Kúpil som si 333 fanúšikov na Facebooku – čo mi to prinieslo?

Kupovanie fanúšikov nedoporučuje takmer nikto, ale poďme si ukázať aký je reálny dopad nákupu fanúšikov pre FB stránku. Pre tento pokus som si vybral našu Facebookovskú stránku “Stylové elektronické cigarety”, ktorá nebola aktívna a mala iba 5 fanúšikov.

1. Cena

– ceny sa pohybujú od pár centov za fanúšika až po stovky EUR za tísice fans. Ja som zvolil tú najlacnejšiu metódu – pre účely pokusu som zvolil ponuku na Slevomate – 333 reálnych FB fans za 150 Kč. Úprimne, nikdy by ma niečo podobné nenapadlo, ale prečo sa nepodeliť o zaujímavú skúsenosť 🙂

 

2. Rýchlosť

– reálnych 333 fanúšikov mi na stránke pribudlo za 4 dni. Viem, že na tisícky fanúšikov by som čakal niekoľko týždňov, ale aj tak to je celkom krátka doba ak si uvedomíte, ako dlho Vám skutočne trvá toľko fanúšikov na stránky dostať.

 

3. Efektivita

– tak a poďme na to, čo nas zaujíma – bola táto investícia skutočne efektívna? Vrátila sa mi “investícia” 150 Kč naspäť? Nie!

  • návštevnosť na stránke – podľa Google Analytics JEDEN z nakúpených fanúšikov prešiel aj na stránky našeho e-shopu s ecigaretami

Návštevnosť na FB

 

  • interaktivita fanúšikov – nulová! Úprimne si myslím, že ani nevedia, že sa stali fanúšikmi nejakej skupiny. Ako môžete vidieť, zo 151 ľudí, ktorí videli príspevok nekomentoval/nesharoval/nelikoval nikto.

 

Kupovanie fanúšikov

 

 

 

 

 

 

 

  • “promo” – minimálne. Osobne si myslím, že nakupovanie fanúšikov na Vašu stránku môže mať jeden, jediný pozitívny efekt. Klamanie investorov (partnerov, distribútorov). Poznám spoločnosti, ktorým investori kázali mať na Facebooku stránku, pretože ju “má predsa každý”. Ak Váš investor uvidí tisícky fanúšikov na FB, vôbec, ale vôbec sa na Facebooku nevyzná, tak si môže pomyslieť, že to asi robíte dobre. Ale to sa vačšinou nestane. 

 

Takže moja rada znie – kupovanie fanúšikov na Facebookovské stránky je nezmysel! Neprinesie Vám to nové objednávky, vyšší zisk, vyššiu návštevnosť, nezlepší Vám branding, neoživí FB stránky. Fanúšikovia sa získavajú pomocou aplikácií (napr. daj like a prispeješ deťom v Ugande) a preto títo ľudia ani nevedia, že sa fanúšikmi Vašich stránok stali.

 

TIP : ak vás zaujíma reklama na Facebooku (čo by mala), tak odporúčam si stiahnuť e-book : 10 chyb ve Facebook reklamě, ktorý je zadarmo a napísali ho veľmi skúsení marketéri.

Ohodnoťte článok
Zaujal Ťa tento článok?
V tom prípade sa prihlás k viac ako 700 odberateľom, ktorým pomáham s podnikaním na internete. Píšem praktické návody, ktoré je možné obratom aplikovať do praxe.
The following two tabs change content below.
Prevádzkujem e-shopy a budujem webové projekty, ktoré následne monetizujem pomocou affiliate marketingu. Online podnikanie mi dáva neuveriteľnú voľnosť, za posledný rok som viac ako 5 mesiacov strávil mimo kancelárie a precestoval som polovicu Európy.

Comments

  1. Pocula som o takej moznosti, ale myslim si, ze je to skor “imidzovka”. Nijaky prakticky vyznam to nema. Radsej budem mat menej, ale realnych fanusikov. Dokonca, uz si myslim, ze sponzorovat len statusy nie je velmi efektivne, resp. je dobre poznat mieru, sponzorovat s “citom”. Ziskam sice tyzdenne od cca 40 do 100 fanusikov, ale stratim aj 5. A to sponzorovanie ma tiez vyznam iba v pripade, ak samotny status obsahuje odkaz na web stranku. To uz lepsie je to robit v ramci sutaze. To su aj ludia viac motivovani “lajkovat”… 🙂

  2. Ahoj Peťo, já myslím, že tohle slouží spíš než k reálnému marketingu fanoušků k tahání Googlu za nos, když buduješ hodně zpětných odkazů najednou – že pro Google je ta stránka jakože virální.

    • chodelka_peter says:

      Hmmmm…ja ti neviem Honza, myslíš, že tam nejaké spatné odkazy dostávaš? Podľa mňa sa Ti pridávajú iba “likes”, pokiaľ sa to napríklad robí pomocou aplikácie. Ale nie som si istý 🙂

      • No já jsem právě měl na mysli, že když buduješ odkazy moc rychle, tak je to pro Google nepřirozené, ale když k tomu získáváš i sociální ohlasy, tak to Google bere jako virální záležitost a nepotrestá tě za to. Ale osobně to vyzkoušené nemám. Jen jsem to někde četl.

  3. Tučniak 2.0 sa začal pohybovať smerom, kedy oceňuje užívateľove individuálne sociálne siete a čo zdieľa online. Menší počet skutočných nasledovníkov desaťkrát viac preváži tých falošných.

  4. Pre obchod to urcite vyznam nema. Jediny vyznam vidim v psychologickom ucinku na ludi, napr. v pripade blogov: ak ma stranka malo ‘likes’, nekliknem ani ja, hoci sa mi stranka paci a opacne, ak ma tisice, tak kliknem aj ja, lebo to ‘musi byt predsa dobre’…

  5. Osobne si myslím všetko je v cene laiky a komentáre su alebo znamena vyjadrenie vlastného názoru no a ako píšeš 333 za 150kc je jasne že tam názor nie je vyjadrený ak by bol osobne si myslím že by ta to stalo 333 laikov 9990 kč cca no ale bola by tam aj reálna odozva pretože su to reálne laiky komenty su ľudia za to platený

  6. Peter, premyslal si nad tym, ako sa vlastne ludia stanu fanusikmi tvojej stranky, ked si ich kupis?
    Weby s velkym mnozstvom pravidelnych navstevnikov nevedia casto dobre monetizovat obsah. Vlozia like tlacidlo, ale smeruje na tvoju fanpage. Navstevnik vidi nahu fotku celebrity, da lajk a hadaj, co sa stane?
    Samozrejme, ze medzi nim a tvojim produktom nevznikne ziadny vztah. Ak uvidi vo feede nahodou post z tvojej fanpage, odignoruje ho, lebo si bude mysliet, ze je to suggested post. Na FB je uz tak vela platenej reklamy, ze pomaly neviem, co postuju moji znami a co je platene.

  7. Ale nemôže to mať napríklad taký efekt ,že ak človek vidí niekde vidí 60 fanúšikov a druhom eshope 6000 fanúšikov a tak si mislý ,že ten druhý je lepší a obľubenejší má v neho väčšiu dôveru si myslím ,že to môže mať vplyv na rozhodovanie nie ?

    • Môže, ale to bude fungovať iba u pár jedincov. U ostatných to bude fungovať úplne opačne – pozrú si stránku s milión fanúšikmi a keď zistia, že nikto im nič nelajkuje ani nekomentuje, tak ich to odradí od nákupu.

  8. Tak ja som zistila ze v zazname o cinnosti na fb mi ukazuje ze som oznacila ,, paci sa” stránky ktore som realne nikdy ani nevidela.. je to nefér fuj hnus kupovanie likeov.. ani po zmene hesla to neskoncilo idú na to nenápadne clavek čo si záznam nesleduje si to ani nevsimne.. ak nezistim ako to ukoncit s fb končím..

  9. Par dni dozadu som si na FB vyrobil reklamu s cielom zvysit pocet lajkov. Reklama bola zacielena na Slovensko. Moja stranka je zacielena na velmi specificku skupinu ludi, da sa z fotiek a profilu celkom jednoducho zistit, ci taky clovek patri do mojej zaujmovej skuiny, alebo nie. Hned z prvych lajkov mi bolo jasne, ze to klikaju ludia uplne rozni. Prvych 5 lajkov ma potesilo (este nikdy predtym som nemal stranku, ktoru by niekto lajkoval). Potom som si ale zacal vsimat, ze vsetci, ktori lajkuju moju stranku su sice zo Slovenska, ale podozrivo maju vyplnene vsetky tri mena. Nieco v style Mia Maria Jahodova. Tiez maju velmi podobny pocet kamaratov. Vsetko okolo 200. Uz v minulosti som pocul, ze existuju ludia, ktori klikaju za peniaze. Mam teorieu, ze ludia, ktori chcu klikat za peniaze, dostanu nejake podmienky a jednou z nich je na 100% vyplneny profil. A tak si ludia vyplnia aj stredne meno. Reklamu na FB som hned zrusil. Nastastie som perobil som iba par EUR.

Trackbacks

  1. […] dobre, alebo nie.  Ako sa píše aj v príspevku o skúsenosti z kupovania fanúšikov na blogu www.chodelka.sk, takíto fanúšikovia sú získavaní cez rôzne aplikácie, a ani netušia, že sa svojim lajkom […]

  2. […] dobre, alebo nie.  Ako sa píše aj v príspevku o skúsenosti z kupovania fanúšikov na blogu www.chodelka.sk, takíto fanúšikovia sú získavaní cez rôzne aplikácie, a ani netušia, že sa svojim lajkom […]

Pridaj komentár