Získanie spätnej väzby: 3 nástroje, ktoré vám zachránia život!

Spravíme si web, milujeme ho, každý deň na neho chodíme a myslíme si, aký je super. Ale on taký super možno nie je. Ľudí nebavia články, nevedia sa na webe zorientovať a možno ani nechápu, o čom vôbec webstránka je…a nakoniec nespravia akciu, ktorú chcete, aby spravili. Stretol som sa s tým veľa krát, takže viem, o čom rozprávam.

99,9% internetových podnikateľov a ľudí s webmi proste potrebuje spätnú väzbu cieľovej skupiny. Či sa vám to páči alebo nie, potrebujete sa pýtať ľudí, ktorí na váš web chodia na ICH názor. Váš názor na web je úplne, ale úplne NEPODSTATNÝ!

Prečo takmer nikto nezískava spätnú väzbu od zákazníkov/návštevníkov webu?

Pretože na to nikto nemá čas ani peniaze. Málokto tiež vie, ako na to. Pritom je to také dôležité…

Preto vám dnes ukážem 3 nástroje, pomocou ktorých získavam spätnú väzbu od zákazníkov a návštevníkov webu ja! Pôjde o nástroje, ktoré môžete vyskúšať aj vy a neskrachujete.

Poďme na to!

 

1. UsabilityHub – zrýchlené uživateľské testovanie za pár dolárov

Tak tento nástroj nemá chybu! UsabilityHub je online nástroj, pomocou ktorého spravíte veľmi zjednodušené užívateľské testovanie webu za pár desiatok dolárov (cena záleží na počte odpovedí a cielenia).

Majú databázu tisíce a tisíce testerov z celého sveta, dokonca aj z Českej republiky. Jedinou nevýhodou je, že ľudí z ČR a SR je málo, a preto trvá niekoľko dní, kým získate nejaké výsledky. Tiež nie je (zatiaľ) možné testovanie na Čechov a Slovákov moc cieliť. Pre anglické projekty to možné je.

Nástroj Usabilityhub ponúka niekoľko testov, ktoré môžete spustiť:

Usabilityhub: vytvorenie testu

Rôzne formy testovania v Usabilityhub

My sme sa s produktom Blendea rozhodli vyskúšať Question Test.

Chcel som zistiť, čo ľudia na produkt hovoria, ako na nich pôsobí web a či je z webu jasné, z čoho je Blendea zložená. Na toto bol Question test ideálny. Tak som dal dokopy pár otázok a test spustil. Zameral som ho na 10 responses (odpovedí), pretože viac sa bohužiaľ nedalo (kvôli tomu, že tam je malo ľudí z ČR).

Spustenie testu na Usabilityhub

Spustenie testu na Usabilityhub

Test ma stál okolo 50 dolárov a trvalo 3 dni, kým mi bolo doručených 10 odpovedí.

Odpovede ma príjemne prekvapili. Veľa ľudí pochopilo o čom je náš produkt, z čoho je zložený, koľko stojí a či je náš e-shop vôbec pre nich dôveryhodný. Toto sú presne tie výsledky, ktoré som potreboval testovaním zistiť. 

Odpovede z testu na Usabilityhub nás milo prekvapili

Odpovede z testu na Usabilityhub nás milo prekvapili

Usabilityhub je prehľadný a relatívne lacný nástroj na základné užívateľské testovanie. Nevýhodou je fakt, že tam je málo ľudí z Čiech a Slovenska. Tak sa tam bežte zaregistrovať ako testeri a zmeňte to! 🙂

2. HotJar – kompletný nástroj na analýzu webu a získanie feedbacku

HotJar používam takmer na každý svoj projekt. Aj na blogu som ho využil na získanie feedbacku a pre dotazník ohľadom pripravovaného online kurzu.

Ide o nástroj, pomocou ktorého lepšie pochopíte návštevníkov vášho webu.

Pre Blendeu sme ho využili predovšetkým pre nahrávanie obrazovky ľudí na webe. Trochu šmírovanie, ja viem. Ale pomôže vám to pochopiť, čo ľudia na tom webe robia – kde klikajú, čo si čítajú, odkiaľ zdrhajú atd.

HotJar - nástroj na nahrávanie obrazovky

Zoznam nahrávok obrazovky v HotJar

V HotJar rozhraní následne nájdete zoznam všetkých nahrávok, koľko každá trvala, na akých podstránkach webu boli, z akých prehliadačov ľudia prišli…super vec! Veľakrát som pomocou týchto nahrávok odhalil chyby na webe, o ktorých som vôbec nevedel.

3. Google Forms – nástroj na tvorbu dotazníkov

Tretím nástrojom je Google Forms, ktorý je zadarmo.

Cez tento nástroj môžete vytvoriť jednoduchý dotazník, ktorý následne pošlete vašim zákazníkom. Parádna vec pre každý e-shop!

My sme spätnú väzbu od našich zákazníkov e-shopu www.blendea.cz potrebovali ako soľ! Je to úplne nový produkt, naše vlastné zloženie, nová značka na trhu. Nie je sranda do takého niečoho ísť bez spätnej väzby od zákazníkov 🙂

TIP: marec a apríl sú mesiace s najväčšiou vyhľadávanosťou zelených superpotravín! Využíjte to a propagujte Blendeu cez našu affiliate sieť. Viem vám zaručiť kvalitný produkt so super konverzným pomerom. Do siete sa zaregistrujete tu.

Ako som postupoval pre získanie spätnej väzby pre Blendeu? 

  • spravil som si jednoduchý dotazník
  • nastavil som automatický e-mail na každého zákazníka cez Mailchimp
  • zbieram odpovede

Odpovede následne vyzerajú takto:

Google Forms (Formuláre Google)

Výsledok jednej z otázok cez Formuláre Google

Za pár minút som všetko nastavil a teraz už iba analyzujem výsledky. Ak by 80% ľudí povedalo, že im Blendea nechutí, tak by sme okamžite rozmýšľali o novom zložení.

Na záver

Ako vidíte, získavanie spätnej väzby a jednoduché užívateľské testovanie nie sú až takými náročnými procesmi, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Stačia vám na to jednoduché nástroje a trochu šikovnosti. Pred každým podobným testovaním si určite položte otázku: „Čo chcem týmto testovaním/feedbackom zistiť?“.

Aké nástroje pre podobné veci používate vy? Veľmi ma to zaujíma, tak budem rád, keď sa podelíte do komentárov.

5/5 - (5 votes)

Comments

  1. Ten UsabilityHub vyzera paradne, diky za tip. Vyskusam ho aj ako objednavatel testov a zo zvedavosti aj ako tester.

  2. Možná lepší náhrada za formuláře od Googlu je Typeform (https://typeform.com/). Sám jsem ho už několikrát použil pro ostatní lidi a zatím mám dobré zkušenosti.

  3. tomaskrause says

    Pokud potřebujete na nějaký ten výzkum návštěvníka upozornit, mohl by se hodit nástroj Get Site Control, který umí neuvěřitelně moc věcí a ke všemu většinu zdarma. Základní info v češtině jsem sepsal na http://tomaskrause.cz/getsitecontrol-inteligentni-widgety-na-cokoliv-a-zdarma/

  4. Jeden super simpkle co ja pouzivam a je zadarmicko je aj https://webcheck.sk/.
    Pouzivam hlavne na zmeranie casu a overenie must have veci.

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.