Zvyšovanie zisku z magazínu pomocou nových kampaní

Výsledky Výživovo.sk za posledných 30 dní : v priemere 2 konverzie denne, spolu asi 550 € na konverziách. Náklady na PPC kampane : 350 €. Zisk : 200 €, ak nepočítam náklady na e-mailing a obsah.

Dá sa povedať, že magazín stále dotujem a pravdepodobne ešte dlho dotovať budem.

Zázraky sa nestali, január ma nijako nespasil a výsledky sú stále veľmi slabé. Cieľ 1 000 € / mesačne do 365 dní, ktorý som si na začiatku stanovil, nedosiahnem určite. Poďme sa na to ale pozrieť bližšie a niečo sa snažiť vymyslieť.

Prečo sú výsledky magazínu Výživovo.sk tak biedne ?

Z dvoch hlavných dôvodov :

1. dôvod – magazín o všetkom, a pritom o ničom

Robiť ďalší „magazín o zdraví“ bola asi najväčšia chyba. Neviem prečo som ju spravil, keď už jeden „magazín o zdraví“ mám a tak isto mi nefunguje.

Mal som sa zamerať na úzku oblasť a tejto oblasti sa držať. Stať sa na túto oblasť odborníkom a až potom prípadne túto oblasť rozširovať.

Rada pre vás : začnite s čo najmenšou nikou (špecifická medzera na trhu) a túto niku postupne rozširujte.

Ako by som postupoval dnes : vybral by som si špecifickú oblasť, napríklad „diéta na chudnutie“, ktorú mesačne hľadá asi 1 000 ľudí. Na túto tému by som sa maximálne zameral a spravil najväčší portál o diétach na Slovensku. Nie o zdraví, ani o chudnutí, ale o diétach na chudnutie.

2. dôvod – obsah, ktorý nepodporuje cieľ webu

Jasné, musíte mať stanovený cieľ webu, nastavený tento cieľ v Google Analytics… No aký je ten Chodelka múdry a dobre nám poradí. Ale on sám to robí úplne zle.

Takže áno, cieľ mám (vyplnená objednávka na Svet zdravia), ale to je, bohužiaľ, asi všetko.

Obsahová stratégia totižto nebola nastavená tak, aby tento cieľ podporovala.

Celá stratégia bola spravená pre zvyšovanie organickej návštevnosti a to nie je správny postup. Zvyšovanie organickej návštevnosti totižto nie je náš hlavný cieľ. Takže aj keď sa návštevnosť postupne zvyšuje, je nám úplne nafigu, pretože ich žiadne poradenstvo nezaujíma.

Návštevnosť nepatrí do našej cieľovky a aj keď nám náš nový článok olajkuje, zisk nám to neprinesie.

Aj preto je počet konverzií z organickej návštevnosti veľmi nízky (presne 3).

Rada pre vás : držte sa jasných cieľov a prispôsobte tomu všetko, od vzhľadu webu až po marketingovú stratégiu.

Ako by som postupoval dnes: každý jeden článok na Výživovo.sk by mal byť mierený na moju cieľovú skupinu, takže témy ako chudnutie, výživové poradenstvo a stravovanie. Článok o bretariánoch je síce pekný, umiestňuje sa dobre vo vyhľadávačoch, ľudia ho komentujú, ale určite sa k výživovému poradcovi neprihlásia.

Dôvodov, prečo je Výživovo.sk taký môj polofail je viac, ale toto sú 2 hlavné. Tak si z toho aspoň niečo odneste, keď už ma to stálo toľko peňazí 😀

Money - peniaze - love

Čo teraz?

Musíme trochu zmeniť stratégiu. Budeme aj naďalej podporovať Svet zdravia, ale pridáme nové kampane. Začneme cieliť na užšiu skupinu ľudí a uvidíme aké budú výsledky.

Dnes vám ukážem asi najlahší spôsob, ako zvýšiť zisky zo zabehnutého magazínu s organickou návštevnosťou. Je to niečo, čo sa dá aplikovať hlavne na také magazíny, akým je Výživovo.sk.

CHODELKOVA SUPERMEGABOMBASTRATÉGIA™ – zvyšujeme zisk z organickej návštevnosti pomocou presného cielenia a nových affiliate kampaní

1. Zistíme, cez ktoré podstránky nám na web chodí organická návštevnosť

Pôjdeme do Google Analytics a tam zistíme, na ktoré podstránky k nám chodia ľudia z vyhľadávačov a čo vlastne hľadajú. Čo sa týka tých dotazov (Queries, ja to mám v AJ), tak väčšina bude „not provided“, ale aspoň nejaké info nám to dá.

Vstupné stránky a kľúčové slová

Treba si uvedomiť, že na väčšiny webov chodí 80% návštevníkov cez 20% podstránok (klasické Paretovo pravidlo). Toto sa dá veľmi dobre využiť pri monetizácií.

Zdroje organickej návštevnosti

2. Podstránky si zanalyzujeme a vyberieme tie, pre ktoré máme affiliate kampane

Poďme si spraviť analýzu týchto podstránok.

Čo  môže ľudí zaujímať? Myslíte si, že ak niekto príde na Výživovo.sk cez podstránku o bretariánoch, rastlinnom mlieku alebo recepte na dobrý obed, zaujíma sa o výživové poradenstvo? To ťažko!

V podstate potrebujeme nájsť návštevnosť, ktorú môžeme zmonetizovať. Tu vidím pár príležitostí :

  • podstránka o potravinách bohatých na bielkoviny : odporučíme im proteín (pekný výber má e-shop Pohyb.sk, kampaň nájdete na dognete)
  • podstránka o ketogénnej diéte : odporučíme im ketogénnu diétu (kampaň 5 dňovej diéty na dognete)
  • podstránka o detoxe : odporučíme im jeden z detoxikačných prípravkov (kampaní nájdete veľa, jednu aj na affiliatesit.cz)
  • podstránka o bretariánoch : odporučíme im špeciálne upravený a zabelený vzduch (kampaň sa pripravuje)

3. Nasadenie nových affiliate kampaní

Tu máme 2 možnosti.

Buď budeme propagovať produkty/služby cielené na návštevnosť priamo na danej podstránke alebo vytvoríme novú podstránku, na ktorú ich nasmerujeme.

Príklad 1 : pridanie kampane do článku o bielkovinách

Do článku o potravinách, ktoré sú bohaté na bielkoviny pridáme jednoduchý Shortcode (použil som plugin Shortcodes Ultimate) a textové odkazy smerujúce na e-shop. Môžeme tam dať aj nejaké bannery, ale Shortcode a odkazy mi fungujú lepšie.

TIP pre vás : hrajte sa so slovíčkami!

Ak vám na web o bielkovinách chodí návštevnosť na kľúčové slovo „kde je najviac proteinu“, tak sa toto slovo snažte zahrnúť aj do Shortcode, najlepšie do nadpisu. Texty vedia byť veľmi silný marketingový nástroj, využite to.

Výsledok vyzerá takto :

Shortcode

Príklad 2 : vytvoríme novú landing page, kde porovnáme viac produktov

Pre podstránku o detoxikácií som vytvoril špeciálnu podstránku s jednoduchou tabuľkou (plugin TablePress). Tam som porovnal viac detoxikačných produktov (kampane affiliatesit.cz a dognet.sk), pridal text a obrázky. Nič zložité.

Následne som do článku pridal button a odkazy smerujúce na túto podstránku.

Výsledok vyzerá takto :

Detoxikačné prípravky

 

4. Testujeme

Snažíme sa priebežne zistiť, čo funguje najlepšie. Konvertujú ľudia lepšie ak je na webe podstránka s porovnaním? Alebo to zbytočne pridáva jeden krok navyše? Neviem, musíme to otestovať!

 

Výsledky

Nemôžeme z tohoto čakať nejaké megavýsledky, je to skôr na postupné a dlhodobé zvyšovanie výnosov z magazínu.

Kampaň som nasadil 23.-ho a za pár hodín som poslal na e-shop Pohyb.sk asi 15 cielených návštev. Zatiaľ žiadna konverzia. Každopádne ak by mal e-shop konverzný pomer 2 % (čo je reálne), tak pri 10 klikoch denne sa dostaneme na 300 klikov mesačne a 6 konverzií.

Pri priemernej objednávke 60 € a proviziií 7 % máme ďalších 25 € na konverziach z jednej podstránky.

Takto budeme postupne pridávať ďalšie a ďašie kampane a zvyšovať návštevnosť z vyhľadávačov. Je to beh na dlhú trať, ale tak to už pri podnikaní chodí 🙂

Prehľad klikov - kampaň Pohyb.sk

Na záver

Uvedomte si, že každá jedná kampaň, ktorá sa takto šikovne na magazín pridá, nám zvýši zisk z projektu. Aj keby to malo byť pár euro mesačne, cent po cente… Celkovo to môže spraviť celkom dosť.

Budem rád za akékoľvek doplnenie tohto článku. Prípadné námietky beriem tiež 🙂

Toto je mini reality show webového projektu, s ktorým sa za 365 dní pokúsim prekročiť hranicu čistého zisku 1 000 € mesačne. Začínam 15.03.2015.

4.9/5 - (13 votes)

Comments

  1. Podľa mňa, v bodoch

    1/ jedálničky sú dnes na webe zadarmo
    2/ z časových dôvodov málokto pôjde k poradcovi (
    3/ z psychologických dôvodov (niesom odborník, ale keď som sa bavil o tom s jednou známou povedala mi že by na takú konzultáciu nešla lebo by sa cítila ako u psychiatra – čo ak to tak nejako vníma viac ľudí a svoje chudnutie radšej riešia v ústraní? )

    Ja mám podobný projekt, ovšem moja investícia do neho bola v porovnaní s tvojou možno desatinová a tiež vidím že bude nutné to preorientovať.

    • Ahoj,

      jasné, súhlasím. Ja sám považujem konzultáciu s výživovým poradcom za super vec, ale nie som ich cieľovka samozrejme 🙂 Takže máš pravdu, že je dôležité pozrieť sa na to zo strany ľudí, na ktorých s webom cielim.

      Dobré na takomto projekte je to, že ten princíp monetizácie sa dá meniť a testovať.

  2. Ahoj, díky za tipy, řeším úplně stejný problém! Budu muset udělat poněkud drsnější call-to-action, protože to zatím moc nefunguje.

    Co se vyzivovo.sk týká, tak můžeš prostě změnit publikační plán a téma zúžit. Lepší jak začínat z nuly.

  3. Zachviľu ti začnú chodiť ponuky na odkúpenie vyzivovo.sk za 100€ ako mne minule. Napísal som, že sa mi nedarí monetizovať jeden web o chudnutí, ktorý má cca 200 NS textu a dennú návštevnosť okolo 300 ľudí a dostal som ponuky na odkup od 100 do 200 € 🙂

  4. Chce to čas, časem se vše vychytá a bude se dařit 🙂

  5. Ahoj Peťo, super článek! Z chyb se dá vždycky vytěžit nejvíc. Pošlu to studentům Mg. komunikace jako doporučené čtení 🙂

  6. Ja se zrovna v poslednich dnech rozhoduju, ze bych si zase nejaky magazin o zdravi a hubnuti zalozil, tak ted uplne nevim 🙂 ale myslim, ze kdyz se to pouzije jako podpurny web pro svoje jine projekty (napr. e-shop) tak uz by se to mohlo vyplatit, jen je potreba se na to divat trochu odlisne a nastavit jine „cile“ 🙂

    • Nechoď do toho! Ako teraz vážne.. skús sa zamerať na niečo užšie. Vidím to na projektoch, ktoré partneri majú v našej affiliate sieti, proste čím užšie zameraný web, tak tým je konverznejší. Tiež sa na to dá robiť lepšia obsahová stratégia a tvoja kľúčovka nemusí mať 10 000 KW ako tá moja 😀

      Jasné, tak ja robím Výživovo aj zo strategického hladiska. Pripravujem nový produkt (superfood), plus tam môžem propagovať prodetox. Tiež zbieram e-maily, ktoré v budúcnosti zmonetizujem. Takže áno, keď trochu tie ciele pozmením tak zatiaľ o úplný fail nejde 🙂

  7. Petře jako vždy super článek a jsem rád že dokážeš napsat i o neúspěších. Nenapsal si kolik je návštěvnost magazínu za měsíc, je tato informace pro čtenáře tajná? 🙂

  8. Peter, super článek. Ono by to mělo být pro každého logické vyústění, ale já takto procházím všechny své weby a ty nejkonverznější nebo nejnavštěvovanější stránky se snažím vylepšovat / aktualizovat, případně na nich testovat co se dá (různé kampaně, zobrazení affil prvků, rozložení apod.). Není to jen u magazínu, ale u všech webů 😉 Jinak hezký příklad toho boxu s affil produktem, tam by se něco prodat mohlo, ale 2% konverzní poměr je podle mě hodně pozitivní číslo, reálně to vidím někde mezi 0,7-1,2 %. Podle mých dlouhodobých průměrů, bez ohledu na téma, eshop apod.

    • Diky Lukáš! Máš pravdu, že tie 2% som asi trochu prestrelil. 1% znie reálnejšie, diky za doplnenie. Tiež sa teraz pri veľa projektoch zameriavam práve na tie najviac konverzné a navštevované stránky. Hlavne, keď je veľká časť návštevnosti z organiku, tak to je super stratégia.

  9. Ahoj, opět super článek. Zasloužíš si uznání, že píšeš o svém projektu takto otevřeně a ukazuješ nejen podrobné návody a úspěchy, ale i to co se ti nedaří. Myslím, že to může mnoha lidem opravdu pomoci. Za mě velká pochvala za tvůj přístup a držím palce. Těším se na pokračování 🙂

  10. Ahoj Peťo, skvelý článok, poskytuje naozaj reálny pohľad na online podnikanie. Mám ale jednu otázku. K tým „dopytom“ v google analytics.Chcel som si pozrieť cez aké kľúčové slová chodia návštevníci na moje podstránky, no vypíše mi to, že nemám nastavené „zdieľanie so službou Search console“. Lenže web mám aj v Search console, ako to mám prepojiť? Vieš mi poradiť?Alebo niekto iný?

  11. Zilinadsense says

    Vynikajuce clanky. Dobre sa citaju a su skutocne obohacujuce. 🙂 Betar jeden, normalne si ma na dognet namotal. 🙂 Sranda ako mas vsetky navstevy v noci. Moji navstevnici vtedy spia.

    Prajem Ti vela uspechov v affiliate.

  12. Peter super clanok o naliati si cisteho vina, to sa ceni. Mne sa tam pacili tie zlavove kody, to je Tvoja vyhoda a pridana hodnota, zakaznik to dostane vdaka Tebe aj vyhodnejsie, treba to komunikovat biac.

  13. Zdravim : ) no ak by som mohol poradit, tak ja by som urobil toto:
    Napriklad: http://www.vyzivovo.sk/potraviny-bohate-na-bielkoviny-presne-cisla/

    na tejto url pouzivate iframes, co urcite dobre nie je pre SEO. Dalej na danej podstranke mate 24 obrazkov, ale z toho 5 nema alt atribut.

    Ako som pozeral tak na tomto webe pouzivate WordPress so SEO pluginom Yoast. Tam je taky mini bug, ze generuje sitemap XML vo formate http://www.vyzivovo.sk/sitemap_index.xml. To je tiez niekedy matuce, aj ked vo webmaster tools mate zadany spravny nazov.

    Co sa tyka optimalizacie rychlosti, odporucam namiesto W3 total cache pluginu stiahnut si subory z google insight analyzatora a nahodit si to na web. Momentalne z google rules splnate len 2, dalsich 6 by ste mohli velmi rychlo ziskat.

    Rychlost mobilnej verzie mate 61/100, desktop 75/100. to sa tiez velmi pekne da zrychlit. neviem aku mate navstevnost webu, ale pravdepodobne tento web mate aj novsi. Domain trust mate 12/100 co neni take zle, kedze asi web nemate dlho online.

    Inak web mate pekny, drzim palce, hlavne sa s niekym spolcite a prelinkujte s dobrym webom 🙂

Trackbacks

  1. […] Tiež ma potešilo pár konverzií z kampaní e-shopov v sieti dognet o ktorých som písal v minulom článku. […]

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.