Reality show: Z nuly na 1000 € / mesačne – časť 1. “Hľadáme affiliate kampaň”

O čom to bude?

Tento seriál bude pre všetkých, ktorí sa o zarábanie na internete zaujímajú. Bude pre začiatočníkov, stredne aj úplne pokročilých. Odhalím takmer celé svoje know-how a ukážem Vám ako vybudovať skutočne kvalitné projekty. 

Celé to bude jedna reality show (hádam) ziskového webu. Podelím sa s Vami o celé náklady aj výnosy. Podelím sa s Vami o úspechy ale aj neúspechy. Ukážem Vám techniky ako a kde získavať návštevníkov, z ktorých sa stanú zákazníci propagovanej služby alebo produktu.

Nepôjde o žiadny pár týždňový návod ako spraviť microsite na jedno kľúčové slovo. Budeme budovať skutočný projekt, ktorý budeme monetizovať pomocou affiliate marketingu (ak neviete, čo to affiliate marketing je, odporúčam prečítať si tento článok o Affiliate marketingu na Slovensku).

ZAČÍNAME

Začíname

 

V dnešnej časti si ukážeme základy dobrej affiliate kampane a vyberieme si jednu pre náš projekt.

Hľadáme vhodnú affiliate kampaň

Aj keď je affiliate marketing na Slovensku iba v plienkach, stále sú tu k dispozícií desiatky affiliate kampaní, z ktorých si musíme vybrať jednu.

Keď hľadám vhodnú kampaň, riadim sa týmito hlavnými podmienkami:

6 hlavných podmienok pre našu affiliate kampaň:

1. Kampaň musí mať svojho affiliate managera

Kampaň (alebo skôr kampane) musia mať niekoho, kto sa o ne bude starať. Musí to byť konkrétna osoba, žiadne “obráťte sa na marketing”. Či už to je majiteľ firmy, ktorý affiliate program vymyslel alebo manažer v affiliate sieti, potrebujeme človeka, s ktorým budeme komunikovať. 

Affiliate manager

 

2. Kampaň musí mať zaujímavé podmienky

O akých podmienkach hovorím? Dĺžka cookies, podmienky pre výplatu, bonusy pre najlepších, typy reklamných prvkov…to sú všetko dôležité faktory, ktoré ovplyvnia, či si kampaň vyberieme alebo nie.

3. Kampaň musí mať zaujímavé platové podmienky

Pretože sa bude jednať o typ webového projektu, ktorý budeme monetizovať, musia byť provízie dostatočne motivujúce. Výška provízie, konverznosť cieľovej stránky, ale aj možnosť opakovaných provízií. Všetko to budú kľúčové veci pre náš projekt.

4. Musíme mať “plán B”

Už v tomto článku som hovoril o možných rizikách závislosti na jednej kampani. Vždy sa snažím vybrať si takú oblasť, kde sú tie kampane minimálne 2 a v prípade akýchkoľvek problémov môžem web prehodiť na druhú kampaň.

5. Kampaň musí byť v zaujímavom trhu

Zaujímavý trh je taký, ktorý je dostatočne veľký, nepresýtený konkurenciou a nachádza sa v ňom problém, za ktorého riešenie sú ľudia ochotní zaplatiť.

6. NAJDÔLEŽITEJŠIE: Musí sa jednať o kampaň produktu alebo služby, ktoré nám sú blízke

Za 2 roky som sa vypracoval z úplnej nuly na slovenského TOP affiláka. Počas tejto doby som zistil, že najlepšou cestou, ktorou v affiliate marketingu ísť je odporúčanie kvalitných výrobkov a služieb, ktoré pomôžu Vašej cieľovej skupine.

Preto Vám radím: 

Zvoľte si produkty alebo služby, ktorým veríte a nebudete sa hanbiť ich ľuďom odporúčať. V najlepšom prípade by ste mali písať o tom, čo Vás naozaj baví. Z Vášho hobby sa následne stane business.

Začíname od konca: Hľadáme tému pre náš web

Aby sme našli vhodný affiliate program, povieme si v akých oblastiach budeme hľadať. Čo nás baví. V čom sa orientujeme.

Mňa bavia tieto veci:

  • podnikanie na internete
  • cestovanie
  • zdravý životný štýl
  • poker
  • fitness
  • filmy a hudba

Keď vieme, čo nás baví, tak sa snažíme nájsť vhodný affiliate program, ktorý by sme mohli propagovať.

Aké máme možnosti?

Affiliate siete

Na slovensku máme 4 affiliate siete, ktoré sú spoľahlivé a vyplácajú načas:

Affiliate programy

Rozdiel medzi affiliate sieťou a affiliate programom je jednoduchý. Affiliate program obsahuje iba jednu kampaň, zatiaľ čo affiliate sieť ich obsahuje jednotky, desiatky, popr. stovky.

Affiliate programov je na Slovensku veľa, tak ich tu nebudem vypisovať všetky. Spomeniem iba niektoré, aby ste mali predstavu ako taký program vyzerá:

…a ďalšie..

 

Teraz nás čaká dosť veľa práce, pretože si musíme prejsť všetky kampane a programy, ktoré sú nám k dispozícií a zistiť, ktorá kampaň by pre nás bola najvhodnejšia.

Nezabudnite si odpovedať aj na následujúce otázky:

  • Je e-shop alebo cieľová stránka kampane dostatočne konverzná?
  • Jedná sa o produkt alebo službu, pod ktorú sa podpíšeme (veríme jej)?
  • Je o túto službu alebo produkt dostatočný záujem? Nájdeme tak veľkú cieľovú skupinu, aby sme boli ziskoví?
  • Existujú akékoľvek legislatívne obmedzenia, ktoré by mohli náš projekt ovplyvniť (napr. pri gamblingu, pôžičkách alebo erotike)
  • Akú máme konkurenciu?

Máme VÍŤAZA…

Po prejdení viacerých možností som si nakoniec vybral kampaň Svet zdravia, ktorú nájdete v sieti .dognet. Túto kampaň som si vybral z viacerých dôvodov:

  1. kampaň má výborného affiliate managera Števa, na ktorého sa môžem kedykoľvek obrátiť
  2. kampaň má iFrame konfigurátor, ktorý nám pomôže pri testovaní a optimalizácií
  3. kampaň poskytuje odmenu 8 euro za lead, čo nám umožní spustiť na kampaň aj PPC reklamu (ako som ukázal v tomto článku)
  4. kampaň má priamu konkurenciu Naturhouse
  5. kampaň rieši obrovský problém – zdravie – za ktorého riešenie ľudia zaplatia
  6. kampaň mi je skutočne blízka a nebojím sa povedať, že výživové poradenstvo považujem za jeden z najlepších spôsobov ako si dlhodobo udržať vysnenú váhu (či už chcete schudnúť alebo pribrať)Svet zdravia dognet - logo

MÔJ PRÍBEH

Od 18-tich som mal problémy s váhou. Vyskúšal som desiatky diét, ktoré mi pomohli na pár mesiacov schudnúť, aby som to zase nabral späť. Nevedel som, čo robím zle…

V máji 2013 som mal 105kg a vedel som, že takto to pokračovať proste nemôže.

Nechcel som začínať s ďalšou diétou, ale potreboval som pochopiť, čo robím zle. Prečo nedokážem dlhodobo udržať vytúženú váhu? Sadol som si za počítač a začal som googliť. Potreboval som nájsť riešenie môjho problému.

Narazil som na dve knihy, ktoré zmenili môj život.  4 hodinové telo a Jídlo na prvním místě.

Začal som zisťovať, čo sú to bielkoviny, sacharidy a tuky. Na čo nám sú jednoduché cukry? Ako sa ukladá tuk? Ako podporuje pohybová aktivita chudnutie? Naštartujú BeBečka skutočne Váš deň? Môžem večer jesť alebo nie?

Pochopil som, že je úplne jedno koľko toho zjete, keď viete, čo jedlo robí s Vaším telom. A to je dôležité. Mať informácie o strave, ktorú prijímame a aké procesy vo Vašom tele táto strava vyvoláva. Aj k tomu Vám môže pomôcť výživové poradenstvo, ktoré budeme v našom seriáli propagovať. Verím, že aplikovanie teoretických informácií do praxe je tou najlepšou cestou ako v niečom uspieť. Či už v práci, športe alebo v chudnutí.

16kg dole je viac než dôkazom 🙂

Ako som schudol 16kg

V novembri minulého roka som sa dokonca stal certifikovaným výživovým poradcom, takže dúfam, že už nemáte pochybnosti, že táto kampaň mi je skutočne blízka 🙂

Výživový poradca

Výživový poradca Chodelka

Záver

Kedysi som si vyberal affiliate kampaň podľa najvyšších provízií. Teraz tomu už tak nie je. Snažím sa propagovať výrobky a služby, ktoré by som ja sám používal. Za 2 roky som si overil, že to je tá najlepšia cesta, ktorou v affiliate marketingu ísť…

V ďalšej časti si ukážeme jednoduchý prieskum kľúčových slov, ktorý bude priamo naväzovať na túto časť. Máte sa na čo tešiť 🙂

ZAČNITE AJ VY

Zoberte si pero a papier a napíšte si čo najviac oblastí, ktoré Vás zaujímajú alebo bavia. Môže sa jednať o šport, zamestnanie alebo hobby. Sadnite si za počítač a zistite, či sa v týchto oblastiach nachádza kampaň, ktorú by ste propagovali.

Googlujte a prejdite si kampane affiliate sietí, ktoré som spomenul. Ak nejaké vhodné nájdete, prejdite si 6 základných podmienok kampane. Ak bude kampaň splňovať aspoň 4 z týchto podmienok, neváhajte a pustite sa do nej.

Toto je mini reality show webového projektu, s ktorým sa za 365 dní pokúsim prekročiť hranicu čistého zisku 1 000 € mesačne. Začínam 15.03.2015.

Reality show: Z nuly na 1000 € / mesačne – časť 1. “Hľadáme affiliate kampaň”
5 (100%) 7 hlas[ov]
Zaujal Ťa tento článok?
V tom prípade sa prihlás k viac ako 700 odberateľom, ktorým pomáham s podnikaním na internete. Píšem praktické návody, ktoré je možné obratom aplikovať do praxe.
The following two tabs change content below.
Prevádzkujem e-shopy a budujem webové projekty, ktoré následne monetizujem pomocou affiliate marketingu. Online podnikanie mi dáva neuveriteľnú voľnosť, za posledný rok som viac ako 5 mesiacov strávil mimo kancelárie a precestoval som polovicu Európy.

Comments

  1. Tak som zvedavý. Tiež práve spúšťam weby na tému chudnutie tak môžeme potom na konci roka porovnať 🙂

  2. Super Peter, budu s nadšením sledovat, protože děláme v podstatě weby podobného typu a rád se něco přiučím. Bude seriál vycházet v nějakém pravidelném intervalu nebo spíše nahodile?

  3. Skvelé, to vyzerá naozaj super..velmi rad budem sledovat cely projekt a samozrejme drzim palce:) Bude to chciet vela vytrvalosti…predsa len, rok je dlha doba.

    • Ďakujem. Áno, je to dlhá doba, ale práveže by som chcel týmto seriálom ukázať ľuďom, že na internete nikto za jednu noc nezbohatol. Trvá to dni, týždne, mesiace…ale keď sa človek snaží, tak výsledky prísť musia 🙂

  4. Zaujímavý nápad, Peťo, čítam tvoje články už nejakú dobu a príde mi, že naozaj vytváraš aj značnú pridanú hodnotu.
    Budem sledovať tento seriál naďalej, od leta sa chcem vrhnúť tiež na podobné projekty s problematikou, v ktorej sa budem naďalej vzdelávať, len skôr v NJ a AJ. A tu, mám pocit, že človek nájde veľmi praktické rady.

  5. Já myslím, že jsi vybral dobře. Z vlastní zkušenosti vím, že Svět zdraví a Naturhouse jsou jedny z nejlepších kampaní pro affiláky. Troufnu si říct, že jsou ještě o level nad jakýmikoliv půjčkami …

  6. Perfektne, Peto.. Tesil som sa na tuto seriu od kedy si o nej pisal v komentoch pod jednym z Tvojich predchadzajucich clankov. Tesim sa na kazde dalsie pokracovanie.. Mam affiliate e-shop s elektronikou a pred par dnami som spustil aff.web kde propagujem sms marketing tak dufam, ze za pomoci tejto reality show sa aj ja niekam posuniem.. 🙂

  7. Vyzerá to peckovo ! Teším sa na pokračovanie 🙂 Tento web je asi jediný, na ktorom sledujem každý jeden článok ktorý pridáte. A plno článkov využívam skoro denne 🙂 Fakt pecka !

  8. si pán 🙂

  9. Do startu se obvykle přeje vše nejlepší, tj. ať vydržíš s dechem. Je to super nápad. Doufám jen, že čtenáři k tomu budou přistupovat s rozumem, nebudou slepě kopírovat a půjdou vlastní cestou. V Čechách řada lidí okopírovala Frantu s jeho tričky a dnes se na internetu válí desítky webů s meme tričkami. Už se těším na další článek

  10. Zrovna jeden takový web tvořím :-). Obor hubnutí a jsem zapojený i jako klient. Takže informace mám z první ruky. Za 8 měsíců 20 kg dole.
    Akorát mi dochází dech a nevím jak dál pokračovat. Snad chytnu inspiraci.
    Ať se daří.

  11. Super, namotal si ma 🙂

  12. Vysekal si sa celkom dobre za ten rok aj niečo. Toto je typ článku ktorý ti zaručí pravidelných “čtenárov” ktorý to tu budú pondelok od rána refreshovať web a čakať na ďalší článok, spolu somnou.

  13. David Dresler says:

    Telepatie funguje! Diky Peter, ze si me vyslysel… 😀
    I ja se radim do fronty bedlivych pozorovatelu a verim, ze tento projekt dotahnes do konce. Budes mit jiste nasi podporu!
    Doufam tez, ze se tu rozpoutaji pod jednotlivymi dily inspirativni debaty, ktere toto know-how jeste vice obohati.

    Bylo by super, kdyby se ti podarilo nejak primet ostatni, kteri zacnou podle tvych postupu tvorit vydelecny web, aby se podelili i o sve vysledky a zkusenosti. Pojmout to jak takovy feedback. A ja bych s tim s laskavym svolenim zacal… 😉

  14. Na inom blogu som čítal o niečom podobnom..že nejaký chlapík si dal cieľ tuším 100 000 dolárov, a mapoval svoju cestu za tým, uverejňoval svoj progress bar atď…a malo to veľký úspech, myslím, že nič lepšie si pre tento blog (a aj pre seba) nemohol spraviť :)..celkom by ma zaujímali po čase aj nejaké štatistiky, že o koľko Ti stúpla čítanosť tohto blogu …

    Tvoje skúsenosti z online + znalosť danej problematiky + predpokladám,že v tom projekte zverejníš aj Tvoj príbeh + fotky …odsúdené na úspech 😉 …budem poctivo sledovať

  15. F5 mám už zodraný a stále nič 😛

  16. Vyborny clanok, teraz som si spomenul, ze mam este databazu, ktorej som daaavno posielal clanky a info ohladne chudnutia no nebola vtedy vhodna kampan, ktoru im ponuknut 🙂 a totalne s tebou suhlasim, ze hlavne propagovat produkty, ktore by som sam pouzival, clovek sa totizto viac stotozni a tym padom vie lepsie komuniovat s databazou a celkovo ludmi.

  17. David Řezáč says:

    Perfektní článek! S dovolením sdílím dále v seznamu článků o SEO a Linkbuildingu 🙂
    http://www.affilo.cz/clanek/zobrazit/23/

  18. Ráda bych se zeptala: Všude se píše o správném výběru kampaně…Je obvyklé pro jeden konkrétní projekt zvolit jediného inzerenta nebo pro jeden projekt můžu doporučovat i více inzerentů (kteří jsou vlastně vůči sobě konkurenty) současně?
    Např. při tomto tématu: výživové poradenství…mohl bys propagovat oba inzerenty (Svět zdraví i Naturhouse) nebo tento způsob, kdy má návštevník na výběr, spíš kazí konverzní poměry?

    • Ahoj.. Svet zdraví / Naturhouse – nie, toto skutočne neodporúčam. Web by mal byť optimalizovaný pre jednu hlavnú kampaň (aspoň čo sa týka výživového poradenstva). Tam ide skôr o to, že ak náhodou Svet zdravia ukončí svoj affiliate program, tak ten web sa dá prehodiť na Naturhouse. Preto som si vybral doménu http://www.vyzivovo.sk a nie napríklad http://www.svet-zdravia-slovensko.sk. Inak na projektoch môžeš odporúčať aj viacero inzerentov, ale v tomto prípade by to nefungovalo. Funguje to napríklad pri pôžičkách, kde odporúčaš Cetelem ľuďom, čo chcú nebankovnku, mbank tým čo chcú bankový produkt atd.

      • Díky za odpověď. To s výživovým poradenstvím byl jen takový případ. Spíš o tom přemýšlím komplexně – kdy je a kdy není dobré dát víc inzerentů – v mém případě by šlo spíš o hmotný produkt, který lze dostat ve vícero eshopech, tak přemýšlím, zda od začátku vybrat jedinou kampaň nebo tak dva, tři známější eshopy…možná správná odpověď by mohla být, že bych to mohla sama otestovat a vyhodnotit, co bude lepší.

  19. Moc vyvedená série. 🙂 Ahoj Petře, domlouval si někdy kampaň s inzerentem, který nenabízí veřejný affil? Jsem v situaci, kdy se znám osobně s několika majiteli eshopů v mé nice a domluvili jsme se, že mi budou dávat provize za zprostředkování prodeje (prostě affil).. Jak bys to technicky řešil, když nemají affil? S tím, že kupovat affilbox či jít do affil sítě se jim nevyplatí.. Zatím se přikláním k tomu to vyřešit přes google analytics.. Nemáš s tím zkušenost? Díky moc.

    • Ďakujem 🙂 Ja som to takto ešte neriešil, ale poznám pár affilákov, čo to riešili. Záleží koľko objednávok/leadov im plánuješ dodávať. Ak to bude 1 mesačne a nechce sa vám dávať peniaze za software, skús Google Analytics. Tam si ale 1. nevieš nič trackovať, 2. pravdepodobne prídeš o pár konverzií kvôli cookies. Ja osobne by som vyskúšal buď PAP (https://www.postaffiliatepro.com/pricing/) na mesiac-dva, čo zase tak veľa není alebo kúpil Affilbox. Ta investícia sa vráti.

Trackbacks

  1. […] 1. časť – Hľadáme affiliate kampaň […]

  2. […] ma nijako nespasil a výsledky sú stále veľmi slabé. Cieľ 1 000 € / mesačne do 365 dní, ktorý som si na začiatku stanovil, nedosiahnem určite. Poďme sa na to ale pozrieť bližšie a niečo sa snažiť […]

  3. […] Článek Petera Chodelky na stejné téma mi přišel o řád lepší – upozorní, že byste měli vybrat oblast, kde je affiliate programů více (kdyby jeden skončil), že je fajn, když vám to téma bude blízké a další užitečné body. Od Tomáše jsem získal pocit, že mám koukat jenom na výši provize – ale naprosto překvapivě si k ukázce nevybral ty nejvyšší. […]

Pridaj komentár