Moje 3 veľmi nepodarené projekty (FAILY na tanieri!)

Podľa Google Analytics mám momentálne 31 aktívnych webových projektov :

Projekty

Nie všetky sú ziskové, povedal by som, že okolo 10 mi skutočne zarába. Dajme tomu, že každý tretí projekt sa mi ako tak podarí a vie si na seba zarobiť.

Na každom projekte sa niečo naučím a za každý projekt som veľmi rád. Ale bolo by naivné myslieť si, že každý projekt sa vám vydarí. Nevydarí. Zmierte sa s tým. 

Dnes by som vám rád predstavil 3 projekty, ktoré sa mi nevydarili. Tiež vám pri každom projekte dám jednu radu, ktorá vám pomôže predísť tomu, aby ste vrážali prachy do blbostí (ako to zvyknem robiť ja).

Predstavujem vám moje 3 faily:

1. E-shop s elektronickými cigaretami Epuff.cz

Koľko nás to stálo? Asi 20 000 € 

Najbolestivejšia skúsenosť za 5 rokov môjho podnikania. E-shop, ktorý vygeneroval asi 30 objednávok za celý rok. E-shop, ktorý nás stál 20 000 € a nezarobil nám ani korunu. E-shop, pri ktorom sme zlyhali v každej jednej oblasti.

 

E-shop epuff

E-shop epuff.cz podľa Wayback Machine

 

Zlý produkt, zlé načasovanie a veľmi zlý začiatok.

Nespravili sme si základnú analýzu konkurencie, nepoznali sme produkt, ktorý predávame (ani jeden z nás nebol fajčiar a e-cigarety nám boli totálne u riti) a prišli sme na trh v dobe, kedy elektronické cigarety začali ustupovať.

Skúšali sme všetko možné, od zaujímavých článkov, cez super akcie dopravy zadarmo až po spoluprácu so špecialistami.

Epuff - fail

E-shop www.epuff.cz – skúšali sme všetko možné, dokonca aj dopravu úplne zadarmo

E-shop www.epuff.cz bol fail od začiatku do konca.

Predávali sme produkt, ktorý bol oveľa drahší a pritom menej kvalitný, než mala konkurencia.

Na webe sme mali texty, ktoré nedávali zmysel (pretože sme ani nevedeli, čo vôbec predávame).

Až po zahájení predaja sme zistili, že PPC na kľúčové slovo “elektronické cigarety” nepovoľuje väčšina reklamných systémov.

Stálo nás to 20 000 €, ale bola to jedna z najdôležitejších lekcií v mojom živote. Som za túto skúsenosť veľmi rád. Aj keď bola taká drahá.

Rada pre vás : Pred každým projektom si spravte aspoň jednoduchú analýzu trhu a konkurencie. Zistite si, či máte šancu s vaším webom/produktom/službou preraziť a či sa budete vedieť odlíšiť.

2. Rezervačný systém Hoteling.cz

Koľko ma to stálo? Asi 400 €

Rezervačný systém Hoteling.cz som kúpil na Webtrhu. Inzerát hovoril niečo takéto: Za každé vyhľadávanie dostanete 1 dolár a čím bude vyššia návštevnosť, tým bude web viac zarábať.

V hlave som si to v rýchlosti spočítal a povedal som si, že tento web chcem!

Stačí, aby som tam priviedol 100 ľudí denne, 30 z nich sa prekline a ja budem zarábať 1 000 dolárov mesačne.

Návštevnosť webu Hoteling.cz je... 2...denne

Návštevnosť webu Hoteling.cz je… 2…denne

 

Realita bola samozrejme úplne iná. V prvom rade boli zárobky programu HotelsCombined oveľa nižšie. V druhom rade som nevedel ako získať na web návštevnosť. Platená návštevnosť sa mi neoplatila a SEO sa na túto landing page moc robiť nedalo.

Pochopil som, že to asi nebude tak ružové ako sa to zdá, tak som sa na to vykašlal.

Rada pre vás: Je jedno, koľko vám niekto zaplatí za klik alebo za predaj. Vy si musíte v prvom rade uvedomiť, odkiaľ budete získavať cielenú návštevnosť.

Ak sa vám návštevnosť nepodarí získať s nižšími nákladmi ako bude vaša provízia, tak s projektom neuspejete.

3. Projekt o Pokemon GO

Koľko ma to stálo? Asi 800 €

“Pokemon GO” sa hľadá viac ako slovo “porn”.

Neuveríte, ale toto bola informácia, ktorá ma presvedčila, aby som spravil web o hre Pokemon GO.

Vybral som doménu www.pokmaster.com, nahodil WordPress, zohnal som dvoch ľudí na obsah, získal pár spätných odkazov a čakal…

…a čakal…

…a čakal…

…vlastne čakám doteraz. Čakám na to, že sa tam zázračne zjaví návštevnosť a začne mi web zarábať. To sa, samozrejme, nestane.

Pokémon GO

Web som sa snažil predať aj na Flippa.com, kde mi za neho ponúkli neuveriteľných 10 dolárov. Viac ma stálo aj to blbé logo, čo som si dal spraviť cez Fiverr :

Logo Pokmaster

Neviem, čo som vôbec od projektu očakával. Pravidlá tejto hry o Pokémonoch nepoznám dodnes, cieľovka ide úplne mimo mňa a zahraničný trh nemám vôbec preskúmaný. Web mi nezarobil ani cent a stál ma takmer tisíc euro. 

Rada pre vás: Ak začínate akýkoľvek projekt, uvedomte si, že zo začiatku mu musíte venovať veľa času. Nečakajte, že si necháte spraviť web a ono to nejako samo bude fungovať. Nebude.

Na záver

Ako vidíte, nie všetky projekty idú podľa plánu. Niektoré vás budú stáť majland a nezarobia vám ani cent. Tak to už bohužiaľ v podnikaní chodí.

Nesmiete sa ale vzdávať a skúšať stále nové a nové veci. Ak chcete vedieť, ako vybudovať úspešný projekt, počkajte na e-book Zarábajúci web. Tam odhalím techniky, ktoré fungujú!

Tak čo, máte tú odvahu sa pochváliť svojimi neúspešnými projektami v komentároch? 🙂

Moje 3 veľmi nepodarené projekty (FAILY na tanieri!)
5 (100%) 11 hlas[ov]
Zaujal Ťa tento článok?
V tom prípade sa prihlás k viac ako 900 odberateľom, ktorým pomáham s podnikaním na internete. Píšem praktické návody, ktoré je možné obratom aplikovať do praxe.
The following two tabs change content below.
Prevádzkujem e-shopy a budujem webové projekty, ktoré následne monetizujem pomocou affiliate marketingu. Online podnikanie mi dáva neuveriteľnú voľnosť, za posledný rok som viac ako 5 mesiacov strávil mimo kancelárie a precestoval som polovicu Európy.

Comments

  1. Ono fakt nemá cenu dělat něco, čemu nerozumíš (pokemon, e-cigarety). Nedokážeš to udělat kvalitně a lidi to prostě poznají. Nevíš kde a jak budovat odkazy, co lidi zajímá jako obsah, kde se pohybují, za co utrácí…

    Taky jsem měl jeden úžasný nápad, no stálo mě to tak 250-300 tisíc. Dneska už jsem opatrnější, víc analyzuju, buduju to postupně. I tak se některé kraviny překvapivě chytnou a naopak některé jasné tutovky totálně krachnou.

    • Presne tak. Ja teda ešte dodám, že expertom sa na danú oblasť môžeš stať počas toho, ale musíš tomu venovať 100%. Keby ma zaujali Pokemoni, tak verím, že vybudujem hodnotný portál aj keď som pred tým o nich nič nevedel..ale mne táto hra bohužial nič nehovorí 😀

  2. Velmi poucny clanok. Ten anglicky web je pekny, podobne sa predavali na flippe za stovky dolarov cez leto ked bol este riadny Pokémon boom. Asi si len doplatil nato, ze uz je november a nikoho pokemoni uz velmi nezaujimaju. Inak celkom vydarene logo nato ze je z fiverra. Nepamatas kto ti ho tam robil?

  3. Top clanok 😀 som sa aj dobre pobavil. Jedine co nechapem ze ako si mohol do toho tolko investovat ked uz po par mesiacoch si musel vidiet ze to nejde 😀

    Ja to robim inak, pri minimalnej investicii sa snazim najprv zistit, ci je dany produkt alebo sluzba predajna na nasom trhu. A to sa da urobit aj za par stoviek eur.

    A dnes po tych rokoch dokonca este lepsie sa to da zistit, napr pomocou FB audiences, kde vies zistit aky je potencial na danom trhu a potom to testnes cez fb ppc a tam hned uvidis ci ludia kupia alebo nie, avsak na to treba mat dobre vyladeny web.

    • Vieš čo Maroš, ono to bolo tak, že sme spravili e-shop, nakúpili zásoby a čakali na zázrak 😀 Potom prišla prvá objednávka, tak s vidinou zárobku sme nakúpili ďalšie zásoby a vrazili peniaze do marketingu. Proste celé zle, čo Ti budem hovoriť… inak s FB Audiences máš pravdu, super tip 🙂

  4. Spláchnout půl mega a říct: ‘jsem za to velmi rád’ je slušný.

  5. tomaskrause says:

    Kdysi jsem takhle koupil pár propadlých domén, které mi přišly zajímavé. Například jsem měl e-kartarka.cz, protože přece lidí tomu věří, horoskopy žerou a jsou schopni volat na nesmyslně předražené linky na TV Barrandov. Jenže pokud člověka dané téma nezajímá a nevěnuje se mu, není schopen ten web nikam posouvat. Takže web už je prodaný a věnuju se raději tomu, čemu rozumím a co mě baví 🙂

Trackbacks

  1. […] Dnes by som vám rád predstavil 3 projekty, ktoré sa mi nevydarili. Tiež vám pri každom projekte dám jednu radu, ktorá vám pomôže predísť tomu, aby ste vrážali prachy do blbostí (ako Zobrazit více […]

Pridaj komentár