Ultimátny checklist (30+) – na čo nezabudnúť pred spustením webu?

 

Keď pracujete na akomkoľvek webovom projekte, riaďte sa jedným dôležitým pravidlom – vypustite Váš projekt do sveta čo najskôr! Je úplne jedno, že nemáte dokončené niektoré podstránky, blog alebo super logo od grafika. Ak je projekt životaschopný, spustite ho. 

“If you are not embarrassed by the first version of your product, you’ve launched too late.”

Reid Hoffman, co-founder of Linkedin

Pri projekte Výživovo.sk som to spravil úplne naopak a vidíte, kde sme sa dostali 🙂 Tento postup (čakať mesiac na grafika, mesiac na programátora, mesiac na to, kým sa Vám bude chcieť na tom pracovať) je chybný a zbytočne časovo náročný. Som ale rád, že som sa poučil na vlastných chybách a najbližší projekt spravím úplne inak 🙂

Dnes si prejdeme najdôležitejšie veci, na ktoré netreba pri spúšťaní projektu zabudnúť. Niektoré sú veľmi dôležité (napríklad to, že web je responzívny) a niektoré sú skôr voliteľné (napríklad v prípade remarketingových kódov).

Tento checklist bude slúžiť aj pre tých, ktorí už majú web spustený, takže čítajte a odškrtávajte 🙂

TIP na zaujímavú kampaň:  affiliate kampaň, ktorá ma v poslednej dobe najviac zaujala, je určite 4home.sk v sieti dognet. Brat ju má nasadenú na webe, tak som si prechádzal ich e-shop a naozaj je z čoho vyberať. Ak uvažujete o novom projekte, bytové doplnky a designové záležitosti budú teraz určite IN!

TIP na konkrétnu niku: napríklad “biokrby”, ktoré 4home predáva. Majú tisícky vyhľadávaní, strednú konkurenciu a web, ktorý by porovnával viacero krbov podľa rôznych parametrov som nenašiel.

Checklist vecí, na ktoré by ste nemali zabudnúť pred spustením webu:

1. Základné nastavenia

Filtre v Google Analytics

  • do Webmaster Tools sme pridali sitemapu

Sitemapa v Google Webmaster Tools

  • v Google Analytics sme vytvorili aspoň jeden cieľ, ktorý budeme merať (v našom prípade odoslanie formulára):
  • e-mailový kontakt na stránke je funkčný
  • UPDATE 18.07.2015: po niekoľkých upozorneniach v komentároch pod článkom a naTwitteri, by som rád doplnil ešte jednu dôležitú vec a tou je nastavenie tzv. filtrov na Referral SPAM v Google Analytics. Moc s tým skúsenosti nemám, preto som použil šikovný tool od Mareka Leciána. Myslím, že to funguje ako má, SPAM filtry sa pridali do filtrov v GA.

Filtre v Google Analytics

2. Design a navigácia

  • web pôsobí dôveryhodne a je zameraný na našu cieľovú skupinu
  • logo je v ľavej časti webu a smeruje na hlavnú stránku
  • web je otestovaný v najpoužívanejších prehliadačoch (napríklad pomocou služby Browsershots.org)
  • web je responzívny a správne sa zobrazuje na telefónoch (iPhone, Android a dokonca aj smutný Windows Phone) – overiť to môžete tu: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
  • CSS a HTML je validné (otestujeme pomocou W3C Markup Validation Service)
  • web obsahuje faviconu
  • obrázky majú definovanú veľkosť a vyplnený alt tag
  • máme naštýlované všetky nadpisy (H1-H6)
  • máme naštýlované zoznamy a odstavce (blockquote)

3. Obsah

  • web obsahuje podstránku s kontaktným formulárom
  • na webe je jasne uvedené, kto ho zriaďuje (firma, osoba, tím ľudí)
  • všetky texty boli skontrolované a neobsahujú gramatické alebo štylistické chyby
  • všetky anglické texty boli preložené (predovšetkým v prípade, že máte nahodenú WordPress šablónu)
  • web obsahuje tzv. 404-ku, ktorá návštevníkovi POMÔŽE v prípade, že požadovaná stránka na webe nie je (bola presunutá, vymazaná, popr. bola zle zadaná webová adresa). 404-ka môže obsahovať napríklad vyhľadávanie, popr. navigáciu kam ďalej:
404-ka na Vašom webe

Takto vyzerá 404-ka na webe Výživovo.sk, pochvala programátorovi :)

4. Marketing

  • na webe máme nasadený remarketingový kód pre Facebook
  • na webe máme nasadený remarketingový kód pre AdWords, poprípade máme vytvorený Remarketingový zoznam v Google Analytics

Remarketingový zoznam v Google Analytics

  • na webe máme nasadený remarketingový kód pre eTarget
  • máme integrované sociálne siete (aspoň Like button, keď ešte nemáme vytvorenú FB skupinu)

5. SEO

  • web neobsahuje nič, čo by mohlo zamedziť prístupu vyhľadávačov (napr. častou chybou je zaškrtnutie políčka “Vypnúť indexovanie Vašej stránky vyhľadávačmi”

Noindex, nofollow

  • každá podstránka obsahuje jedinečný Titulok
  • každá podstránka obsahuje jedinečný Popisok (Description)
  • obrázky majú kľúčové slová v alt tagu
  • na webe sa nachádza sitemapa (sitemap.xml)
  • web obsahuje robots.txt

6. UX – uživateľská prístupnosť:

  • texty sú dobre čitateľné (font, veľkosť písma, farba)
  • navigácia je jednoduchá a pochopiteľná
  • návštevník vie, kde sa práve nachádza

7. Ostatné:

  • rok v pätičke je aktuálny
  • spravili sme si zálohu webu a uložili ju na bezpečné miesto
  • otestovali sme rýchlosť webu a vyhodnotili ju ako vyhovujúcu (super sú 2 sekundy, 3 sekundy sú v poriadku, čokoľvek nad je zlé)
  • interné vyhľadávanie webu je funkčné
  • formuláre na webe sú funkčné a po odoslaní sa nám pripíše konverzia (odporúčam otestovať!)

 

3,2,1…. a spúšťame…

….ok, nespúšťame, až v pondelok 20.07.2015 🙂 Dúfam, že sa nehneváte, že mi to trvalo tak dlho a sľubujem Vám, že ďalšími článkami Vám to vynahradím 🙂

Chcem Vás ešte poprosiť o jednu vec, s designerom sme dali dokopy logo, ktoré by som rád nasadil na tomto blogu. Zaujíma ma však Váš názor. Logo prikladám v prílohe a budem rád za akúkoľvek konštruktívnu kritiku, poprípade pochvalu:

Nové logo na blog

Páči sa Ti nové logo pre môj blog?

 

Toto je mini reality show webového projektu, s ktorým sa za 365 dní pokúsim prekročiť hranicu čistého zisku 1 000 € mesačne. Začínam 15.03.2015.

 

Ultimátny checklist (30+) – na čo nezabudnúť pred spustením webu?
5 (100%) 4 hlas[ov]
Zaujal Ťa tento článok?
V tom prípade sa prihlás k viac ako 700 odberateľom, ktorým pomáham s podnikaním na internete. Píšem praktické návody, ktoré je možné obratom aplikovať do praxe.
The following two tabs change content below.
Prevádzkujem e-shopy a budujem webové projekty, ktoré následne monetizujem pomocou affiliate marketingu. Online podnikanie mi dáva neuveriteľnú voľnosť, za posledný rok som viac ako 5 mesiacov strávil mimo kancelárie a precestoval som polovicu Európy.

Comments

  1. nie, logo nechapem 😀

  2. Taky nevím jestli ho chápu dobře, logo má vizualizovat písmeno Ch?

    • 😀 😀 áno, c+h spolu, s tým, že to má predstavovať rast… trochu som čakal takúto reakciu, takže uvidíme 🙂

      • To “céčko” je dobrý nápad, ale “háčko či ,ypsylon´” do toho nejde – chce to hľadať ďalej.

      • Peter, těším se na Tvé vyzivovo.sk jsem zvědavý jak jsi to uchopil?! Já jsem se rozhodl investovat do podobného téma a udělal jsem foodweb o zdraví, super-smoothie.eu. Všechno to je v podstatě za běhu, ale funguje to super. Když se podíváš na web chybí tam hodně věcí které se postupně dodělávají, protože jsem se rozhodl že půjdu cestou postupného zdokonalování. Co musím už teď říct nevěřil jsem, ale funguje geniálně sběr dat přes formuláře. Co jsem nasadil formulář do scrollboxu registrace na recepty se zvedli proti formuláři pouze v článku, a když jsem nasadil exitpopup zvedli se mi registrace i pro e-book. Teď připravuji nový vzhled protože použitý byla chyba a je v podstatě nepoužitelný! Snažím se v lidech vzbudit emoce, ale ještě to není úplně ono.

        K tvému logu.

        Nelíbí se mi, protože nevzbuzuje ty správné emoce. Přesně jako ostatní “Co to má jako znamenat? C a H?” Já to třeba vidím jako grafik, ale BFU z toho bude zmatený!

        Takže kdo jsi, co tě nejvíc vystihuje, jaké emoce má logo vzbuzovat, jaké fanoušky má zaujmout, s čím se tito fanoušci chtějí ztotožňovat?!

        Drž se a hodně úspěchů.

        • Podľa mňa cesta “postupného zdokonalovania” je dobrá.. uvidíš, že čo funguje a čo nie. Podľa toho budeš postupovať. Inak ako taký web so smoothie receptami monetizuješ? 🙂

          Ďakujem za názor na logo, máš úplnú pravdu. Tiež som mal z toho taký pocit..no nič, musím vymyslieť niečo iné 🙂

          Drž sa aj ty!

          • Petře, v monetizaci mám 2 cíle, okamžité a dlouhodobé. Okamžité to je to co jde lehce a rychle, affil linky na konkrétní použité produkty v receptech, doporučené produkty, nenásilná propagace apod. Dál připravuji email a Facebook kampaně spojené se soutěžemi. Dlouhodobé cíle to je vytváření komunity a budování důvěry v poskytované informace. To bez silné a kvalitní emaildb neuděláš a v tom vidím největší sílu, která bude do budoucna tím co bude nejvíc monetizovat.

            Trochu váhám s klasickou “pushing” propagací, ale když vidím jak to někteří mastí na tvrdo a vypadá to že to lidi berou… K tomu na pozadí připravuji landing page propagující produkty a služby pro zdraví a zdravé hubnutí. Zajímalo by mě jak to dělají ostatní co jim funguje?

  3. Logo pěkné, ale že má představovat písmeno CH by mě teda nenapadlo 😀

  4. U bodu 1 ještě přidat filtry na Referral spam. Sotva jsem spustila jeden e-shop, tak referral spam již znehodnocoval data… Více o tom jak se tomu bránit zde http://mareklecian.cz/spamfilter/

  5. Ak sa volas Hodelka tak logo je super 😉

  6. Tiez nerozumiem logu. Pride mi to ako H 🙂

  7. páči sa mi druhá alebo tretia verzia, tá tretia bude asi viditeľnejšia, ale tiež by som zmenila tie iniciály, nie je jasné či to je H, alebo Y , ale CH by ma nenapadlo. Ale ináč pekné, čisté, jednoduché. 🙂

  8. Ešte by som doplnil, že pri tvorbe nového webu si treba hned aj zaregistrovať socialne názvy profilov na FB, G+, twitter a pod. až vám niekto neukradne názov.

    A ako samotne logo sa mi páči, ale neviem si k nemu nejako nič priradiť a vidím v ňom iba H .. a nie aj C

  9. Ľubomír Krcheň says:

    logo fajn, ak si mieril na CH ako CHodelka moc to nevišlo vnímam to ako H ( a otočené to vyzerá ako Y ) ak tam chceš zakomponovať C tak prvý vnútorný polkruh alebo ako to nazves C skús dať hrubšie h otoč tak ako sa patrí :), iba rada.

  10. Logo katastrofa, vôbec sa mi nepáči, ale keď už si máš vybrať, tak druhá možnosť je najlepšia. 😉

  11. Peter

    Kde overuješ, či je web responzívny a či sa správne zobrazuje na všetkých telefónoch?

  12. Čau Peťo, dík za článok. Úplne s tebou súhlasím, že je lepšie rovno web spustiť ako ho mať niekde v “šuflíku” a čakať na ideálny deň spustenia. My sme riešili niečo podobné pred spustením Travel hackra, čakali sme na ideálny deň, ale vždy sme našli niečo čo nebolo doladené na 100%, preto sme sa rozhodli spustiť novú verziu a upravovať ju za pochodu a postupne sa učiť čo funguje a čo nie. Mimochodom raz som čítal, že jedna z najznámejších firiem (nespomeniem si na meno :D) používa “beta verziu” už viac ako 10 rokov lebo v ich vízii je, že sa chcú neustále zdokonaľovať a teda nikdy ich web(služba) nebude 100% dokončená/ý.

    K Logu: Páči sa mi druhá časť, to že Chodelka.sk Internet entreprenur (to komunikuje jednoznačne, kto si a čo robíš) ale ten znak ten by som ešte trochu upravil, aby jasnejšie komunikovali to čo robíš. Z tvojho webu som pochopil, že si internetový podnikateľ, ktorý cestuje, bloguje (zdieľa svoje know-how) a živý sa tým. Čiže ja by som možno šiel aj do niečoho čo viac vystihuje tieto tri veci.

    Cheers,

    Paťo

  13. Ahoj Peter,

    prešiel som takmer všetky články, si borec! Zaujíma ma…, ako si vyriešil zmazanie z url adresy WP /category/ alebo /tag/ a pod. Napr. z http://www.vyzivovo.sk/category/vase-pribehy/ na http://www.vyzivovo.sk/vase-pribehy/

  14. Dobrý deň, Ján,

    pre odstránenie /category/ použite plugin: https://wordpress.org/plugins/wp-no-category-base/
    pre odstránenie /tag/ použite plugin: https://wordpress.org/plugins/wp-no-tag-base/

Trackbacks

  1. […] Ultimátny checklist (30+) – na čo nezabudnúť pred spustením webu? […]

  2. […] ktorý prevádzkuje webové projekty, včetne affilákov. Už v predošlom článku s názvom Checklist vecí, na ktoré netreba pred spustením webu zabudnúť som pripomínal nasadenie GA na […]

  3. […] musíte mať stanovený cieľ webu, nastavený tento cieľ v Google Analytics… No aký je ten Chodelka múdry a dobre nám poradí. Ale on sám to robí úplne […]

Pridaj komentár