SEO (Optimalizácia pre vyhľadávače) v kocke: časť II.

minulom diele o on-page SEO faktoroch sme to zobrali z toho teoretického pohľadu (za článok som dostal niekoľko poďakovaní, čo si vážim), dnes sa zameriame viac na prax.

Ukážem Vám celý proces tvorby článkov na web, ktoré budú vyhľadávače milovať.

SEO je z veľkej časti o obsahu a ak ten Váš nebude najlepší, s dlhodobými výsledkami sa môžete rozlúčiť. Krátkodobo to občas funguje, dlhodobo málokedy. 

Ako mám vytvoriť perfektný článok na blog, ktorý sa bude vyhľadávačom páčiť?

Dnes Vás krok po kroku prevediem celým procesom publikácie článku. Od toho, kde hľadať nápady na článok až po samotnú publikáciu. Ku každému kroku presne ukážem, ako to je v prípade Výživova.

1. KROK : O AKEJ TÉME PÍSAŤ?

Tu postupujem rôzne. Vždy záleží na projekte a aké články tam chcem mať.

Ukážem Vám 3 hlavné metódy, ktoré používam:

1. metóda : používam kľúčové slová

Rozbor kľúčových slov spravený máme, tak ho zoberieme a skúsime sa nájsť kľúčové slovo, ktoré bude zamerané na našu cieľovú skupinu, ľudia ho budú hľadať a konkurencia nebude vysoká.

Takto vznikol napríklad článok :

Rastlinné mlieko – alternatíva živočíšneho mlieka

  • samozrejme tu cielim na kľúčové slovo “rastlinné mlieko”
Kľúčové slovo - vyhľadávač

50 hľadaní mesačne a nízka konkurencia, celkom ok

Kľúčové slovo musíme, samozrejme, overiť aj priamo v organických výsledkoch.

TIP: Ak nechcete, aby ste mali výsledky vyhľadávania ovplyvnené Vašou históriou, stačí, ak za URL dáte parameter “&pws=0”. Tiež môžete googlovať v novom inkognito okne (Incognito Window v Chrome).

Zistíme si ako je na tom konkurencia pre slovo "rastlinné mlieko".

Zistíme si, aká silná je konkurencia pre slovo “rastlinné mlieko” vo vyhľadávačoch.

Pre články sa vždy snažím nájsť viac kľúčových slov, než len jedno. Použijem ich rôzne v článku, v podnadpisoch a v obrázkoch. Tiež tak lepšie pochopím, čo ľudí zaujíma.

Rozbor kľúčových slov nám pomôže pri štruktúre článku

Rozbor kľúčových slov nám pomôže pri štruktúre článku

Tieto kľúčové slová následne použijeme v článku. Najlepšie, ak budú súčasťou podnadpisu a pod tým v texte. Ako bonus ich môžete zakomponovať do súvisejúceho obrázku.

V článku som dal slová ako H3 nadpisy:

Kľúčové slová použijeme priamo v nadpisoch

Kľúčové slová použijeme priamo v nadpisoch

Nikdy však neuprednostňujeme kľúčové slová pred kvalitou článku!

2. metóda : zneužijeme konkurenciu

Túto metódu tiež využívam veľmi často. Chodím na konkurenčné weby a zisťujem, aké články sa ľuďom páčia a aké nie.

V zahraničí sa dá využiť super nástoj BuzzSumo (free aj platená verzia):

BuzzSumo - nástroj na konkurenciu

BuzzSumo: takto som hľadal inšpiráciu na články pre môj nový zahraničný projekt

Jednoducho pôjdeme na weby konkurencie a budeme zisťovať, ktoré články :

  • sa najviac čítajú,
  • majú najviac zdieľaní na sociálnych sieťach,
  • sú najviac komentované

Takto vznikol napríklad článok 11 dôvodov, prečo piť vodu s citrónom. Podobný článok zdielal web Info.sk, kde bol veľmi obľúbený. Musím povedať, že aj u mňa zafungoval a na jedno zdieľanie na Facebooku mal hneď 24 lajkov. 

Na mnohých weboch nájdete zoznam najčítanejších článkov, poprípade môžete zadať do Google priamo “Vaše kľúčové slovo” + “najčítanejšie články”

Hľadáme najčítanejšie články u konkurencii

Ako prvé nám vybehol práve Svet zdravia. Ideme sa pozrieť, či tam nájdeme nejaké zaujímavé témy pre naše články.

Najčítanejšie články

Článok od RNDr. Petr Fořt CSc. má viac ako 8000 čítaní a skoro 500 lajkov na Facebooku. Očividne ľudí článok zaujal a to my chceme tiež. Určite sa podobný článok objaví aj na Výživove 🙂

Najčítanejší článok

3. metoda: riešíme skutočné problémy

Túto metódu mám zo všetkých najradšej. Kašleme na kľúčové slová (nie nekašleme, ale zo začiatku áno), kašleme na konkurenciu… proste píšeme o tom, čo by mohlo zaujímať našu cieľovú skupinu.

Takto vznikol článok Prečo ľudia nepijú mlieko aj keď môžu?

Sedeli sme s Lukášom (autorom článku) na pive a začali sme sa rozprávať o mlieku. Hovorím mu, že mlieko nie je úplne najlepšie a že som asi intolerantný. On mi oponuje, že mlieko je super a že je nevyhnutné k životu.

Tak sme si povedali, čo keby sme na túto tému napísali článok. O pár dní neskôr bol článok publikovaný.

Moment – teraz akože kašleme na kľúčové slová? Veď sú dôležité!

Samozrejme, že nekašleme. Po napísaní článku sa prihlásime do AdWords a tam zistíme, na ktoré slová by sme mohli článok optimalizovať.

Nakoniec zistíme, že aj keď slovo “mlieko” veľmi konverzné nebude (ľudí nebude zaujímať výživové poradenstvo), určite by bolo zaujímavé sa na toto slovo vo vyhľadávačoch zobrazovať z brandového hladiska.

Preto toto kľúčové slovo dáme ako prvé v Nadpise pre SEO a použijeme ho aj v texte.

Kľúčové slovo mlieko

Takže tému článku máme, poďme ďalej.

2. KROK : ČLÁNOK NAFORMÁTUJEME

Článok upravíme bod po bode podľa faktorov, ktoré som spomenul v minulom článku o SEO. Takže :

  • kľúčové slovo (rastlinné mlieko) budeme mať ako prvé v nadpise, v názve článku a v texte
  • do článku použijeme aj iné kľúčové slová, ktoré použijeme v podnadpisoch (H2-H6) a v texte (napríklad “sójové mlieko”, “kokosové mlieko” alebo “makové mlieko”)
  • vyplníme SEO tagy – popis a titulok
  • budeme odkazovať na dôveryhodné weby
  • budeme odkazovať na naše staršie články
  • budeme v texte používať obrázky, ktoré pred vložením upravíme

TIP: Ja využívam obrázky do článkov predovšetkým z týchto zdrojov:

  • Google Search Image, ale musíte si tam zvoliť “Práva k užití – Povolené opětovné užití” 
  • dollarphotoclub.com – parádny zdroj obrázkov, každý za jeden dolár. Lacnejšie kvalitné obrázky už skutočne nezoženiete
  • pixabay.com – všetky obrázky úplne FREE
  • freeimages.com – tiež parádna databáza FREE obrázkov

… ok, to je SEO. Nezabudli sme ešte na niečo?

Zabudli.

Na jednu dôležitú vec, ktorá musí byť v každom článku a tou je:

CTA – Call to Action – Výzvu k akcii

Pomocou článku chceme priviesť ľudí z vyhľadávačov alebo zo sociálnych sietí a zaistiť, aby čo najviac z nich splnilo určitý cieľ. Cieľ na webe je vyplnenie formulára, preto sa do každého článku snažím odkaz na formulár zakomponovať.

Buď graficky alebo textovo:

CTA ako button

CTA textové

Až máme článok upravený, naformátovaný, tak ho môžeme publikovať.

3. KROK : ČLÁNOK PUBLIKUJEME A ZDIEĽAME

Veľa odborníkov sa pri písaní nových článkov na blog riadi týmto pravidlom :

20% času venuj písaniu článku a 80% času venuj jeho propagácii. 

To, že sme článok napísali, ešte neznamená, že sme na konci. Mali by sme venovať čas aj šíreniu článku medzi našu cieľovú skupinu.

Ja zatiaľ propagáciu článkov veľmi nehrotím, ale každý článok sa snažíme dať na Facebookovskú stránku Výživova a ak je obsah skutočne hodnotný, tak ho zdieľame aj v rôznych Facebookovských skupinách a stránkach.

Napríklad článok o rastlinnom mlieku sme zdieľali v skupine RAW nadšencov, ktorých sme sa pýtali na ich názor na mlieko.

Tipy, kde pozdieľať články po publikácií :

  • všetky sociálne profily, ktoré máte
  • iné stránky alebo skupiny na Facebooku, ktoré môže článok zaujímať
  • e-mailom Vaším odberateľom
  • na fórach
  • v komentároch na podobné články
Nie moc vydarený odkaz na Biospotrebitel.sk pri článku s rovnakou témou

Neveľmi vydarený odkaz na Biospotrebitel.sk pri článku s rovnakou témou

.. ostatnými príležitosťami propagácie sa budeme zaoberať v časti o linkbuildingu.

Na záver

Verím, že som Vám aspoň trochu ukázal ako pridať kvalitný článok na web, ktorý budú mať radi nielen ľudia, ale aj vyhľadávače. Ak Vám náhodou moje články pomáhajú a chcete mi poďakovať – tvorte hodnotný obsah! Taký, ktorý bude baviť nielen Vašu cielovku, ale aj mňa :)))

V ďalšej časti uzavrieme on-site SEO rozhovorom a ešte si k tomu niečo pripravím. Ak Vás zaujíma čokoľvek konkrétne, napíšte mi v komentároch.

 

Toto je mini reality show webového projektu, s ktorým sa za 365 dní pokúsim prekročiť hranicu čistého zisku 1 000 € mesačne. Začínam 15.03.2015.

 

SEO (Optimalizácia pre vyhľadávače) v kocke: časť II.
5 (100%) 5 hlas[ov]
Zaujal Ťa tento článok?
V tom prípade sa prihlás k viac ako 700 odberateľom, ktorým pomáham s podnikaním na internete. Píšem praktické návody, ktoré je možné obratom aplikovať do praxe.
The following two tabs change content below.
Prevádzkujem e-shopy a budujem webové projekty, ktoré následne monetizujem pomocou affiliate marketingu. Online podnikanie mi dáva neuveriteľnú voľnosť, za posledný rok som viac ako 5 mesiacov strávil mimo kancelárie a precestoval som polovicu Európy.

Comments

  1. Koľko času zaberie približne taký článok zbúchať ? A ako dlho trvá kým sa dobre chytí v google ak sa vôbec chytí ?

    • Ahoj, vieš čo mne to trvá asi 1,5 hodiny čistého času BEZ samotného písania, takže plánovanie, nejaký research, úprava článku, publikovanie, propagácia… záleží to článok od článku, web od webu. Ak chceš mať kvalitný obsah, tak sa tomu treba povenovať poctivo.

      Na druhú otázku vie odpovedať iba Google :)))

  2. BuzzSumo jsem neznal, díky za dobrý tip 🙂 Jinak podobným způsobem zpracovávám témata na svém webu Androidtip a výsledek je výborný. Opravdu je naprosto nezbytné dopředu si udělat průzkum a zjistit si co lidé hledají, jak často to hledají a tomu vše přizpůsobit. Když si vyberu téma o kterém si myslím, že bude žádané, často to pak nikdo nečte. Když to postavím na výrazech, které lidi hledají, ve většině případů se s takovým článkem umístím ve vyhledávačích – tedy za předpokladu, že dané téma zpracuji lépe než konkurenční webu. Jak jednoduché a jak funkční. Některé články, které jsem takto vytvořil jsou úplně jednoduché, měl jsem je hned napsané a za rok mají desítky tisíc přečtení.

    • Ahoj Tomáš, tak som rád, že postupuješ podobne a funguje to 🙂 Presne ako hovoríš, najlepšie je spraviť článok na tému, ktorá sa ľuďom páči a spraviť ju lepšie ako ktokoľvek iný. Aj ja to tak robím!

  3. perfektny clanok, budem vdacna za viac podobnych 🙂

  4. Opět super článek včetně několika dobrých tipů, které bych mohl začít taky používat 😀 Když zmiňuješ ty obrázky (kde je hledat) tak jsem dal dohromady http://digitips.cz/zdroje-obrazku-zdarma-i-pro-komercni-ucely/ Původně jsem si ty zdroje seskupil pro vlastní potřebu. Pak jsem se rozhodl to dát na web, abych to měl po ruce a třeba to pomohlo i někomu dalšímu 🙂

  5. dobrý článok, aspo sme sa dačo dozvedeli…….ten nástroj buzzsumo zobrazuje iba amgl.články ? mirec

  6. Peter díky za zajímavé tipy. Abych jenom nekonzumoval, tak přidám jeden dobrý nástroj na kw, používám tenhle https://kwfinder.com, který právě umí klíčová slova i v jazykových mutacích. Držím ti pěsti, protože dělat affil pomocí obsahu není na krátko a chce to hodně nervů a ještě víc propagace, jak píšeš: 20% času venuj písaniu článku a 80% času venuj jeho propagácii.

  7. Tento zdroj dollarphotoclub.com spomínaš často, ale nové registrácie sú už zatvorené/nemožné :/ Je tu niekto, kto by mi prepustil svoj účet?:) Alebo ak by to bolo možné, že by som si vybral fotografie, ktoré potrebujem a zaplatil za ne? Prípadne nejaká vhodná (cenová) alternatíva danému webu ?? Potrebujem viacero fotiek k jednej téme a na free zdrojoch dané fotky nie sú ..

    • Ahoj Palo, tak to som ani nevedel. Teraz to pozerám a máš pravdu : “Dollar Photo Club is now closed for new members”. Poviem narovinu, že inú alternatívu nepoznám iba klasicky Shutterstock, kde sú tie ceny fotiek úplne iné.

  8. vieš čo by som dal ja zato keď som sa začal venovať zarábaniu na internete pred cca 7 rokmi za takéto články + ešte k tomu v slovenčine.
    Mám ale aj nemám rád tvoje články 😛 Mám rád preto že sa sem tam niečo nové naučím. A nemám rád že nám chováš konkurenciu.

    • Ďakujem Peťo 🙂 Ja by som sa konkurencie až tak nebál, stále to tu je dosť v pohode v porovnaním so zahraničím a veľa odborov je úplne voľných. Aj keď uznávam, že pôžičkových magazínov tu za posledné dva roky vzniklo desiatky nových 😀

  9. Mne sa hlavne oplati ozaj udrziavat socialne siete, lebo aj ked robim hodne specializovany info web, dokazem za prve dni ziskat az vyssie stovky navstev. Naopak SEO a vysledky z vyhladavacov sa prejavuju az po roku a pol!!! Donedavna nestali navstevy z vyhladavacov za rec (1 %), teraz vdaka pravidelnemu publikovaniu, internemu linkbuildingu a aj novym externym odkazom to omaly rastie (5 %). Stale viac je to ale o aktivnom marketingu. Zvycajne sa snazim urobit proste super clanok a klucove slova az tak neriesim, ale to je aj inym dlhodobym cielom – budujem authority web, nie affil magazin. A napisat text je casto to najmensie – kolkokrat to za 2 hodiny napisem a potom este pol dna sedim nad fotkami.

  10. Ahoj,

    díky za všechny články ze seriálu! Narazil jsem na web náhodou, ale pročítám ho teď celý, články jsou fakt super napsané / strukturované.

    Pro návrh klíčových slov je ještě super Ubersuggest – sosne to spojení z Google search napovídání. http://ubersuggest.org/

    o.

Pridaj komentár