CASE STUDY: Zvýšenie konverzného pomeru o 1264 % pomocou jedného pluginu

V dnešnom praktickom článku Vám ukážem ako som na magazíne www.porovnanie-poistenia.sk zvýšil konverzný pomer o neuveriteľných 1264 % pridaním jedného WordPress pluginu.

Web www.porovnanie-poistenia.sk o životnom poistení som spravil pre kampaň poisťovne AXA, ktorá ponúkala v sieti .dognet províziu až 8€ za vyplnenie formulára. Ide ako klasický magazín s tým, že odporúčam poisťovňu AXA ako vhodnú možnosť pre uzatvorenie životného poistenia. O poisťovni som si pred začiatkom projektu zistil čo najviac informácií a uistil som sa, že ide o spoľahlivú firmu, ktorá ponúka výborné služby.

Kampaň poisťovne AXA však bola ukončená po pár týždňoch a ja som pre web nemal žiadnu alternatívu (preto vždy radím začínajúcim affilákom, aby sa nespoliehali na jednu kampaň a mali plán B). Web som kvôli tomu trochu zanedbal a príliš som sa o neho nestaral. Raz za čas som publikoval článok, aby rástla návštevnosť a dúfal som, že sa znovu spustí kampaň, ktorú by som mohol nasadiť.

Tiež som na web nasadil e-book s témou “5 praktických rád ako ušetriť na životnom poistení”, ktorý mal slúžiť na zber kontaktov. Na e-booku som si dal záležať a dokonca mi na neho prišla aj jedna pozitívna reakcia 🙂

Porovnanie poistenia - e-book

Ak chcete vidieť ako taký e-book môže vyzerať,  stiahnite si ho bez zadávania e-mailu TU.

Pred pár týždňami som sa iba zo zaujímavosti pozrel do Google Analytics aká je na webe návštevnosť. Bolo to v priemere 30 ľudí za deň, čo je fajn. Potom som sa pozrel do Mailchimpu a zažil som šok.

Za celý čas od spustenia webu si e-book, ktorý som na webe ponúkal, stiahlo 11 ľudí. Áno, čítate správne. Jedenásť stiahnutí za necelý rok. To je veľká bieda.

Aj keď som magazín žiadnym spôsobom nemonetizoval (je tam nahodený Google AdSense, ktorý však moc nezarába), nedalo mi to a snažil som sa zistiť, prečo ľudia nemajú o e-book záujem. Ešte v ten deň som:

  • Otestoval všetky nastavenia pre zber e-mailov. Nie je chyba vo formulári? Alebo priamo v plugine vo WordPresse? Možno nie je web napojený na list v Mailchimpe. Našťastie všetko fungovalo ako malo.
  • Zistil na aké kľúčové slová mi ľudia chodia na web. Išlo hlavne o KW spojené so životným poistením, spoločnosťami, ktoré ho ponúkajú a so slovom “porovnanie”. Ak si niekto porovnáva spoločnosti, ktoré ponúkajú životné poistenie, je pravdepodobne v štádiu, v ktorom hľadá to najlepšie životné poistenie. Usúdil som, že e-book je pre ľudí relevantný. V tomto chyba nebude.
  • Zistil som ako sa ľudia správajú na webe. Možno je pre nich magazín nie je dôveryhodný a boja sa e-book stiahnuť. Podľa štatistík v Google Analytics však nič nenasvedčovalo tomu, že sa ľudia po príchode správajú neprirodzene.
Bounce rate a čas strávený na webe

Bounce rate a čas strávený na webe

Celý deň som rozmýšľal ako by som môhol zvýšiť konverzný pomer stiahnutia e-booku. Úplne náhodou som večer narazil na zaujímavý článok, ktorý rozprával o takzvanej “sidebarovej slepote”. Áno, ľudia už nie sú slepí iba voči bannerom a reklamám na Vašom webe, ale aj voči čomukoľvek, čo sa nachádza v sidebare. Zaujíma ich hlavne obsah. Tak som sa rozhodol, že skúsim ponúkať e-book iným spôsobom ako formulárom v sidebare.

Rozhodol som sa vyskúšať zber e-mailov pomocou vyskakovacieho okna, takzvaného pop-upu.

Spravil som si rozsiahly prieskum a zakúpil som plugin na zber e-mailových adries s názvom OptinMonster, ktorý odporúča veľa zahraničných internetových podnikateľov. Zakúpil som verziu Plus za 99 dolárov, pričom môžem plugin integrovať na 3 webové projekty. Majú aj verziu Basic pre jeden web.

Viac sa o plugine OptinMonster dozviete na ich domovskej stránke.

Impletmentácia pluginu OptinMonster

Plugin som nainštaloval, aktivoval a vložil autorizačný kód, ktorý som obdržal po zakúpení. Dal som vytvoriť novú kampaň a mal som na výber z niekoľkých grafických designov pre pop-up.

Optinmonster - výber grafiky

Designy pre pop-upy sú po grafickej stránke veľmi pekne spracované. Páči sa mi, že na niektorých návrhoch je šípka, ktorá smeruje priamo na polia, do ktorých sa vkladá e-mail. Viem, že to dokáže výrazne zvýšiť konverzný pomer.

Vybral som si grafický design a prešiel na konfiguráciu. Musím povedať, že nastavenie pop-upu zvládne aj ten najväčší začiatočník. Všetko sa dá upraviť a ponastavovať. Vložil som obrázok e-booku, zadal nadpis, text, text buttonu a pop-up som aktivoval.

OptinMonster - nastavenie

 Výsledky (pred nasadením pluginu)

E-book mám na webe nasadený od októbra 2013. Za jedenásť mesiacov (október, 2013 – september, 2014) prišlo na web 4942 unikátnych uživateľov.

Porovnanie poistenia - návštevnosť

E-book si stiahlo 11 ľudí. To znamená, že konverzný pomer stiahnutia e-booku PRED nasadením pluginu bol 0,22%. Takýto konverzný pomer je skutočne veľmi nízky.

Výsledky (po nasadení pluginu)

Plugin Optinmonster som nasadil 13-teho októbra a dnes (13.11.2014) je mesiac od aktivácie. Za posledných 31 dní si e-book stiahlo 30 ľudí, všetci cez pop-up, ktorý na návštevníkov vybehne po pár sekundách strávených na webe.

Optinmonster - štatistiky

Štatistiky stiahnutia e-booku za posledných 30 dní (jedno stiahnutie bolo testovacie).

Za posledných 31 dní navštívilo web 996 unikátnych návštevníkov (podľa štatistík z Google Analytics). Konverzný pomer stiahnutia e-booku po nasadení pluginu je 3%, čo znamená, že za posledný mesiac si e-book stiahlo 3x viac ľudí ako za celý rok 🙂 a to iba vďaka jedinému pluginu na zber e-mailov.

VÝSLEDOK: Konverzný pomer sa zvýšil z 0,22% na 3%, čo je nárast o 1264 %

Slušné, však? 🙂

Čo povedať na záver?

Touto case study som Vám chcel dokázať aké dôležité je v podnikaní na internete experimentovať, testovať a neustále skúšať nové veci. Keby som plugin nasadil na začiatku, mal by som teraz v databáze viac ako 200 kontaktov s ktorými by som mohol naďalej pracovať. Mimochodom plugin mám nasadený aj na tomto blogu a konverzný pomer je takmer dvojnásobne vyšší 🙂

TIP NA ZÁVER: Zakúpte si plugin OptinMonster cez tento odkaz a v prípade problémov s nastavením mi napíšte. Rád Vám pomôžem a dám praktické rady ako plugin čo najefektívnejšie využívať.

CASE STUDY: Zvýšenie konverzného pomeru o 1264 % pomocou jedného pluginu
4.5 (90%) 8 hlas[ov]
Zaujal Ťa tento článok?
V tom prípade sa prihlás k viac ako 700 odberateľom, ktorým pomáham s podnikaním na internete. Píšem praktické návody, ktoré je možné obratom aplikovať do praxe.
The following two tabs change content below.
Prevádzkujem e-shopy a budujem webové projekty, ktoré následne monetizujem pomocou affiliate marketingu. Online podnikanie mi dáva neuveriteľnú voľnosť, za posledný rok som viac ako 5 mesiacov strávil mimo kancelárie a precestoval som polovicu Európy.

Comments

  1. Skvělý Peťo! tvoje články jsou pecka .)

  2. Zaujimava statistika. Ja mam voci popupom odpor a tak automaticky predpokladam, ze je to rovnake aj u ostatnych. No vidim ze nie. Zaujimalo by ma, ci sa po nasadeni pluginu nezvysil odchod zo stranky. Niekoho (ako napr. mna) to moze otravovat a moze stratit zaujem o stranku.

    • Ahoj Roman, na štatistiky to nemalo vôbec žiadny vplyv. Čas strávený na stránke, bounce rate, počet stránok na návštevu – všetko zostalo po nasadení pluginu nezmenené. S tými popupmi to je také ošemetné, niekto ich miluje a niekto nenávidí 🙂 Mne osobne nevadia ak mi ponúknu niečo skutočne relevantné. Peter

  3. Přidám své: pupupy taky nesnáším, ale mám otestované, že fungují (i lépe než u Petera) a hlavně na vzorku 20 tis unikátů za měsíc jsem neměl výkyvy v bounce rate, průměrné doby návštěvy, menším množství prošlých stránek. Samozřejmě to záleží na způsobu “vyskočení”, vzhledu okna i obsahu, který nabízíš. Takže je dobré neposlouchat co se říká, že “nefunguje” a raději to otestovat sám 🙂

  4. Petře, výborný článek – díky za něj 🙂

    Zkoušel jsi nějak testovat, v jakou dobu vyskakovací formulář návštěvníkům nabízet? Zda ihned po návštěvě daného webu nebo až po určité době?

    • Ahoj, ano toto som testoval. Najlepšie výsledky som mal pri 10 sekundách, ale myslím si, že to fakt záleží na webe a na čo budeš tie e-maily využívať. Pokiaľ Ti ide o skutočnú kvalitu e-mailov, tak to ponúkaj po určitej dobe. Konverzný pomer bude vyšší, ale to celkové číslo zozbieraných e-mailov bude nižšie. Ak ti na kvalite až tak nezáleží, tak môžeš ebook ponúkať po pár sekundách strávených na webe.

  5. lulinus.com says:

    Vzpomeň si na mě sokolíku, až dostaneš ban od Adsense, tyhle popup svinstva jsou zakázány! Zase pak tady budeme číst něco o nespravedlivém banu a podobně. Že si nedáte pokoj

  6. Zaujímavý článok Peťo!

    Ja tiež používam popup a má konverziu niekde na hranici 10%. Tiež som bol skeptický ale proste zaberá.

    PS: Mám otázočku, v čom je spravný ten formulár na konci článku? Tá časť “Zaujal vás tento článok”?

  7. Velmi zajímavé výsledky při tvém testu. Jdu taky vyzkoušet 🙂

  8. zaujímalo by ma či sa dá ten Plugin inšatlovať iba do Wordpresu? Alebo si to viem nainštalovať do akéhokoľvek redakčného systému?? 🙂 Inak perfektný článok. veľmi pomohol! Ďakujem

Pridaj komentár