SERIÁL o affiliate marketingu: kde hľadať affiliate partnerov pre Váš affiliate program – časť 1.

Ďalšia čast seriálu o affiliate marketingu je pre tých, ktorí sa rozhodli, že si budú spravovať affiliate program sami. Výhody a nevýhody vlastného affiliate programu som rozobral v mojom predošlom článku a v dnešnej časti si ukážeme najdôležitejší proces rozbehnutia vlastného affiliate programu a tým je aktívne hľadanie affiliate partnerov – metódami, ktoré sú zadarmo (jedinou investíciou je Váš čas). Samozrejme už predpokladáme, že máte zakúpený a nastavený affiliate software, vytvorený program, vytvorenú landing page a pripravené kreativy pre partnerov.

Na úvod by som rád poznamenal jednú vec – nepotrebujete mať v programe zaregistrovaných stovky partnerov! 5 aktívnych partnerov je pre Vás oveľa užitočnejších ako 200 neaktívnych, preto si nelámte hlavu nad počtom partnerov, ale zaujímajte sa predovšetkých o ich “kvalitu”. V affiliate marketingu platí Paretovo pravidlo – 20% partnerov Vám bude generovať 80% zisku. Poďme si teda ukázať ako tých “kvalitných” affiliate partnerov objaviť:

Iba jeden príklad z praxe: v mojom affiliate programe mám viac 60 partnerov, ale iba 5 partnerov je skutočne aktívnych. Títo partneri mi však generujú približne 30% celkového obratu predaja a preto je pre mňa affiliate program veľmi ziskový.

Ako a kde hľadať affiliate partnerov?

Neplatené spôsoby:

1. Odporučenie od Vašich zákazníkov

Pokiaľ prevádzkujete e-shop a máte desiatky/stovky spokojných zákazníkov, určite toho využite a informujte Vašich zákazníkov o spustenom affiliate programe. Pravdepodobne väčšina z nich ani nebude vedieť, čo affiliate znamená, ale to nevadí. Vysvetlíte im, že ak odporučia Váš produkt/službu svojim známym napríklad prostredníctvom Facebooku, tak v prípade, že si ich známi niečo zakúpia, oni dostanú províziu. Ak sú s Vašimi produktami spokojní, tak nevidím dôvod, prečo by svoju spokojnosť nezdielali. Ako hovorí aj Mário Roženský na svojom blogu, “Nie je lepšieho odporúčania ako od spokojného zákazníka”. 

2. Registrácia do affiliate katalógov

Jednoduchá metóda získania nových partnerov. Iba upozorním – v katalógu uveďte čo najviac informácií o Vašom programe, pretože partneri potrebujú vedieť o programe čo najviac, aby sa rozhodli či sa zapojiť alebo nie. Najväčšie katalógy v Českej a Slovenskej republike sú:

3. Vloženie príspevku na fórach

Ďalším spôsobom ako nájsť nových partnerov pre Váš program je vytvorenie príspevku na fórach, kde sa affiliate partneri pohybujú. Sú to napríklad:

4. Oslovenie webov, kde sa pohybujú Vaši zákazníci

Snažte sa osloviť čo najviac webov (blogy, magazíny, portály, fóra), kde sa pohybuje Vaša cieľová skupina. Majiteľom blogov môžete napríklad zaslať Váš výrobok s výraznou zľavou ak o ňom napíše recenziu a pridá sa do Vášho affiliate programu. Tak isto môžu Vaše výrobky propagovať účastníci fór a diskusných skupín.

5. Oslovenie affiliate partnerov Vašej konkurencie

Pokiaľ má Vaša konkurencia tak isto rozbehnutý affiliate program, je veľmi pravdepodobné, že ich affiliate partnerov bude zaujímať aj Váš program. Dokonca im môžete ponúknuť lepšie podmienky (vyššia provízia, motivačné prvky) a partnerov konkurencii “ukradnúť”.

Ako objavíte partnerov Vašej konkurencie?

Celkom jednoducho. Zistíte, z ktorých webov sa odkazuje na web Vašej konkurencie a či sa jedná o affiliate partnera alebo o iba o prirodzený odkaz. Toto zistíte špeciálnymi trackovacími parametrami (tzv. affil ID), ktoré sú pripojené k odkazu (napríklad u softwaru Affilbox to je vždy 8-miestné ID vytvorené z číslic a písmen). Pokiaľ odkaz, popr. banner, obsahuje affil ID, ide o affiliate web jedného z ich partnerov. Príklad: postranný banner v sekcii Doporučujem, ktorý mám na webe, obsahuje tak isto affil ID a URL tohoto banneru je http://www.affilbox.cz/?a_box=3n4uhxxw

Pre zistenie odkazov vedúcich na web Vašej konkurencie odporúčam zaregistrovať sa v službe ahrefs.com, kde iba zadáte URL a služba Vám vygeneruje všetky odkazy smerujúce na danú URL. Odkazy nájdete pod záložkou  “Backlinks – External”.

ahrefs

Môžete použiť aj iné SEO nástroje akými sú napríklad Opensiteexplorer.org, Backlinkwatch.com alebo Majesticseo.com.

6. Cashback a kupónové portály

Cashback a kupónové portály propagujú e-shopy a weby, pričom sú zapojení do ich affiliate programov.

Cashback – portály, do ktorých sa zaregistrujete a po nákupe Vám vrátia časť ceny výrobku/služby. Príklad: Cashback portál umiestní na svojom webe ponuku zájazdov od agentúry Invia, pričom sú zaregistrovaní v ich affiliate programe. Keď si zákazník objedná zájazd práve cez tento portál, dostanú za zákazníka províziu 2% a časť z tejto provízie vrátia zákazníkovi. 

Kupónové portály – propagujú e-shopy vo forme kupónov.

Portály v Čechách a na Slovensku:

 

Ako vidíte – spôsobov ako získať nových affiliate partnerov a ešte k tomu zadarmo, je veľa. V ďalšej časti si ukážeme ako propagovať affiliate program platenými spôsobmi.

Informácie som čerpal aj z poznámok affiliate školenia, ktoré som absolvoval pred pár mesiacmi a možem ho odporúčiť všetkým, kto si affiliate program spravujete sami – www.afiliateskoleni.cz. Má ho na starosti František Szabó, ktorého považujem za jedného z najvačších odborníkov na affiliate marketing v Českej republike a Jan Kvasnička, ktorý sa orientuje nielen na affiliate marketing, ale aj na použiteľnosť webov a predaj domén.

SERIÁL o affiliate marketingu: kde hľadať affiliate partnerov pre Váš affiliate program – časť 1.
5 (100%) 1 hlas[ov]
Zaujal Ťa tento článok?
V tom prípade sa prihlás k viac ako 700 odberateľom, ktorým pomáham s podnikaním na internete. Píšem praktické návody, ktoré je možné obratom aplikovať do praxe.
The following two tabs change content below.
Prevádzkujem e-shopy a budujem webové projekty, ktoré následne monetizujem pomocou affiliate marketingu. Online podnikanie mi dáva neuveriteľnú voľnosť, za posledný rok som viac ako 5 mesiacov strávil mimo kancelárie a precestoval som polovicu Európy.

Pridaj komentár