Reality show: Z nuly na 1000 € / mesačne – časť 2. “Analýza kľúčových slov”

V minulom článku sme zistili, že budeme propagovať kampaň Svet zdravia, ktorú nájdete v spoľahlivej slovenskej affiliate sieti .dognet.

Pred tým ako zakúpime doménu, hosting a začneme makať na webe, musíme si spraviť podrobnú analýzu kľúčových slov.

Kľúčová analýza slov nám pomôže nielen pri návrhu štruktúry webu, ale dozvieme sa z nej o našej cieľovej skupine.

Ukážem Vám ako sa taká analýza robí a aké výsledky by Vám mala priniesť.

Poďme na to!

Na čo by som mal robiť analýzu kľúčových slov?

Význam analýzy kľúčových slov sa v posledných rokoch veľmi zmenil. Kedysi to bolo predovšetkým o 2-3 hlavných kľúčových slovách a tým to končilo. Dnes ani tak nejde o tie slová ako o pochopenie skutočných problémov ľudí. Musí Vám byť jasné, prečo prišli na Váš web a aký majú problém. Ak to zistíte a poskytnete riešenie pre ich problém, máte vyhraté.

Aby sme boli presnejší, čo taká správna analýza kľúčových slov dokáže:

1. Zistíte, čo vlastne ľudia hľadajú. Aký používajú slovník, terminológiu, výrazy.

2. Zistíte, či je pre Vás dostatočne veľký trh. Aký je objem hľadanosti Vašich kľúčových slov?

3. Zistíte, či budete vedieť preraziť.

4. Spoznáte Vašu cieľovú skupinu. Aké majú problémy a ako by ste im mohli pomôcť.

5. Pomôže Vám pri štruktúre webu.

6. Pomôže Vám pri linkbuildingu (získavaniu spätných odkazov).

7. Pomôže Vám pri obsahovej stratégií (zistíte aké články, videá, obrázky by Vašu cieľovú skupinu mohli zaujímať).

8. Pomôže Vám pri akejkoľvek reklame na internete (predovšetkým PPC)

Kompletná analýza kľúčových slov mi zabrala niekoľko hodín. Ja ju zhrniem v rýchlosti a ostatné už je na Vás. Na konci Vás odkážem na kvalitné články ohľadom tejto problematiky.

Zjednodušená analýza kľúčových slov v 3 krokoch:

1. Snažíme sa nájsť čo najviac kľúčových slov spojených s našou cieľovou skupinou

Pomocou viacerých techník a nástrojov sa snažíme zozbierať čo najviac kľúčových slov, ktoré použijeme pre náš projekt. Tieto slová si exportujeme do Excelovskej tabuľky pre lepšiu prehľadnosť.

Pretože týchto slov budú stovky až tisícky, využijeme tieto nástroje (nemusíte používať všetky, stačí 2-3):

Google Trends

Google Trends

Keywordtool.io pre analýzu kľúčových slov

Keywordtool.io pre analýzu kľúčových slov

2. Klasifikácia kľúčových slov

Máte stovky, v lepšom prípade tisícky kľúčových slov v excelovskej tabuľke. Aby sme si vybrali vhodné kľúčové slová pre náš projekt, musíme tieto slová analyzovať a klasifikovať.

Aké KW vlastne hľadáme? Slová, ktoré majú dostatočný objem hľadanosti, nízku konkurenciu a sú pre nás relevantné. Aby sme v tom mali lepší prehľad, do excelovskej tabuľky si ich usporiadame asi takto:

 

kľúčové slovozdrojkonkurenciahľadanosťvstupná stránkarelevanciakonverzný potenciál
“jedálniček na chudnutie”Keyword Planner stredná390/jedalnicky vysokástredný

Tip od SEO konzultanta Andreja Salnera – PizzaSEO.com:

Z môjho pohľadu tam chýba ešte jedna úroveň analýzy: okrem kľúčových slov (resp. fráz) a ich hľadanosti nás zaujíma aj “search intent”, aby sme si hľadajúceho mohli zatriediť niekam do “sales/marketing lievika”. Rôzne search intents nám determinujú, aké články a v akom štýle (hard sell vs sharing expertise) máme pre daného hľadajúceho písať.

Ako zistiť konkurenčnosť kľúčových slov?

Aby sme zistili, či sa na dané kľúčové slovo dokážeme presadiť vo vyhľadávačoch, musíme si overiť konkurenciu. To môžeme spraviť priamo v nástrojoch pre kľúčové slová, ale to väčšinou nestačí. Musíme zistiť akú máme konkurenciu aj v organických výsledkoch vyhľadávania. Sú dva spôsoby ako zistiť konkurenciu v oragnických výsledkoch:

1. manuálny spôsob

Zadáme si do vyhľadávača kľúčové slovo a zistíme, aké výsledky nám vyhľadávač vyhodí. Sú medzi týmito výsledkami silné autoritatívne weby? Používajú KW priamo v titulke? Používajú KW v popise stránky (tzv. Description)? Vyrieší tento web problém návštevníkov?

Príklad:

Analýza kľúčových slov

2. automatický spôsob

Ak hľadáte nástroj, ktorý celý tento proces zautomatizuje, odporúčam LongTailPro. Takú analýzu konkurencie Vám žiadny iný nástroj neposkytne.

Analýza konkurencie pomocou LongTailPro

Analýza konkurencie pomocou LongTailPro

Rozoberme si jednotlivé stĺpce v analýze LongTailPro:

  • URL, Title – nachádza sa v nich naše kľúčové slovo?
  • Page Authority – pre nás najdôležitejší ukazateľ. Čím vyššia autorita (od 0 do 100), tým bude pre nás ťahšie presadiť sa. Presnejšie k tým číslam:
    • do 30 – nízka obtiažnosť
    • 30-40 – stredná obtiažnosť
    • nad 40 – nemáme šancu 🙂
  • Page Links – počet odkazov (interných aj externých) smerujúcich na danú URL
  • Domain Authority – sila domény
  • Page Rank – PR danej stránky (od 0 do 10)
  • Site Age – vek domény

TIP: LongTailPro môžete vyskúšať na 10 dní úplne zadarmo.

Ak už máte spravenú analýzu konkurencie, viete, na ktoré slová sa zamerať a na ktoré nie. Tie potom usporiadajte podľa dôležitosti zhora nadol.

3.  Implementácia

Ak už vieme, na ktoré kľúčové slová sa budeme orientovať, musíme ich implementovať do našej stratégie. Kompletná analýza kľúčových slov nám pomôže s navrhnutím štruktúry webu, titulkov, podtitulkov, obsahu, kategórií atď.

 

Čo je výsledkom našej analýzy kľúčových slov?

  • zoznam kľúčových slov pre hlavnú stránku
  • štruktúra webu
    • Čo tým mám na mysli? Napríklad som zistil, že ľudia vyhľadávajú spojenie “výživový poradca”“mesto”, a preto budem mať na webe pre každé mesto osobitnú podstránku
  • zoznam kľúčových slov pre podstránky
  • kategórie pre blog
  • zoznam long-tailových kľúčových slov pre články na blogu
  • hlavné kľúčové slová pre linkbuilding
  • kľúčové slová pre PPC kampaň

 

Záver

Ukázal som Vám podrobnú analýzu kľúčových slov, ktorá Vám zaberie niekoľko hodín, ale uľahčí Vám prácu v budúcnosti. Ak nájdete skutočne hodnotné kľúčové slová, budete oveľa ziskovejší ako bez nich.

Nabudúce už pôjde do tuhého a zakúpime doménu, hosting a nainštalujeme WordPress 🙂

Zaujímavé zdroje pre analýzu kľúčových slov:

 

Toto je mini reality show webového projektu, s ktorým sa za 365 dní pokúsim prekročiť hranicu čistého zisku 1 000 € mesačne. Začínam 15.03.2015.

 

Reality show: Z nuly na 1000 € / mesačne – časť 2. “Analýza kľúčových slov”
4.84 (96.84%) 19 hlas[ov]
Zaujal Ťa tento článok?
V tom prípade sa prihlás k viac ako 700 odberateľom, ktorým pomáham s podnikaním na internete. Píšem praktické návody, ktoré je možné obratom aplikovať do praxe.
The following two tabs change content below.
Prevádzkujem e-shopy a budujem webové projekty, ktoré následne monetizujem pomocou affiliate marketingu. Online podnikanie mi dáva neuveriteľnú voľnosť, za posledný rok som viac ako 5 mesiacov strávil mimo kancelárie a precestoval som polovicu Európy.

Comments

  1. Najlepsi blog o affile vobec. Robis dobru robotu veduci 🙂

  2. Jako vždy moc pěkný a hlavně obsahově hodnotný článek. Jen bych byl rád, kdyby se z toho tvojeho přístupu trošku poučil i ten náš českej zpoplatněnej affilák, kterej články zdarma už ani nepublikuje a ty témata těch placenej mě teda moc neoslovujou. Připadá mi, že v poslední době píše jen aby něco napsal, když si to ty lidi zaplatili…

    Já v poslední době trošku přičichnul k zahraničnímu retail affilu, kde mam oproti czaffilu mnohem lepší koverzní poměry a při přepočtu provize na prokliky do obchodu třeba 5 až 15 Kč za proklik. Je pravda, že v oblasti zdraví asi bude mnohem těžší se v zahraničí prosadit, ale stejně by mě zajímalo, jestli do budnoucna plánuješ tvořit taky nějakej anglickej web/obsah.

    Každopádně ti hodně fandim a přeju co nejvíc osobních i pracovních úspěchů.

    • Ďakujem Tomáš!

      Vážim si Tvoj názor a musím s nim samozrejme súhlasiť 🙂

      Zahraničný web – áno, mám to v pláne. Nepôjde o affiliate web ale o predaj doplnku stravy na Amazone. Doplnok stravy bude mať náš vlastný brand a určite sa s výsledkami podelím aj na blogu 🙂

    • To mohu jen podepsat…Vše pěkně zpoplatnit..a nejlépe na to ještě k tomu udělat vlastní affi
      Každá podnikání potřebuje konkurenci, bez které to vše zakrní a pak akorát se můžeme plácat po ramenou jaký jsem v tom vlastním rybníčku borci….

      Chtěl bych ti poděkovat Petře za práci, kterou odvádíš a dáváš příklad pro každého začínajícího, ke kterým se řadím i já a díky tobě se mám kde přiučit.

    • Akurat som zvažoval že si zaplatím to VIP členstvo práve si ma odhovoril 😛

    • Tak isto, uvazoval som nad vip v nadeji ze to bude uzitocnejsie ako ten ebook ale nejdem to riskovat 😀

  3. Peter Kozma, gnk, classic: Děláte dobře 🙂

  4. chtělo by to ještě konkrétněji, tipy jak to udělat jsou dobré, ale v tomto konkrétním případě by to chtělo ještě rozebrat jak najít ty správné fráze, které budeme potřebovat – jídelníček, výživové poradenství, hubnutí, … co dále?
    A ještě by mě zajímalo, když mám doménu s Page Authority 45, tak to by mohlo otevírat nové možnosti v boji proti konkurenci, ale jak to nejlépe uchopit…

    • Ďakujem Honzo za komentár. Máš pravdu, že to išlo urobiť aj praktickejšie. Myslel som si, že ako návod to je dostačujúce ale viac ľudí mi povedalo, že som mal ukázať viac príkladov. Polepším sa 🙂

      Honzo, doména určite pomôže (mám to otestované), ale asi by som na tom žiadnu stratégiu nestaval. Proste sa sústreď na web ako taký a nie doménu. PR je zastaralé (ževraj posledný update bol omyl programátora) a tiež záleží na veku domény, aké odkazy na ňu vedú atd. Určite Ti to na začiatku pomôže, ale moc nových možností ti to neotvorí 🙂

  5. Ahoj Peter,

    díky moc za skvělý seriál. Mám dotaz, možná už předbíhám a bude součástí dalších dílů. Jakým způsobem provádíš měření konverzí? To umí samotný Adwords nebo existují i jiné nástroje? Těším se na další díly, lepší seriál jsem zatím nečetl.

  6. Ahoj Peter, hezký článek, jen i mě chybí nějaké detaily, tak se zeptám 🙂 Když hledáš klíčová slova pomocí zmíněných nástrojů, tak si ukládáš všechna slova, nebo už je rovnou nějak třídíš? Např. hned vyřadíš ta, která víš, že nejsou ani trochu relevantní?
    A další věc, pak mám v tabulce hodně slov, včetně duplicit. Procházíš to všechno ručně, nebo na to máš nějakou fintu? 🙂
    Díky 😉

    • Ahoj Silvinka 🙂 Na detaily sa kľudne pýtaj, rád odpoviem.

      Všetky slova vs. triedenie – to záleží. Keď napríklad importujem kľúčové slová pomocou nástrojov ako Google Keyword Planner, tak importujem všetky a potom triedim. Inak by sa to asi ani nedalo. Ak hľadám nové kľúčové slová napríklad pomocou Klaboseni.cz, tak to triedim a ukladám si iba tie kľúčové slová, ktoré viem, že sa budú hodiť.

      Duplicita – robím to ručne. Zoradím si slová podľa abecedy a ručne hľadám a odstraňujem tie duplicitné. Je to zdĺhavé, ale pri takýchto projektoch tých slov budeme mať iba niekoľko stoviek, takže sa to dá zvládnuť. Inak viem, že sa dá použiť nástroj Google Refine, skús pozrieť tu: http://www.onesork.cz/blog/2013/11/18/google-refine-pro-analyzu-klicovych-slov/

      Dúfam, že som aspoň trochu pomohol.

  7. David Řezáč says:

    Opět skvělý díl! Nemůžu než sdílet v seznamu článků 🙂
    http://www.affilo.cz/clanek/zobrazit/23/

  8. Ahojte ak mate niekto záujem o doménu totalpozicka.sk tak mi napíste mail na uvidisto@gmail.com, doména vhodná pre affiliate web s pôžičkami.

  9. Longtail pro v obmedzenej miere dokáže nahradiť Mozbar – doplnok do chromu, ktorý je zdarma. Zobrazuje PA / DA a ďalšie základné údaje, ale jednotlivo pre každý web zvlášť.

  10. Ahoj Peter, pri analyze klucovych slov, kde je pre teba velkost searchu za mesiac, ked si povies ze toto klucove slovo ma potencial – optimalizovat seo, napisat clanok a pod…

    • Ahoj Lukáš, vieš čo väčšinou okolo tých 50 hľadaní keď to má.. ale ešte musím upozorniť, že 50 hľadaní nemusí mať iba to kľúčové slovo. Napríklad môžeš mať slovo “noznice na travu”, ktoré má 10 hľadaní, ale potom máš slová ako “noznicky na travu”, “travove noznice” atd – slová, na ktoré sa môže článok zobraziť. To ak má dokopy aspoň tých 50, tak to je pre mňa zaujímavé. Ale robil som články aj na KW, ktoré mali hľadaní 10-20…

  11. Ahoj, možno poznáš Open Refine. Vo svojom článku mám menší návod ako ho využiť v Analýze kľúčových slov. Určite ti pomôže pri práci s veľkými analýzami kľúčových slov, keď máš stovky výrazov.

    http://www.marketio.sk/clanky/ako-pracovat-s-klucovymi-slovami

  12. Výborný článok! Ale mám jednu otázku. Taktiež som chcel použiť Longtailpro, no zrejme stránku zmenili a už sa výraz nedá vyhľadávať podľa lokácie a jazyku ale podla search enginu a jazyku. A keďže v možnostiach nie je “google.sk” je pre sk LTP takmer nepoužiteľné. Viete mi poradiť nejaký iný softvér, prípadne riešenie ako ste sa s týmto problémom vysporiadali? Ďakujem 🙂

  13. Poznámka ku 3.10.2016 : Longtailpro.com určite NEPOUŽÍVAJTE a NEKUPUJTE.. Objendal som si trial za cca 1,2e(na 10 dní) .. Neskutočne pomaly mi to išlo ale dal som tomu šancu.. Ďalší šok – chýba tam google.sk (teda pre náš trh nepoužitelný softvér) .. Okamžite som chcel zrušiť učet LENŽE vyskošil len popup, že nedá sa zrušiť účet- kontaktujte podporu.. Samozrejme, tí kreténi tam nikde nemajú kontaktný formulár no nejak som sa dopracoval k im mailu.. Samozrejme bez odozvy.. Ale čuduj sa svete, funkcia choose another subscription plan funguje – teda program absolutne nefunguje, podpora neexistuje, ale vy si kľudne môžete objednať drahší plán.. Kvôli tejto nepríjemnej skúsenosti som bol donútený si zrušiť a následne požiadať o vytvorenie novej platobnej karty.

Trackbacks

  1. […] 2. časť – Analýza kľúčových slov […]

  2. […] Rozbor kľúčových slov spravený máme, tak ho zoberieme a skúsime sa nájsť kľúčové slovo, ktoré bude zamerané na našu cieľovú skupinu, ľudia ho budú hľadať a konkurencia nebude vysoká. […]

  3. […] vyhľadávačoch (v našom prípade hlavne Google) zobrazili na čo najvyšších miestach na naše zvolené kľúčové slová. Tým budeme zvyšovať prirodzenú návštevnosť, ktorú budeme z týchto výsledkov […]

  4. […] by měla být vždy analýza klíčových slov, díky které zjistíte, co lidé nejvíce hledají a v jakých slovních spojeních. Je to […]

  5. […] predošlej časti som vysvetlil ako spraviť zjednodušenú analýzu kľúčových slov. Dnes Vám poviem akú doménu som si pre projekt vybral, ktorý hosting som zvolil a na koniec […]

  6. […] si za ten blbý počítač a začnite! Spravte si analýzu kľúčových slov, kúpte si doménu, hosting, nainštalujte si WordPress.. Možno to skončí veľkým prepadákom, […]

  7. […] by som si analýzu kľúčových slov, nechal napísať 15 recenzií, 20 článkov, získal by som pre web pár spätných odkazov. […]

Pridaj komentár