Podarí sa mi uspieť na Amazone? Časť 3. – POSTUP pre nájdenie produktu

Disclaimer : nepovažujem sa za experta na predaj cez Amazon. Toto je CASE STUDY, v ktorej budem opisovať presné kroky, ktoré podniknem, aby som dostal na Amazon svoj prvý produkt, a následne ho predal so ziskom.

V minulej časti som prešiel 11 kritérií pre náš produkt. Teraz ukážem, ako som produkt hľadal.

Ako nájsť vhodný produkt na Amazone – PRESNÝ POSTUP

1. Išiel som na stránku Bestsellerov

Bestsellery pre Amazon.co.uk nájdete tu.

Toto sú bestsellery pre hlavné kategórie, potom sú ešte podkategórie.

2. Vybral som si niekoľko kategórií

Zvolil som si pár kategórií, ktoré sú mi blízke a v ktorých sú produkty podľa našich kritérií. Nechcem sa púšťať do kategórií, o ktorých neviem vôbec nič (šperky, hudobné nástroje, autá…) len kvôli tomu, že by tam mohol byť zaujímavý produkt.

 

Amazon - bestesellers

Ako som už spomínal v minulom článku, nemám chuť robiť web a FB skupinu o gitarách alebo drahých šperkoch.

3. Kategórie som prechádzal jednu po druhej

Jednoducho prezeráte kategórie a hľadáte nápad pre produkt.

TIP : nehľadajte nápad na produkt iba na Amazone. Produkt môžete nájsť rôznymi spôsobmi :

  • reklama v TV, časopise, rádiu (ak niekto dáva peniaze na reklamu, asi sa ten produkt predáva)
  • čo všetko používate? Píšte si na papierik každú jednu vec, ktorú sami za celý deň použijete (super cvičenie) a zistíte, koľko rôznych produktov by sa dalo predávať na Amazone pod vlastnou značkou
  • iné vyhľadávače ako Amazon – eBay, Heuréka, Zboží.cz atď.

Povedzme, že mi do oka padla kategória Sport and outdoors, konkrétne produkt “Microfibre towel” (fakt som tento produkt pozeral).

 

Výber produktu na Amazone

 

Splňuje “Microfibre towel” našich 11 kritérií? Myslím si, že na pár drobností celkom áno. Najväčším problémom by mohla byť cena. Priemerná cena sa pohybuje iba okolo 9 libier, čo je málo. Na druhej strane sa predávajú uteráky aj za 15 libier.

Je to ale super produkt pre vlastný brand – jednoduchý, ľahký, značka tam nehrá rolu, nekazí sa (nebudú sa vracať objednávky), dal by sa spraviť blog napríklad pre športovcov a tam tento uterák propagovať.

4. KAŽDÝ vybraný produkt prejdem nástrojom JungleScout

JungleScout je nástroj, bez ktorého sa pri výbere produktu na Amazon nepohnete. Fakt som žiadny lepší nástroj na research nevidel.

JungleScout má dve verzie : jedna verzia je ako software a druhá ako rozšírenie do Chrome. Skúšal som obidve a myslím si, že rozšírenie do Chrome úplne postačuje. Ja som si kúpil rozšierenie PRO za 147 dolárov (neľutujem).

Čo nám presne JS ukáže ? 

Po kliknutí jedného tlačítka nám pre microtowels vybehnú tieto údaje :

Amazon Junglescout

 

A tu nám JungleScout poskytne všetko, čo potrebujeme vedieť.

  • aký je BSR (Best Selling Rank) pre daný produkt?
  • koľko kusov predáme ak budeme na prvej stránke na Amazone?
  • je trh dostatočne “hlboký”? Majú zaujímavé obraty iba prví traja predajci alebo viacerí?
  • koľko recenzií majú dané produkty?
  • atď.

TIP : v tomto úvodnom videu si môžete pozrieť JungleScout v akcii

5. Prejdem si konkurenciu

Čo hľadám?

Konkurenčný produkt, ktorý sa dobre predáva, má málo recenzií a slabú produktovú stránku (tzv. listing page). Ak by sme spravili lepší produkt, lepšiu podstránku o produkte a získali pár prvých recenzií, vedeli by sme tomuto produktu konkurovať.

Tiež ma zaujímajú komentáre – čo ľuďom vadí? Čo im chýba? Ako by sme sa vedeli odlíšiť?

Napríklad som zistil, že veľa ľudí nadáva, že niektoré uteráky hneď vyblednú :

 

Komentáre na Amazone

Toto by sme mohli využiť pri hľadaní produktu (budeme skúšať vzorky, či ostanú rovnaké, keď ich vyperieme), ale aj pri detaile produktu (napíšeme, “stays the same after washing” ) – no dobre, teraz improvizujem, ale chápete ma :)))

6. Produkt som si zapísal do tabuľky a proces začal odznova

Ako som už spomínal v článku o prípravach a organizácii, na všetko používam Google Sheets, ktorý si zdieľame s bratom.

Produkt “microfibre towel” som si vybral ako vhodný pre predaj a zapísal do tabuľky.

Takto som sa snažil nájsť aspoň 5-10 produktov.

 

Týmto procesom som trávil niekoľko dní, možno týždňov. Stále som nachádzal nové a nové produkty, ktoré by sa dali predávať.

Ale je to dôležité, pretože nebudeme predávať jeden produkt, ale budeme budovať značku – takže ak na začiatku šlapneme vedľa, budeme to mať potom tažšie 🙂

Aké ďalšie nástroje som použil pri prieskume produktov?

Google Trends

Nástroj Google Trends som spomínal aj v minulom článku. Pomôže nám nielen zistiť sezónnosť, ale aj celkový trend vyhľadávania.

Hľadajú ho ľudia čoraz viac a viac? Alebo to je skôr na ústupe?

Je produkt výrazne sezónny? Alebo sa predáva takmer rovnako po celý rok?

Keywordtool.io alebo Google Keyword Planner

Tak, ako pri affiliate marketingu, aj tu sa dá využiť analýza kľúčových slov.

Mne napríklad analýza pomohla zistiť, či chcem predávať “uterák”, “froté uterák”, “uterák na plávanie” alebo “froté uterák na plávanie pre ženy”. Pomôže vám to zistiť nové nápady pre produkty a tiež ako ľudia tieto produkty hľadajú. Proste nájsť konkrétnu medzeru na trhu.

Keywordtool.io má dokonca priamo vyhľadávanie na Amazone, ktoré je síce spoplatené, ale aspoň nejaké info nám dá.

Keywordtool.io

 

Potom sú trochu sofistikovanejšie nástroje, ako napríklad AMZShark, ale s tým skúsenosti nemám.

Merchantwords.com

Táááááká škoda, že Merchantwords.com nefunguje pre anglický Amazon. Hneď by sme to mali všetko jednoduchšie.

Tento nástroj nám ukáže objem vyhľadávania na Amazone.

Super nástroj, ak sa púšťate do amerického Amazonu.

Kalkulačka poplatkov

Na túto kalkulačku ma upozornili čitatelia blogu v komentároch (díky!) a odvtedy sa s ňou trochu pohrávam. Produkt už meniť nejdem, ale kalkulačka vám vie určite uľahčiť robotu.

Ja som pomocou nej zistil, že po odčítaní všetkých nákladov mi vychádza zisk z každého predaného kusu 7 až 10 dolárov.

Je to len tak tak, ale zlé to nie je. Poviem pravdu, že som úplne zabudol na clo a nezarátal ho do výpočtu. Tak isto zisťujem, že náklady na poštovné vedia byť pekne vysoké, ak si nechávate produkty posielať lietadlom a nie loďou. Takže sa učím za pochodu na vlastných chybách 🙂

Záver

Ďakujem za všetky e-maily a komentáre pod článkom. Veľmi mi pri tejto ceste na Amazon pomáhajú!

Budem rád, ak sa čoraz viac a viac predajcov na Amazone bude zapájať do diskusie pod článkom. Pokojne ma opravujte, dopĺňajte, nesúhlaste so mnou… Ja sa neurazím 🙂

Zabudol som pri hľadaní na niečo?

 

Toto je moja cesta za prvým predajom vlastného produktu na Amazone. Podarí sa mi to?

Podarí sa mi uspieť na Amazone? Časť 3. – POSTUP pre nájdenie produktu
5 (100%) 1 hlas[ov]
Zaujal Ťa tento článok?
V tom prípade sa prihlás k viac ako 700 odberateľom, ktorým pomáham s podnikaním na internete. Píšem praktické návody, ktoré je možné obratom aplikovať do praxe.
The following two tabs change content below.
Prevádzkujem e-shopy a budujem webové projekty, ktoré následne monetizujem pomocou affiliate marketingu. Online podnikanie mi dáva neuveriteľnú voľnosť, za posledný rok som viac ako 5 mesiacov strávil mimo kancelárie a precestoval som polovicu Európy.

Comments

  1. 20. APRÍLA 2016 posledný post. Hmm, to sa podarilo inak aj mne. Presne po tento míľnik som došiel. Ale v budúcnosti tomu ešte dám šancu.

    A napíšem o tom blog 😉

  2. Dobrý deň, len sa chcem spýtať podarilo sa Vám do Vami zadaného času (30.07.2016) – deadline – dostať Váš produkt na Amazon? Koľko ks ste naskladnili na prvú objednávku? A ako ste ďaleko s týmto druhom podnikania? Darí sa Vám predávať? Máte už nejaké organické predaje? Ďakujem. Peter.

Trackbacks

  1. […] minulej časti som ukázal presný postup, ako hľadať produkt. Dnes sa budem venovať výberu dodávateľa a tomu, čo nasledovalo […]

  2. […] reklama v TV, časopise, rádiu (ak niekto dáva peniaze na reklamu, asi sa ten produkt Zobrazit více […]

Pridaj komentár