Podarí sa mi uspieť na Amazone? : Založenie účtu a poslanie produktov do Amazonu – posledný krok pred PREDAJOM

V minulej časti som ukázal, ako sme hľadali vhodného dodávateľa a objednali vzorky

Dnes vám ukážeme, ako založiť účet a poslať prvú várku produktov do Amazon skladu. Pred tým sa s vami chcem podeliť o aktuálne čísla a ukázať vám, ako sa nám “darí” na Amazone. Alebo skôr nedarí. 

ÚVOD : Ako sa nám (ne)darí na Amazone

Prvý predaj (sale) sme mali 03.09., pričom išlo o “kúpenú” recenziu. Poslali sme produkt a za výmenu sme dostali recenziu (review). Takto sme poslali 18 produktov, ďalších 13 objednávok už bolo na základe spustenej PPC kampane.

DOPLNENIE 27.10.2016 : Platené recenzie Amazon oficiálne zrušil a nie je možné takto získavať reviews. Budete tým porušovať pravidlá Amazonu a hrozí až zablokovanie účtu!

Celkovo máme 31 predajov za viac ako mesiac, čo sú veľmi slabé čísla :

Ako sa nám zatiaľ darí na Amazone

Momentálne nás teší predovšetkým 15 kladných recenzií. O to presne na Amazone ide – recenzie a predaje. Čím viac, tým lepšie. Všetko ostatné je iba omáčka okolo.

Naše recenzie na Amazone

Recenzie nášho prvého produktu

Je viacero dôvodov, prečo sa nám až tak nedarí: Väčšia konkurencia, ako keď sme si robili prieskum, cenová vojna, pokles sezóny pre daný produkt. Každopádne sme zvyknutí, že na začiatku nejde vždy všetko podľa našich predstáv a makáme ďalej. Máme predbežný plán ako ďalej a budeme sa ho držať.

Poďme sa vrátiť k článku o tom, ako pošleme produkty do Amazonu.

POZNÁMKA: Na tomto článku som spolupracoval s bratom Matejom, s ktorým máme projekt napoly 50:50. Maťovi som kázal, aby postup napísal čo najpraktickejšie. Myslím, že sa mu to podarilo 🙂

Odoslanie produktu do Amazonu – presný postup

Prvú várku radšej skontrolujte

Prvú várku zásob v počte 500 ks sme si nechali poslať priamo do našej kancelárie v Prahe. Takýto postup sa odporúča, pretože si môžete produkty pozrieť a zistiť, koľko % z nich je poškodených.

Takmer vždy sa nájdu poškodené produkty, zvlášť, ak ich máte v jednotlivých krabičkách.

Krabičky sa pri dovoze poškodia, takže niektoré musíte jednoducho vyradiť. Prípustné % poškodených produktov je medzi 2 – 5% v závislosti od produktu a balenia. Pri väčšom % už treba kontaktovať výrobcu, nech pošle dodatočné produkty alebo zodpovedajúcu časť platby. Nám sa nič také našťastie nestalo, poškodených produktov sme mali asi 5, takže žiadny veľký problém.

Po skontrolovaní produktov ich pošleme do skladu Amazon vo Veľkej Británii.

Preclenie

Postup preclenia závisí od toho, či zásielka ide cez poštu alebo kuriéra. Takmer 99% väčších zásielok pôjde kuriérskou spoločnosťou typu DHL, TNT a podobne… Nám zásoby výrobca posielal spoločnosťou TNT, pretože mal u nich super cenu 4 USD/kg. To je naozaj výborná cena, aj keď sme za poštovné zaplatili spolu 800USD (200kg).

Dodanie trvalo asi 10 pracovných dní.

Na preclenie potrebujeme:

  • Číslo EORI – pokyny na vybavenie EORI nájdete tu
  • Plnú moc, ktorú pošleme kuriérskej spoločnosti alebo pošte
  • Popis tovaru – o aké produkty sa jedná
  • Doklad o hodnote tovaru – faktúra, výpis z účtu

V praxi to funguje tak, že nás kuriér alebo pošta kontaktuje pri prijatí zásielky, my im pošleme požadované doklady, uhradíme poplatok za colné konanie, dph, clo a po cca. 1-3 dňoch nám zásielku pošlú na našu adresu. Colného procesu sa netreba báť. Je to naozaj veľmi jednoduché.

Čo sa týka cla, to nám bude vymerané na základe popisu tovaru. Nám bolo vymerané 3% clo.

Predtým, než pošleme zásoby do skladu Amazon, musíme založiť účet, vytvoriť listing a “shipping plan”.

DOPLNENIE 27.10.2016 :

Viacerí z vás sa nás pýtali ako to je s VAT, čiže DPH. Zatiaľ vieme iba to, že keď máme v UK sklad tak MUSÍME byť platci VAT. 

Registrácia pre VAT v UK:

Registráciu sme si spravili sami cez webové stránky www.gov.uk. Vyplnili sme formulár a poslali na požadovanú adresu klasickou poštou. Zatiaľ nás z úradu nikto nekontaktoval, takže stále čakáme, aby sme sa oficiálne stali plátci DPH. Viac informácií sa dá nájsť aj na tomto linku : www.gov.uk/vat-registration/when-to-register

Priznania k DPH si plánujeme posielať tiež sami, možno neskôr si na to nájdeme nejakú firmu. V Seller Central sa dá vyexportovať VAT dokument, takže by to nemalo byť nič zložité. Priznania sa posielajú taktiež online, cez stránky HMRC.

Vytvorenie účtu

Ako predajcovia na Amazone máme na výber z dvoch účtov:

1. “Individual” účet

Tento účet je určený predovšetkým pre menších predajcov. Zakladajú si ho napríklad študenti, ktorí chcú po štúdiu jednorazovo predať svoje knihy. S týmto účtom sa platí poplatok 0,75 GBP (0,99 USD) za predaný produkt.

2. “Professional” účet

Pri tomto účte sa platí 30 GBP (40 USD)/mesiac. Každý väčší predajca používa professional účet. Prvý mesiac je zadarmo, takže si ho môžeme “otestovať”.

Dobrá správa je, že účet sa dá kedykoľvek zmeniť, takže si na začiatku môžeme vytvoriť individual účet a po čase ho jednoducho zmeniť na professional. Viac informácií a postup, ako zmeniť účet, nájdete TU.

Na vytvorenie účtu ideme na stránku https://sellercentral.amazon.co.uk, klikneme na “register”, vyberieme typ účtu a nasledujeme inštrukcie. Odporúčam si na predaj na Amazone vytvoriť vyhradenú e-mailovú adresu, kam nechodia reklamy a podobné veci. 

Čo sa týka bankového účtu, môžeme použiť slovenský alebo český. Samozrejme, potrebujeme živnosť alebo s.r.o. Predaj na Amazone je normálne podnikanie ako každé iné!

Vytorenie listingu

Účet máme založený, takže poďme vytvoriť listing nášho historicky prvého produktu.

V účte klikneme na Inventory/Add a product:

Vytvorenie nového listingu na Amazone

Potom na create a new product listing:

New product listing - Amazon

Vyberieme kategóriu do ktorej náš produkt patrí:

Kategoria produktu

Po zvolení kategórie nás prehodí priamo na nastavenie nášho listingu. Nezabudneme zapnúť “advanced view”, aby sme videli všetky položky.Kategória produktu na Amazone

Pri každej položke máme malé “i”, na ktoré keď prejdeme, ukáže nám, čo daná položka znamená. Na začiatok vyplníme iba dôležité a povinné informácie.

Najdôležitejšie časti listingu sú samozrejme cena, fotky, title, bullet points, description a backend keywords.

My sme si dali spraviť kompletný listing na upwork.com od freelancera, ktorý ich už vytvoril stovky a je, samozrejme, narodený v anglicky hovoriacej krajine. Za 250USD (cena sa v priemere pohybuje medzi 100-500USD) sme dostali kompletný listing (title, bullet points, description, backend keywords) a ako bonus aj dva e-maily, ktoré budeme posielať zákazníkom po objednaní nášho produktu.

Fotky sme si dali spraviť u našej kamarátky produktovej fotografky. Tiež sme vyskúšali jednu českú firmu, ktorá sa na podobné fotenie zameriava, ale veľmi spokojní sme neboli, takže ju tu spomínať nebudem.

POZOR: Nezabudnite použiť všetkých 9 fotiek v čo najvyššom rozlíšení!

Po vyplnení všetkých položiek a uložení nás to prehodí priamo do send/replenish inventory.

Vytvorenie shipping plan

Ak sme sa nedostali priamo z predchádzajucej časti do send/replenish inventory, ideme naspäť na úvodnú stránku nášho účtu, klikneme na Inventory/manage inventory/edit/send or  replenish inventory : 

Send inventory

Tu jednoducho zvolíme, že sa jedná o nový shipping plan, napíšeme adresu, z ktorej sa budú zásoby posielať a vyberieme zvolený trh.

Ďalej zadáme počet produktov, ktorý budeme posielať, veľkosti krabice/krabíc a spoločnosť, cez ktorú budeme zásielku posielať. My sme si zvolili DPD, pretože s nimi máme zmluvu a cena 5 krabíc s celkovou hmotnosťou 100kg náš vyšla na cca 80 EUR.

Na konci klikneme na “Print box labels” a vytlačíme si štítky, ktoré nalepíme na vrch každej krabice.

U nás to vyzeralo takto:

zabalene_krabice_amazon

A je to! Našu zásielku predáme kuriérovi a čakáme na doručenie. Po doručení do skladu Amazon sa informácia objaví v našom účte.

Záver

Verím, že každý, kto sa zaujíma o predaj na Amazone, si vďaka tejto reality show uvedomí, že dostať produkty na Amazon je tá úplne najjednoduchšia časť celého procesu. Zvládne to takmer každý, kto vie po anglicky a má k dispozícií pár tisíc euro na rozbeh.

To, že dostanete produkty na Amazon, z vás ešte boháča nespraví. Najťažšia časť vás iba čaká – skutočný predaj. To je to, čo rozhoduje, či na Amazone uspejete alebo nie.

Naše predaje sú zatiaľ slabé, ale to sa dalo zo začiatku aj očakávať. Pri podnikaní je však dôležité vydržať a nezľaknúť sa prvých neúspechov.

Toto je moja cesta za prvým predajom vlastného produktu na Amazone. Podarí sa mi to?

Podarí sa mi uspieť na Amazone? : Založenie účtu a poslanie produktov do Amazonu – posledný krok pred PREDAJOM
5 (100%) 2 hlas[ov]
Zaujal Ťa tento článok?
V tom prípade sa prihlás k viac ako 700 odberateľom, ktorým pomáham s podnikaním na internete. Píšem praktické návody, ktoré je možné obratom aplikovať do praxe.
The following two tabs change content below.
Prevádzkujem e-shopy a budujem webové projekty, ktoré následne monetizujem pomocou affiliate marketingu. Online podnikanie mi dáva neuveriteľnú voľnosť, za posledný rok som viac ako 5 mesiacov strávil mimo kancelárie a precestoval som polovicu Európy.

Comments

  1. Ahoj Petře, už jsi odhalil produkt nebo stále ne? 🙂 Myslím, že nyní už kopírka od čtenářů nehrozí, když už reálně prodáváte nebo se pletu?

  2. Pěkný článek. A jak se hledají lidi na recenzi zdarma? nějaký tip, jak najít kvalitní lidi?

  3. Peťo, veľmi dobrý článok – takto podané to nevyzerá až tak zložito. Tie získané recenzie prejdú fake detektorom ? Napr. cez fakespot.com ? Sám ho využívam na overenie toho, či sa mi oplatí produkt promovať cez amazon affil. Držím Ti palce.

    • Nie, veď tie recenzie fejkové nie sú, ľudia ten produkt reálne dostanú, iba to dostanú za zníženú cenu kvôli kupónu. Plus tam musia pridať Disclaimer, že produkt dostali výmenou za recenziu (čo teraz Amazon zrušil po novom). Ale samozrejme fakedetector ukáže, že sú fakeové, s tým už nič nespravíme 🙂

  4. Ahoj Peťo, ja mám jedno doplnenie a jednu otázku. Doplnenie sa týka recenzí. Podľa poslednej Amazon policy update, nie je možné používať žiadne recenzné služby ani si nijakým spôsobom recenzie kupovať (a to ani v prípade že je tam ten disclaimer). V lepšom prípade to vedie k vymazaniu všetkých recenzií, v horšom, kedže sa jedná o porušenie pravidiel, k uzavretiu účtu.
    Otázka smeruje k tomu, či máš založenú firmu alebo si platca VAT v UK (na seller account som videl libry, tak usudzujem že predavas v UK), kedže podľa daňových zákonov UK, akonáhle máš niekde v UK na sklade svoj tovar, vzniká ti povinnosť sa registrovať ako platca VAT. Väčšina ľudí tu na SK na to kašle, lebo to sú samozrejme prachy navyše, ale predpokladám, že to máš dajako ošetrené, tak som zvedavý ako si postupoval (bud založenie firmy alebo registracia VAT.Dik za odpoveď.

    • Ahoj Martin, ďakujem za komentár. 1. Recenzie – áno, vieme o tom 🙂 Už som to písal aj do predošlého komentára. Doplním to radšej aj do článku, ďakujem Ti za upozornenie. My sme recenzie získali hneď na začiatku predajov, vtedy to ešte Amazon povoloval. Inak amztracker stále recenzie podporuje, uvidíme ako dlho. 2. VAT – áno, sme platci VAT v UK a budeme aj v Nemecku, kde chceme tiež rozbehnúť predaje. O firme sme uvažovali, ale nakoniec sme sa rozhodli takto. Ty máš akú skúsenosť, je lepšie platiť VAT alebo mať firmu?

      • Z môjho pohľadu a mojich zisteni sa asi viac oplati založiť si v UK firmu, pretože prave vdaka tomu sa vyhnes plateniu dph (az do okamžiku nez prekrocis obrat cca 80.000 GPP, potom sa uz aj tak musis stat platca VAT). Ale asi by stalo za to porovnat to, ako to vychadza financne, ked tam zahrnies vedenie uctovnictva, zalozenie spol. a pod.
        Ale som rad ze aspon niekto to berie vazne:) Aj moj uctovnik tvrdil ze nic nepotrebujem, tak dlho, az som ho otravoval, kym nepovedal, ze budem to musiet riesit bud ako firmu v UK alebo ako platca VAT.
        @recenzie. Niektore spolocnosti ich stale ponukaju, aj ked je to v rozpore s TOS Amazonu.

  5. Výborne napísané! 🙂

Pridaj komentár