CASE STUDY: ako získať 500 nových e-mailov mesačne?

 

Dnes poteším hlavne pokročilých internetových podnikateľov.

Pripravil som si pre vás CASE STUDY na získavanie e-mailov pomocou Facebook Ads. Nadviažem tým na predošlú časť o e-mailovom marketingu a ukážem vám spôsob, pomocou ktorého získate niekoľkonásobne viac e-mailových adries, než cez web.

PROBLÉM: zber e-mailov je pomalý!

Doteraz som zbieral e-mailové adresy iba pomocou rôznych e-mailových formulárov na webe. Formuláre v sidebare, pod článkom a nenávidené (nami milované) pop-upy.

Takýto zber e-mailov má však jeden veľký problém – je priamo úmerný návštevnosti webu!

Keď som začínal s novými magazínmi, na ktoré som neposielal žiadnu platenú návštevnosť a pracoval iba na SEO,  musel som čakať mesiace, kým som získal pár desiatok e-mailových adries. Vedel som, že existuje lepší a rýchlejší spôsob.

Do e-mailového marketingu som sa naplno pustil iba pred nedávnom a hľadal som spôsob, ako získať aspoň 500 e-mailov za mesiac. 15-20 e-mailov denne. To sa predsa musí dať!

RIEŠENIE: zber e-mailov pomocou landing pages

Keď začínam s niečím novým, vždy sa pozerám, ako to robia ostatní (tí najlepší) a snažím sa inšpirovať. Zistil som, že veľa ľudí zbiera e-maily pomocou špeciálne vytvorených landing pages, na ktorých ponúkajú určitý lead magnet (ak neviete čo to je, čítajte tento článok) výmenou za e-mail.

Začal som sa o túto techniku bližšie zaujímať.

Strávil som hodiny analýzou nástrojov, čítaním článkov a zisťovaním, čo by mohlo fungovať.

Nakoniec som sa rozhodol, že vyskúšam nástroj LeadPages, ktorý použijem na tvorbu jednoduchých landing pages a následne na tieto stránky budem posielať platenú návštevnosť pomocou Facebook Ads. Aké boli výsledky?

CASE STUDY : Ako získať 20 e-mailov denne pomocou LeadPages (krok za krokom)

1. Zakúpenie LeadPages

Pre LeadPages som sa nerozhodol náhodou. Prešiel som si blogy, články, recenzie, a nakoniec som sa rozhodoval medzi LeadPages a Unbounce.

Unbounce má ale jednu veľkú nevýhodu a to je tá, že vytvorené stránky vám nepatria. Stále sú spravované Unbounce a ak prestanete platiť mesačné členstvo, prídete o ne.

LeadPages nie je najlacnejší, ale v porovnaní s konkurenciou ide o úplne bežnú cenu.

Zakúpil som si balíček Standard, za ktorý platím asi 30 EURO mesačne.

Leadpages - mesačný paušál

2. Vytvorenie landing page

Vytvorenie novej kampane je v LeadPages celkom jednoduché.

Zvolíte „Create New Page“ a vyberiete si jednu zo šablón (template). Tých templates tam je na výber veľmi veľa, či už budete ponúkať na webe video, e-book alebo si chcete iba vytvoriť poďakovaciu stránku.

Leadpages - kampaň

Čo je na tomto nástroji fakt brutálne pri výbere template?

  • viete si všetky templates zoradiť podľa konverzného pomeru. To som nevidel ešte u žiadneho nástroja a myslím si, že to dokáže výrazne ovplyvniť výsledky z kampane.
  • pre šablóny majú vlastný Market place! Ktokoľvek môže vytvoriť vlastnú šablónu, poslať ju LeadPages a začať ponúkať ostatným (buď free alebo platenú). To znamená, že nové šablóny tam pribúdajú takmer každý deň!

LeadPages - šablóny

Zvolíte si šablónu a tu si upravíte podľa seba. Vymeníte obrázok, zmeníte pozadie, pozmeníte text.

Spravíte z toho úplne jednoduchú landing page pre získavanie e-mailov.

LeadPages - úprava šablóny

TIP pre vás: testoval som 2 šablóny a zistil som jedno: Čím je šablóna jednoduchšia, tým lepšie bude fungovať. Vyhnite sa zdĺhavým šablónam, ktoré treba scrollovať, majú 23 obrázkov a 49 buttonov. Najlepšie mi fungovala šablóna s jedným obrázkom, nadpisom, podnadpisom, textom a jasným CTA.

ThankYou page

LeadPages má veľmi pekné šablóny aj pre poďakovacie stránky. Tieto šablóny nielenže vyzerajú dobre, ale dokážu ešte zosíliť účinok danej stránky.

Môžete si do nich dať napríklad Facebook button vašej FB stránky alebo informovať návštevníkov o webe. Pokojne si tam môžete dať aj affiliate odkaz, na ktorý určite ľudia kliknú častejšie, pretože už vám aspoň trochu dôverujú (dali vám svoj e-mail).

Malou nevýhodou je to, že nemôžete v kampaniach merať konverzie, pretože tieto poďakovacie stránky budú mať inú URL.

Moja poďakovacia stránka vyzerá takto (vytvorená asi za 5 minút):

Poďakovacia stránka vytvorená v LeadPages

Nahodenie na WordPress web

Teraz vám už neostáva nič iné, než túto landing page nahodiť na svoj vlastný web. Spravíte to pomocou pluginu, ktorý LeadPages ponúka a zaberie vám to asi 3 minúty vrátane písania si s frajerkou v druhom okne prehliadača.

LeadPages - nahodenie na web

3. Výber spôsobu získavania návštevnosti

Dobre, takže landing page už máme spravenú. Ak vás zaujíma ako vyzerá, nájdete ju tu.

Teraz musíme na túto stránku začať posielať návštevnosť. Využijeme pri tom PPC (pay-per-click) reklamu na Facebooku. Je to iba jedna z možností a dá sa využiť PPC aj cez Google AdWords (mám kampane aj tam), prípadne bannerová reklama u niekoho na webe.

Odvtedy, čo mi zablokovali reklamy na Facebooku (akože úplne, ani svoju kreditnú kartu tam nemôžem použiť), hľadal som náhradné riešenie. A našiel som. Dokonca je 100x lepšie, ako inzercia priamo cez rozhranie Facebooku.

Business Manager – nástroj pre tvorenie reklám na Facebooku

Predstavujem vám (no dobre, niektorí to už možno poznáte :)) Business Manager. Je to tool od Facebooku, ktorý slúži na tvorenie reklám. Ak sa púšťate do PPC reklamy na FB, určite to robte cez Business Manager!

V tomto nástroji si vytvoríte Accounty a na nich potom vytvoríte reklamu.

Rozhranie vyzerá asi takto :

Kampane na Facebooku

Zvoľte „Create Advert“ a vytvoríte si kampaň na získavanie e-mailov.

4. Spustenie kampane na Facebooku

Poďme si prejsť jednotlivé kroky pri Facebookovej kampani.

Cieľ kampane

Cieľ kampane na Facebooku

Cieľom by mali byť buď prekliky alebo konverzie. Asi skôr konverzie, aby ste vedeli, koľko vás každý e-mail stojí a či sa vám to vôbec oplatí.

Advert Set (Skupiny reklám) – CIELENIE

Usporiadanie reklám na Facebooku je podobné tomu na Google, takže my sme si vytvorili jednu kampaň s názvom „E-book_leadpages“ a v tejto kampani budeme mať niekoľko jednotlivých Advert Setov (napríklad : chudnutie, detoxikácia atď.) podľa cielenia.

FB skupiny reklám

Cielenie reklamy je dosť dôležité, preto vždy radím vytvoriť niekoľko reklám s rôznym cielením, aby sme zistili, čo nám funguje najlepšie.

My si našu reklamu zacielíme na ženy od 25 do 55 zo Slovenska, ktoré lajkujú pre nás relevantné stránky.

TIP: ak potrebujete zistiť, ktoré stránky vaša cieľová skupina najviac lajkuje, odporúčam využiť nástroj pre analytiku sociálnych sietí Socialbakers.com. Tá vám presne ukáže, ktoré FB stránky pre vás môžu byť zaujímavé. Samozrejme sa nedá vždy cieliť na všetky.

Takže cielíme na fanúšikov stránok o chudnutí, ktorých by môhol náš e-book zaujímať. Pridal som pár stránok, kde tiež môže byť naša cielovka (napríklad Diva.sk).

Advert – reklama

Prejdime k tvorbe reklamy.

Tam sú dôležité 2 veci.

Prvá je stránka, na ktorú reklamu napojíte, aby sa môhla zobrazovať v News Feede (to je ten hlavný feed, kde sa vám ukazujú všetky tie super statusy kamarátov). Ak takúto stránku nemáte, odporúčam vám vytvoriť ju, pretože v opačnom prípade sa dá použiť zobrazenie iba v pravom stĺpci a to až tak dobre nefunguje.

Druhá vec je obrázok. Ten musí byť parádny. Musí zaujať a presne vyjadrovať to, čo ponúkate – v našom prípade e-book.

Na obrázky používam nástroj Canva, ktorý nemá chybu!

V Canve si presne vyberiete formát reklamy pre Facebook :

Canva - výber reklamy

Potom si túto reklamu upravíte podľa seba, pridáte text, obrázok, symbol, čokoľvek. S Canvou je designer každý 🙂

Väčšina obrázkov je zadarmo, veľa z nich stojí 1 dolár, čo je stále prijateľné.

Canva - reklama

Nakoniec obrázok dáme do reklamy, pridáme text, zacielime na News Feed a reklamu spustíme.

rsz_leadpages_facebook_kampan

TIP: vždy spustite aspoň 2-3 reklamné zostavy a každú aspoň s 2-3 rôznymi reklamami. Začnete hneď od začiatku testovať, čo funguje a čo nie. To čo fungovať nebude, môžete neskôr zastaviť.

5. Výsledky kampane

Taaaak po spustení FB kampane pár dní počkáme a vyhodnotíme výsledky.

Konverzný pomer landing page

Konverzný pomer (pomer tých, čo prišli na landing page z kampane a tých, čo si stiahli e-book) je prekvapivo vysoký.

Konverzný pomer

24% konverzný pomer po mesiaci je super. Štvrtina ľudí, ktorých sme na stránku poslali, si stiahla e-book. Zoberte si, že to sú ľudia, ktorí o nás nikdy nepočuli a e-book nijak aktívne nehľadali. Kampaň na Google AdWords by môhla generovať ešte lepšie výsledky.

Za 30 dní som získal asi 500 e-mailových adries, čo vychádza asi na 17 za deň. Na jednu kampaň to nie sú zle výsledky.

Náklady za kampaň : 30 dní

  • náklady boli približne 250 €. Kampaň som spustil dosť intenzívne kvôli tomu, aby som mal čo vyhodnocovať. Vám radím začať s nižšími nákladmi.
  • za jeden klik som dal v priemere 13 centov. Je to celkom veľa a dá sa to znížiť ešte intezívnejším testovaním a lepším zacielením kampane.
  • za jeden e-mail som zaplatil približne 50 centov. Málo to nie je. Určite by sa na tom dalo ešte zapracovať, náklady by sa mohli dostať kľudne na polovicu. Treba otestovať rôzne landing pages, cielenia a reklamy.

Kampaň na Facebooku :

Facebook - kampaň

Konverzie

Tam sa to vyhodnocuje dosť ťažko, pretože nie všetci prešli e-mailovou automatizáciou, ktorú mám nastavenú.

Zatiaľ mám z e-mailov slabé výsledky, asi 3 konverzie na výživové poradenstvo a 1 konverziu na Zelený život.

Na druhej strane, ľudia e-maily otvárajú a klikajú na odkazy. Takže si pomaly budujem určitú dôveru medzi mnou a odberateľmi (publikom).

Či sa mi kampaň na zber e-mailov oplatí alebo nie zistím po dlhšom čase.

Záver

Ukázal som vám zaujímavú techniku na zber e-mailových adries, ktorá je využiteľná pre každého, kto má webový projekt! Uvedomte si, že pomocou e-mailov si vybudujete výborný vzťah s vaším publikom, ktoré vám bude dôverovať. Keď mu potom budete niečo predávať, pôjde to ľahšie.

Dajte vedieť do komentárov, čo na túto stratégiu hovoríte!

Pozdravujem z Vietnamu, kde strávim najbližšie 2-3 mesiace.

 

 

Toto je mini reality show webového projektu, s ktorým sa za 365 dní pokúsim prekročiť hranicu čistého zisku 1 000 € mesačne. Začínam 15.03.2015.

5/5 - (4 votes)

Comments

  1. neslo by sa uzivatelov spytat nejak nenapadne spytat preco nekonvertuju resp co ocakavaju, co ta sluba podla nich plni, co nie, co by ich este mohlo zaujimat… taky prieskum na webe/cez maily toho miesta kde to drhne.
    pripadne jedneho vylosovat zo zucastnenych a poskytnut mu zdarma konzulatacie alebo nieco podobne, aby mali aj trocha motivaciu.

  2. v bussines manager si už potom mohol použiť svoju kreditnu kartu?

  3. Ján Čakloš says

    Peťo zas a znova skvelý a praktický článok! 🙂

    Potom chceme aj MEGA report z Bali, Vietnamu a podobne! Určite nie som jediný, koho zaujímajú cesty „špecialistu v počítačoch“. 😀 🙂

  4. Ahoj, Tvůj seriál je fakt super. Pravidelně ho sleduju a koukám, jak to moc nefunguje. Všichni infopodnikatelé slibují, jak člověk bude v „podnikatel z pláže“ a přitom tady je realita. Hromada investovaných peněz a rok se sešel (skroro) a zatím nic než moc…

    • Je to presne tak ako píšeš, nie je to jednoduché. Ale s podnikaním z pláže to moc nesúvisí (ja sám podnikám zo zahraničia), skor si treba uvedomiť, že to stojí veľa času a úsilia. A samozrejme neistoty, jeden projekt sa vydarí, druhý nie. Výživovo.sk patrí zatiaľ skôr k tým nevydareným 🙂

  5. Peter preco nie optimizepress2?

Trackbacks

  1. […] konverziách. Náklady na PPC kampane : 350 €. Zisk : 200 €, ak nepočítam náklady na e-mailing a […]

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.