Google AdWords – PPC kampane pre affiliate web

Nečakal som, že táto reality show (zatiaľ neúspešného) webu Výživovo.sk bude mať taký dosah. Desiatky e-mailov, čo od vás dostávam,  zmienky v článkoch (napríklad v recenzii kurzu od Martina Humpolca), v prednáškach na konferencii (na tej poslednej od dognetu, ktorá bola parádna) alebo pri osobných stretnutiach..

… veľmi ma to teší a zároveň dáva veľkú motiváciu pokračovať ďalej 🙂

Dnes vám ukážem, ako sme bojovali s Google AdWords kampaňami.

Článok som písal spolu s PPC špecialistom Ľubomírom Štulajterom.

Google AdWords

Google AdWords pre affiliate web – dobrá voľba alebo nie?

PPC reklama je super možnosť ako otestovať, či affiliate web bude fungovať alebo nie.

Na druhej strane je táto reklama veľmi zavádzajúca. Prečo ?

V skutočnosti to funguje asi takto – spravíte landing page, nastavíte kampane v Google AdWords, spustíte ich, miniete 20-30 € a bez jedinej konverzie kampane vypnete.

Poznám to, podobne to bolo aj u mňa 🙂

Takto ale AdWords fungovať nebude nikdy. Akúkoľvek PPC reklamu treba testovať, optimalizovať a až potom sa pozerať na výsledky.

Každopádne na niektoré projekty sa AdWords nehodí vôbec. S tým sa treba zmieriť.

Začíname s AdWords

Pred tým, ako vám ukážem stratégiu, ktorú sme pri Výživovo použili, tak vám vysvetlím, ako vlastne AdWords funguje.

Do AdWords sa zaregistrujete tu.

Vyplníte všetko potrebné, vložíte kreditnú kartu, prípadne kupón, ak nejaký máte (skúste pogooglovať „AdWords coupon“).

Celý účet bude potom rozdelený do kampaní. Tie budú rozdelené do zostáv a v každej zostave budú rôzne reklamné prvky.

AdWords - kampane, zostavy a reklamy

Celé to asi najlepšie pochopíte na reálnom príklade našej kampane z Výživovo.

Angličtiny v obrázkoch sa neľakajte, služba AdWords je dostupná aj v slovenčine, aj keď miestami ten preklad nie je úplne dokonalý.

Založenie kampane pre Výživovo – REÁLNY PRÍKLAD

1. Založíme novú kampaň

Spravíme si novú kampaň s názvom „Výživovo – SEARCH“. Táto kampaň bude cieliť IBA na návštevníkov z vyhľadávača (tí, ktorí aktívne hľadajú naše kľúčové slová).

V AdWords môžete cieliť buď na výsledky vo vyhľadávači Google, na obsah (reklama sa bude zobrazovať na príbuzných weboch), na YouTube, na mobilné zariadenia alebo po novom aj na e-mailovú schránku v Gmail.

Nová kampaň v AdWords

2. V kampani vytvoríme reklamné skupiny

Kampaň rozdelíme na niekoľko skupín podľa oblastí, na ktoré sa budeme zameriavať.

Napríklad v týchto troch skupinách budeme cieliť na ľudí, ktorí hľadajú „výživových poradcov“, „redukčnú diétu“ a „nutričných poradcov“.

AdWords zostavy - prehľad

 

3. Do každej skupiny pridáme určité kľúčové slová

Do skupiny Výživový poradca pridáme všetky kľúčové slová, ktoré súvisia s výživovým poradcom.

Tiež tam pridáme tzv. „negatívne kľúčové slová“ – to sú tie, na ktoré NECHCEME, aby sa naša reklama zobrazovala. Toto môže byť napríklad slovo „kurz výživového poradcu“ – my žiadny kurz neponúkame, ale reklama sa môže na toto KW zobraziť.

AdWords - kľúčové slová

 

4. Pre každú skupinu vytvoríme viacero reklám

Nikdy nevytvárajte iba jednu reklamu pre skupinu. Reklamy treba neustále testovať a upraviť tie, čo nebudú dosahovať dobré výsledky.

Tieto reklamy mám momentálne pri reklamnej skupine Výživový poradca :

Reklamy - AdWords

 

5. Testujeme, optimalizujeme, pridávame, zastavujeme, upravujeme, odoberáme, aktualizujeme

Ak sme si vytvorili kampaň, reklamné skupiny, reklamy a pridali kľúčové slová, kampaň môžeme spustiť. Nastavíme rozpočet, počkáme na prvé výsledky a začneme zisťovať, čo najlepšie funguje.

Ak budú konverzie príliš drahé, môžeme znížiť CPC, snažiť sa zvýšiť CTR (čo ovplyvní celkovú cenu za klik) alebo optimalizujeme landing page.

Aké možnosti AdWords ponúka?

  • Remarketing – v AdWords si vytvoríte remarketingový zoznam, čo sú návštevníci, ktorí boli na vašom webe. Potom viete cieliť na týchto ľudí reklamy. Tieto reklamy budú fungovať lepšie, pretože títo ľudia už na vašom webe boli a zaujímali sa o vaše služby / produkty. Nie je to však 100%-ne platiace pravidlo, napríklad nám s Výživovom remarketing nefungoval.
  • Obsahová reklama – cielite na weby, ktoré sú zapojené v obsahovej sieti AdWords. Príklad : ja mám magazín o pôžičkách, tam si nasadím AdSense a budú sa mi tam zobrazovať reklamy spoločností, ktoré majú obsahovú kampaň v AdWords.
  • Gmail Ads – reklamy, ktoré sa budú zobrazovať priamo v Gmaily pri e-mailoch. Nám ich zamietli, ale môžete ich otestovať.
  • Ad Extension – pre reklamy vo vyhľadávačoch sa dajú pridať odkazy priamo na podstránky (odporúčam – zvyšuje to mieru prekliku), popisy, telefónne číslo alebo adresu prevádzky.
  • Videoreklama na YouTube – spravíte si video a to sa potom púšťa ako reklama na YouTube. Myslím si, že sa to hodí predovšetkým na podporu brandu. Videoreklamu som testoval s iným projektom a výsledky boli zaujímavé (nízka cena za pozretie, vysoká miera dopozerania videa)
  • Testovanie, Reporting, Labels – AdWords má veľa funkcií a asi by na to trebalo dlhší článok 🙂

 

Čo fungovalo a čo nie?

Najlepšie fungovala kampaň, ktorá mierila priamo na Svet zdravia a na Výživové poradenstvo. Je to logické, pretože títo ľudia sú už rozhodnutí, že chcú využiť služby výživového poradcu.

Konverzií ale bolo málo – za marec presne 16 – s celkovým ziskom … teraz sa držte … 40 euro!!! Wheeeeeeeeey môžeme ísť na dovolenku huráááááá…

Remarketingová kampaň nám moc nefungovala, ale pri testovaní viacerých remarketingových zoznamov sme mali odlišné výsledky. Napríklad sme zistili, že ľudia, čo boli na podstránke s Príbehmi ľudí, sú oveľa viac konverzní ako tí, čo tam neboli. S týmto sa dá potom pekne pracovať.

Gmail Ads (reklamy v e-mailoch) nám nefungovali vôbec, pretože nám ich zamietli.

Našich 11 tipov pre úspešnú kampaň v Google AdWords:

  1. Nastavte si cieľ kampane. Každá kampaň môže mať iný cieľ – napríklad videokampaň bude skôr na branding, SEARCH kampaň skôr na zvyšovanie konverzií.
  2. Nastavte si konverzie. Už som videl AdWords kampaň, ktorá nemala nastavené konverzie a slúžila iba na získavanie trafficu bez merania výsledkov, čo asi nie je najlepšia stratégia.
  3. Nevypínajte kampaň hneď po prvom neúspechu. Snažte sa ju radšej optimalizovať a zistiť, čo funguje a čo nie. Aj keď zo začiatku budete pár desiatok euro v mínuse, tak vám to pomôže pri plánovaní ďalších kampaní.
  4. Spustite viacero rôznych kampaní. Remarketing, kampane vo vyhľadávaní, obsahové kampane… nikdy neviete, ktorá vám bude najlepšie fungovať.
  5. Vyskúšajte rôzne spôsoby zacielenia. Kľúčové slová, preddefinované AdWords publiká, vlastné remarketingové publiká, témy webov, konkrétne webové stránky, regióny a mestá, pohlavie a vek… možností je neúrekom.
  6. V každej kampani majte niekoľko zostáv. Konkrétnejšie kľúčové slová vám pravdepodobne budú lepšie konvertovať, ale všeobecnejšie prinesú vyššiu návštevnosť a možno v sumáre viac konverzií. Tiež je vhodné, aby reklama zodpovedala zacieleniu danej reklamnej skupiny – kto hľadá výživového poradcu v Bratislave, bude lepšie reagovať na inú reklamu ako ten, kto hľadá spôsob, ako schudnúť.
  7. V každej zostave majte niekoľko reklám. Testovanie reklám je dôležité kvôli výkonnosti kampane.
  8. Reklamy mierte na vašu cieľovú skupinu. Čo ich zaujíma? Aké majú problémy? Na čo budú počuť? Sú citliví na cenu? Aké sú vaše benefity, ktoré môžete do reklamy zahrnúť?
  9. Vypnite nevýkonné kampane, zostavy, kľúčové slová alebo reklamy. Ak vidíte, že niečo ani po dlhej dobe neprináša konverzie, tak to vypnite alebo upravte. Neunáhlite sa však, čo nefunguje dnes, môže byť naopak vysoko ziskové zajtra.
  10. Experimentujte s remarketingovými zoznamami. Je rozdiel, keď vám niekto príde na Kontakt, Referencie alebo Objednávku. A je rozdiel, keď sa k vám niekto dostane cez článok na magazíne. Pokročilejší sa môžu pohrať s remarketingom cez Google Analytics.
  11. Testujte, testujte, testujte. Proste to je pri PPC reklame kľúčové. Nezabúdajte testovať aj landing pages, na ktoré posielate traffic.

 

Záver

Google AdWords (prípadne v ČR Sklik) je super marketingový kanál pre internetových podnikateľov. Je veľmi jednoduchý, rýchlo sa spustí a nepotrebujete mať vysoký rozpočet, aby ste ho vyskúšali.

Na druhej strane trvá, kým sa vyladia výsledky. Tiež si myslím, že pre mnohé projekty proste vhodný nie je. Napríklad pre recenzné weby je lepšie získavať návštevnosť z organických výsledkov, než z reklamy.

Používate Google AdWords? Aké máte výsledky?

 

Toto je mini reality show webového projektu, s ktorým sa za 365 dní pokúsim prekročiť hranicu čistého zisku 1 000 € mesačne. Začínam 15.03.2015.

5/5 - (5 votes)

Trackbacks

  1. […] Tiež tam pridáme tzv. “negatívne kľúčové slová” – to sú tie, na ktoré NECHCEME, aby sa naša reklama zobrazovala. Toto môže byť napríklad slovo “kurz výživového poradcu” – my žiadny kurz neponúkame, ale reklama sa Zobrazit více […]

  2. […] ktorých reklamných kanálov získavaš návštevnosť? Používaš AdWords, Sklik aj Facebook? Ktorý je pre teba dlhodobo najviac […]

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.