CASE STUDY: Za 11 hodín som spustil web, ktorý vygeneroval 2 konverzie

V dnešnej CASE STUDY Vám krok za krokom ukážem ako som za 11 hodín vytvoril web, ktorý mi začal hneď po spustení generovať konverzie.

Som zastáncom tvorby webov s pridanou hodnotou. O tom je podľa môjho názoru affiliate marketing – dať Vášmu publiku pridanú hodnotu, ktorú nenájde nikde inde.

Dnes Vám však ukážem, že občas sa dá zarobiť na internete aj bez toho, aby ste mesiace, popr. roky trávili budovaním projektu, ktorý bude túto pridanú hodnotu Vášmu publiku poskytovať. Stačí trochu snahy a šikovnosti. Poďme na to 🙂

Nikomu neodporúčam tvoriť takéto “rychlokvašky” (hlavne nie začiatočníkom), ale aj tak sa dá.

Pred spustením projektu

Celý nápad na projekt vznikol, keď som sa dozvedel o spustení kampani Svet zdravia v sieti .dognet.

8€ za vyplnený formulár mi prišlo ako veľmi pekná provízia. Bol som však zahltený inými projektami a tvorba obsahového webu, ktorá by mi zabrala niekoľko týždňov popr. mesiacov nepripadala do úvahy.

Keďže v poslednej dobe dosť experimentujem s PPC reklamou, rozhodol som sa, že by som môhol získať traffic aj tam. Stačilo by vytvoriť jednoduchú landing page (cieľová stránka, na ktorú sa dostane návštevník), poslať tam platenú návštevnosť a dostať sa s nákladmi pod 8€ za lead. To by sa mohlo dať.

PROJEKT – VÝNOSNÝ WEB ZA 11 HODÍN

1. Prieskum trhu – 4 hodiny

Každý projekt začínam analýzou trhu pomocou týchto nástrojov – Keyword Planner od Google, Návrh klíčových slov od Skliku a Long Tail Pro, ktorý však v tomto prípade nebude potrebný. Ďalej si zadávam kľúčové slová do vyhľadávača a zisťujem konkurenciu – či už v platených výsledkoch alebo v organických. V tomto prípade ma budú zaujímať iba platené výsledky:

  • koľko inzerátov sa mi ukáže po zadaní kľúčového slova?
  • ako sú inzeráty napísané?
  • poskytujú inzeráty nejakú konkurenčnú výhodu?
  • poskytujú inzeráty riešenie k danému problému? Sú relevantné?

Ukážem Vám to na príklade:

Kľúčové slovo: “výživový poradca”

– najprv si slovo vložíme do Keyword Planneru a zistíme akú má KW hľadanosť, konkurenciu a aká je cena za klik.

Google Keyword Planner

Konkurencia je vysoká, hľadanosť je dosť nízka ale CPC je pre nás ideálna

– zadáme si slovo do vyhľadávača a zistíme, či sa budeme môcť presadiť. Ako vidíte, konkurencia na toto KW je slabá – nerelevantné reklamy (celulutída?), reklamy na rôzne pochybné vyhľadávače, reklamy bez kľúčového slova v inzeráte a reklamy, ktoré sú priveľmi zacielené (aká je pravdepodobnosť, že budem hľadať výživového poradcu v Skalici???)

Konkurencia v platených výsledkoch vo vyhľadávači

Konkurencia v platených výsledkoch vo vyhľadávači je slabá

Z tohoto prieskumu môžeme predpokladať (skutočne iba predpokladať), že sa vo vyhľadávačoch budeme vedieť presadiť.

Tiež môžeme predpokladať, že PPC kampaň bude pri cene 0,12€ za klik výnosná (ak odhadujeme konverzný pomer 5%, tak nás bude jeden lead stáť približne 2,4€).

Aj keď je hľadanosť KW nízka, našiel som desiatky ďaľších KW, ktoré budeme môcť použiť pri PPC kampani ako napr. “výživové poradenstvo”, “výživový poradca+mesto” atd.

Na internete nájdete mnoho návodov na podrobnú analýzu kľúčových slov, napríklad tu, tu, tu alebo tu. To, čo som Vám ukázal ja, je iba základ a jednoduchý príklad jedného KW.

2. Doména, hosting, stiahnutie a nainštalovanie WordPressu – 2 hodiny

Pri nových projektoch trávim hodiny rozmýšľaním o doméne, tu mi to bolo viac menej jedno. Hľadal som dôveryhodnú doménu, ktorá bude obsahovať moje hlavné kľúčové slovo spojené s výživovým poradenstvom (kvôli vyššej miere prekliku).

Zvolil som si doménu www.vyzivove-poradenstvo.sk – možno trochu moc dlhá, ale inak som s ňou spokojný.

Doménu som nahodil na hosting, stiahol WordPress a nainštaloval som ho na web.

3. Tvorba landing page – 3 hodiny

Landing page, čiže vstupnú stránku, na ktorú budeme posielať návštevnosť môžeme vytvoriť priamo vo WordPresse, ale ja odporúčam výborný plugin s názvom OptimizePress.

Pre tvorbu landing page bezkonkurenčne najlepší dostupný plugin, ktorý stojí iba 97 dolárov, čo je nič oproti tomu, čo plugin dokáže.

TIP: Zakúpte plugin OptimizePress cez tento odkaz a ak náhodou budete mať akýkoľvek problém s jeho nastavením, pomôžem Vám.

Čo som zahrnul do landing page:

  • hlavný titulok + podtitulok – musí vysvetliť návštevníkom, čo to je za služba a ako im môže pomôcť
  • výhody – čo získajú ak vyplnia formulár
  • cena – jasne viditeľná a známa, žiadne zamlžovanie
  • referencie – ako táto služba pomohla iným?
  • jednoduchý postup – ako majú postupovať po vyplnení formulára?
  • dôveryhodnosť – známe média zvyšujú dôveryhodnosť služby
  • odbornosť – za týmto programom stoja odborníci, čo opäť zvyšuje dôveryhodnosť
  • CTA prvky – výrazný button
  • obsah – ľudí zaujíma obsah, preto je potrebné vysvetliť návštevníkom, čo vlastne nutričná typológia je
  • formulár – bez neho by to, samozrejme, nešlo 🙂

Nič prevratné, ale nášmu účelu to istotne poslúži.

optimise press landing page

Vytvorenie landing page pomocou Optimize pres

4. Platená návštevnosť – 2 hodiny

Zadanie inzerátu na reklamnej siete AdWords sa za posledných pár rokov veľmi zjednodušilo. Teraz to zvládne skutočne každý a po prečítení pár návodov (napríklad ten najlepší od Vetrovky) sa zorientujete veľmi rýchlo.

Pridanie inzerátu v printscreenoch:

1. krok

Google AdWords - step 1

Google AdWords – step 1

2. krok

Google Adwords STEP 2

3. krok

Google AdWords - STEP 3

Google AdWords – STEP 3

Po vytvorení inzerátu už treba iba počkať na prvý traffic (návštevnosť). Podľa toho upravovať inzeráty, pridávať kampane, optimalizovať landing page… ale to už je na iný článok.

5. Meranie a výsledky

Aby sme vedeli, či je pre nás kampaň zisková alebo nie, musíme, samozrejme, merať cenu za konverziu. Práve cena za konverziu je pre nás momentálne dôležitá.

CPA (Cost per Aquisition – cena za konverziu) musí byť nižšia ako 8 €.

Merať konverzie môžeme buď cez affiliate systém (napríklad v sieti dognet), v systéme Google AdWords alebo v Google Analytics. Takto vyzerá napríklad prvý deň kampane v dognete:

Provízie - dognet

Prvé 3 provízie v sieti dognet

Za prvý deň som vygeneroval 3 konverzie a minul som na kampaň 11 €. 2 konverzie boli schválené, čiže moje výnosy boli 16 € a náklady 11 €.

Výsledky PPC kampane 1.deň po nasadení

Výsledky PPC kampane 1.deň po nasadení

Myslím si, že na úplný začiatok je aj ten 5 eurový zisk pekný 🙂

 

6. Čo ďalej?

Ďalej to už je na Vás, ale čaká Vás veľa práce. Musíte optimalizovať kampane, landing page, pohrať sa s rozpočtom. Ako vidíte, niekedy je to zarábanie na internete ešte ľahšie ako vyzerá. Väčšinou to je však veľká drina.

Záver

Nájdite si vždy vlastnú cestu ako sa v affiliate marketingu uchytiť. Pre niekoho to môžu byť PPC-čka spojené s konverznými landing stránkami. Pre iného zase vysoká organická návštevnosť a pár konverzných prvkov.

Tie peniaze tam však sú a je na Vás, či si ukrojíte kúsok z koláča alebo nie.

Zdroje:

OptimizePress si môžete zakúpiť tu.

Stránku www.vyzivove-poradenstvo.sk môžete vidieť tu (neručím za aktuálnosť webu).

Do sieti dognet, v ktorej nájdete aj kampaň Svet zdravia, sa môžete prihlásiť tu.

CASE STUDY: Za 11 hodín som spustil web, ktorý vygeneroval 2 konverzie
5 (100%) 9 hlas[ov]
Zaujal Ťa tento článok?
V tom prípade sa prihlás k viac ako 700 odberateľom, ktorým pomáham s podnikaním na internete. Píšem praktické návody, ktoré je možné obratom aplikovať do praxe.
The following two tabs change content below.
Prevádzkujem e-shopy a budujem webové projekty, ktoré následne monetizujem pomocou affiliate marketingu. Online podnikanie mi dáva neuveriteľnú voľnosť, za posledný rok som viac ako 5 mesiacov strávil mimo kancelárie a precestoval som polovicu Európy.

Comments

  1. Super článek, především díky za plugin OptimizePress, něco takového jsem hledal.

  2. David Dresler says:

    Nazorne, jasne, motivujici…a hlavne bez zbytecneho balastu.
    Diky Peter!

  3. Inšpirujúca ukážka pre začínajúcich, ideálna motivácia ako začať. Skús napísať článok aj po minutí väčšieho budgetu.

  4. bude report po tyzdni/mesiaci? 🙂

  5. Cau Peter,
    ktory hosting od onebit vyuzivas prosim ta? Nejaky Multihosting alebo ako to riesis ked mas viac webov?

    Dik
    Miso

    • Ahoj, mám Business s multihostingom s tým, že tam mám napojených viac domén. Za extra poplatok (myslím, že to je 10Kč mesiac) Ti napoja viac účtov než iba tie 3 čo sú k dispozícií v základe.

    • Hosting môžeš použiť od websupportu. Majú tam jeden typ kde platíš len za miesto/db a webov je neobmedzene.

  6. konverzný pomer mas cca. 8%?? až sa mi nechce veriť že tolko vela, je to bezne? alebo co to zapricinilo?

    • Peter, pri takýchto landing pages býva ten konverzný pomer niekedy aj vyšší. PPC kampaň je veľmi dobre zacielená a ak sa landing page optimalizuje, kľudne môže mať konverzný pomer aj nad 10%. Mne ten pomer trochu klesol ale moc som sa tomu potom nevenoval.

  7. Pěkný článek a taky hlavně musím poděkovat za tip na OptimizePress, zatím jsem dělal landing page přes Page Builder a to nebyla ždáná hitparáda.

  8. “moje výnosy boli 16 € a náklady 11 €” – a tych 97$ za OptimizePress sa stratilo vo vetre?

    • Počítal som samozrejme iba náklady na kampaň. Náklady na OptimizePress, doménu, hosting a ďalšie potrebné veci sú fixné a pri vyšších objemoch sa znižujú. Preto nie je dobré ich zarátavať do ROI kampane.

  9. Super článok. Otázka. Si písal že sa to potom dá zacieliť aj na “poradenstvo + mesto” na tieto KW urobíš aj nové landing pages v ktorom budu tieto klučove slova aj použite? alebo na všetko budem používať ten jeden landing?

    • Ahoj. Všetky kampane išli na jednu landing page, na hlavnú stránku webu. Žiadne iné landing pages som nevytváral ALE pre lepší konverzný pomer určite odporúčam rôzne landing pages pre rôzne kampane. Ako hovoríš, ak sa spraví landing page iba pre “Bratislavu” napríklad, určite tam budú výsledky lepšie.

  10. + dodatková otázka. Ako vieš zmerať konverzný pomer u affiliate partneroch. Ked po prekliknutí z tvojho webu na web partnera nevieš či konvertoval alebo nie.

    • Nie som si na 100% istý, či som Ťa pochopil. Zaujíma ťa ako viem merať konverzie z affiliate programu? V tomto prípade je vložený formulár priamo na webe, takže ten traffic nikde neodosielam. Je to veľká výhoda lead generation, nemusím posielať nikde svoju návštevnosť a lepšie sa mi optimalizuje web aj merajú výsledky.

      • Sry, nepozrel som si pozorne web ja som myslel ked posielaš trafik zo svojho webu na affiliate web s trackovacim affil kodom že potom ako zistíš ktorý marketingový kanál ti ako konvertuje.

  11. Dik za informativny clanok..
    Co sa tyka OptimizePress pouzival som prvu verziu no presiel som na Profit Builder ( http://lubomirgoban.info/profitbuilder ), ktory mi pride o nieco jednoduchsi..

  12. Fúúúha, aké jednoduché, iba si všetkým zabudol povedať, že to robil v tvojom prípade asi niekto, kto má pár rokov skúseností. Pre koho vôbec píšeš? Pre seberovných alebo pre začiatočníkov. Toto keby prečíta človek, čo je prvý krát na blogu o affiliate, tak to čo si ty zložil za pár hodín, nováčikovi bude trvať možno aj mesiac, to jest ako pre iný projekt. A ešte to čo si všetko doporučil niečo stálo. Skús od začiatku, to jest od kúpenia domény, hostingu a všetkých tebou doporučených platených vecí, až po prvú konverziu napísať, čo to všetko stálo. Čas toľko a toľko, cena za všetko toľko a toľko a napíš že to robil človek z x rokmi skúseností. A sme doma, pre nováčika zas kopa kecov a skutek utek. Prosím, ťa uvedomuješ si vôbec koho oslovuješ? Vieš dobre, že ľudia si to moc na začiatku neuvedomia. Vieš ja podnikám dlho a niečo mi hovorí o vstupných nákladoch a návratnosti + zisk. Toto vy super affiláci akosi opomíňate. A všetci do jedného. Kde je asi ten pes zakopaný, takto zavádzaním vysvetlované a pre novačika nič nehovoriace informácie. Sorry, ja mám rozumné argumenty. Čakám ako mi zas napíšeš nejakú múdrosť.

  13. cez co / do coho zbieras “leads”?

  14. darmord says:

    Dobrý deň,

    Prečo jedno s tých konverzií nebola schválená?

    Pekný deň
    Damián

Trackbacks

  1. […] kampaň poskytuje odmenu 8 euro za lead, čo nám umožní spustiť na kampaň aj PPC reklamu (ako som ukázal v tomto článku) […]

Pridaj komentár