvoje zistenia v tejto oblasti.
Spoločnosť Amazon.co.uk, ktorá je čisto internetovou spoločnosťou na objednávku zásielok, je právne neoprávnená na účasť na programe DPH na maloobchodný predaj, ktorý uhrádza DPH zákazníkom pri nákupe tovaru na osobný vývoz mimo EÚ.
Drzim place, ja som sa nakoniec rozhodol, ze svoj Amazon „launch“ odlozim este. 🙂 Len som premyslal nie o vyrobku z ciny, ale z EU (nieco lacne ale kvalitne z Polska). K tej niche by som spravil aj affiliate website a popri tom predaval na Amazone.
Super, velmi sa tesim, ze si sa rozhodol takto podelit o svoj postup a nadobudnute kniw-how. Uz dlhsie rozmyslam nad predajom cez Amazon a nejak sa neviem nakopnut. Zda sa mi to cele dost komplikovane… Tak idem sledovat dalsie clanky, co ohadom tohoto napises. Drzim palce!
Super clanok, celkom by ma zaujimalo ci ked chces ist na amazon, ci potrebujes LLC ? aj UK ucet ? alebo rovno ides so slovenskou sro a tak ? ake su vlasnte administrativne veci narocne ?
My sme isli s ceskou srockou..