Čo je najdôležitejšou vecou v affiliate marketingu? ZAČAŤ! (+Návod ako na to)

— Venované pre začiatočníkov —

“Ahoj, Peter.  Už dlhšie čítam tvoj super blog, ktorý mi dodáva veľa inšpirácií ohľadom affiliate marketingu. Rada by som si aj ja spravila vlastný affiliate web, ale neviem, na akú tému a či by som to vôbec všetko zvládla. Určite by som ale chcela s niečím začať…”

…takýchto mailov dostávam celkom dosť. Ľudia, ktorí čítajú môj blog a zaujímajú sa o affiliate marketing (prípadne iné internetové podnikanie) a nikdy nezačnú..

A ja sa pýtam: PREČO? Čo vám v tom bráni?

Peniaze? Určite nie. V affile sa dá začať aj s pár eurami.

Čas? Pochybujem, stačí hodinka denne a za pár mesiacov môžete mať zarábajúci projekt.

Komfortná zóna, z ktorej sa nevládzete pohnúť? Možno.

 

Proste začnite!

Ak sa ma niekto opýta, čo je v affiliate marketingu úplne najdôležitejšia vec a čo mňa odlišuje od ostatných, tak to je to, že ja sa nebojím začať.

Začať s novým projektom, novou spoluprácou, novou formou propagácie. Prestať o veciach príliš premýšľať a pustiť sa do nich.

Done is better than perfect

“Done is better than perfect” ako zvykne Števo hovoriť.

Nehľadajte perfekcionizmus. Vlastne na neho v internetovom podnikaní zabudnite, nikdy ho nedosiahnete. Vždy sa bude dať spraviť niečo lepšie, inak, efektívnejšie…

…lepšie ako mať niečo perfektné je aspoň niečo mať. Niečo nové sa naučiť a po ceste učenia si aj (možno) zarobiť.

Sadnite si za ten blbý počítač a začnite! Spravte si analýzu kľúčových slov, kúpte si doménu, hosting, nainštalujte si WordPress.. Možno to skončí veľkým prepadákom, ale nemáte čo stratiť. Niečo nové sa naučíte a váš druhý projekt bude 10 x lepší.

Aby som vám na praktickom prípade ukázal ako začať, mám pre vás ukážku môjho nového projektu www.elektrickygril.sk. Na tomto projekte vám ukážem, že na tom, aby ste s affiliate marketingom začali, nepotrebujete nič iné, iba chuť a odhodlanie.

 

CASE STUDY Elektrickygril.sk : Ako začať s affiliate marketingom bez toho, aby ste mali perfektný projekt?

Už jeden článok na túto tému mám, ale teraz sa to pokúsim vysvetliť na inom projekte. Na takom, na ktorom som robil takmer všetko tak, ako by som robiť nemal. 

Nespravil som si poriadnu analýzu kľúčových slov.

Neurobil som žiadnu analýzu konkurencie.

Doménu som mal kúpenú za 5 minút.

Spustil som iba jednu PPC kampaň.

…a tak ďalej…

…proste všetko zle, a pritom to je viac, než  90 % ostatných, čo nikdy nezačnú…

Takže takto som postupoval :

1. KROK : Vybral som si drahý produkt pre propagáciu

Nevyberal som si kampaň podľa toho, čo ma baví, alebo o čom chcem mať web. Išiel som po cene a výške provízie.

Prihlásil som sa do dognetu (TOP affiliate sieť na Slovensku) a prešiel som všetky kampane. Z týchto kampaní som si vybral tie, ktoré budú mať DRAHÉ produkty s konverziou nad 8-10 euro.

Z týchto kampaní mi vyšli tieto, ktoré som si bližšie preskúmal :

Rozhodol som sa, že vyskúšam buď nábytok (domácnosť) alebo elektroniku. Znovu, hľadal som produkty, z ktorých budem mať priemernú províziu okolo 8-10 €, takže ak má kampaň 5% províziu, tak produkt musí stáť aspoň 200 €. A presne po takýchto drahých produktoch som išiel :

4home.sk - najdrahšie produkty

 

Insportline - najdrahšie produkty

 

Multifunkčný robot, vinotéka, paddleboard. Toto boli všetko možnosti produktov pre projekt.

 

2. KROK : Spravil som si zjednodušenú analýzu kľúčových slov a výpočet ziskovosti

Každý produkt som si hodil do vyhľadávačov a snažil som sa zistiť, či s webom budem ziskový.

Keďže som vedel, že na web budem posielať platený traffic, tak som sa pozeral na priemernú CPC, konkurenciu a objem vyhľadávania :

Multifunkčný robot

Snažil som sa nájsť kľúčové slová, ktoré :

  • majú aspoň 100 hľadaní mesačne
  • majú nízku až priemernú konkurenciu
  • oplatí sa mi na ne spustiť PPC kampaň (vzorec nižšie)

S CPC som potom pracoval pomocou jednoduchého vzorca, ktorý som dal do Excelu a vytvoril tak jednoduchú ROI kalkulačku, ktorá vám pomôže pri platených PPC kampaniach :

Do tohto vzorca som iba dopĺňal údaje (konverzný pomer, traffic, CPC atd.) a hľadal kampaň, ktorá bude zisková. Nakoniec som sa rozhodol pre elektrické grily.

3. KROK : Našiel som si doménu, nahodil na hosting, nainštaloval WordPress

Doména www.elektrickygril.sk je voľná? No hybaj sem s ňou 🙂

Hosting už mám, WordPress som nainštaloval za chvíľu (tu mám aj video s inštaláciou, ak by ste potrebovali).

Mal som web. Trvalo to pár hodín, ale web bol na svete. Zatiaľ nič zložité, však?

4. KROK : Nainštaloval som si pár základných pluginov

Na WordPress nájdete tisíce a tisíce rôznych pluginov. Ja som ale potreboval pár základných.

Nič viac. Znovu opakujem : nehľadáme dokonalosť.

5. KROK : Spravil som si landing page s jedným jediným grilom

Z elektrických griloch na TPD.sk a 4home.sk som si vybral jeden, ktorý je drahý, kvalitný a má dobré hodnotenia na Heuréke.

Zvolil som Catler GR 8012. Na Heuréke vyzeral celkom fajn :

Catler gril - Heuréka

 

Tiež som sa pozeral na značku. Hľadá niekto Catler grily? Očividne áno. Dokonca hľadajú aj presne ten typ grilu, ktorý budem ponúkať. PARÁDIČKA!!!

Catler grily

 

Na výrobu landing page som použil Optimizepress.

A vlastne som vás klamal. Nič som nespravil.

Poprosil som moju šikovnú šéfredaktorku Mišku, nech mi landing page spraví. Optimizepress je jednoduchý, intuitívny a zvládne to aj úplný začiatočník s WordPressom (čo Miška je).

Miška pripravila texty, obrázky, tabuľku a pustila sa do webu. Bojovala s tým a bojovala. Nervačila. Nadávala. Už už išla vyhodiť počítač z okna a zrazu – jednoduchá landing page bola na svete.

Landing page na gril

TIP na článok: Čo by nemalo na landing page chýbať?

Takže to hlavné máme – web. Zatiaľ ma to všetko stálo asi 100 €.

6. KROK : Dostaneme na web návštevnosť

Ak si chcete otestovať akýkoľvek nápad, projekt alebo start-up, tak tam pošlite platenú konverznú návštevnosť. Za pár euro zistíte, či projekt má zmysel alebo nemá. Uvidíte ako ľudia reagujú a či robia tie akcie (objednávajú, vypĺňajú formulár, klikajú), ktoré chcete, aby robili.

Aká to je vôbec konverzná návštevnosť?

Sú to ľudia, ktorí sú PRIPRAVENÍ NAKÚPIŤ. Takže nie tí, ktorí hľadajú “elektrický gril”. Tí možno zisťujú, ako gril funguje, výhody grilu, prečo by si mali gril kúpiť.

Ak už ľudia hľadajú konkrétnu značku produktu, tak už ten gril chcú mať doma. Vedia, že ho chcú, majú ho vybratí a sú ochotní vyťahovať peňaženky a platobné karty.

Spustil som preto kampaň zameranú priamo na Catler grily :

 

PPC Catler

 

Takto to vyzerá priamo vo vyhľadávači :

 

PPC Catler - zostavy

… a čakal som…

 

7. KROK : Prvé provízie

Na výrobu celej landing page som potreboval pár hodín (odhadom asi 5-8), pár desiatok euro a šikovných ľudí okolo seba.

Nič som zbytočne nekomplikoval a všetko som spravil iba tak, aby to bolo. 

Analýze kľúčových slov som nevenoval dostatok času, landing page som netestoval, PPC kampaň som neoptimalizoval. Spravil som projekt bez akejkoľvek hodnoty a s jednou jedinou podstránkou.

Div sa svetu, ale ono to vlastne nejako funguje, pretože konverzie sú a sú vyššie, než náklady na kampaň :

Provízie : elektrickygril.sk

Provízie z webu www.elektrickygril.sk zo siete dognet

 

Čo som vôbec z tejto kampani zistil ? 

  • že ľudia sú ochotní kúpiť si gril on-line
  • že konverzie sú celkom fajn v porovnaní s nákladmi
  • že ľudia nemajú problém zakúpiť si aj 800 eurové produkty on-line, keď sú od spoľahlivého e-shopu (čo TPD určite je!)

..a s týmto viem ďalej pracovať a viem, že má zmysel spraviť z tohto webu veľký, obsahový, autoritatívny web. Taký, ktorý zarobí niekoľko stoviek euro za mesiac.

ZÁVER

Na záver vás chcem poprosiť o jednu, jedinú vec :

Ak pravidelne čítate tento blog a nemáte vlastný on-line projekt, pustite sa do neho. Nie zajtra, nie v pondelok a nie prvého januára. Teraz. Hneď!

Začnite a uvidíte, že za pár týždňov/mesiacov budete úplne inde ako tí, ktorí nikdy nezačali.

Záverečný TIP : veľa informácií o affiliate marketingu sa dozviete aj z mojej reality show alebo na Super Affiliate Academy.

Čo je najdôležitejšou vecou v affiliate marketingu? ZAČAŤ! (+Návod ako na to)
4.79 (95.71%) 14 hlas[ov]
Zaujal Ťa tento článok?
V tom prípade sa prihlás k viac ako 700 odberateľom, ktorým pomáham s podnikaním na internete. Píšem praktické návody, ktoré je možné obratom aplikovať do praxe.
The following two tabs change content below.
Prevádzkujem e-shopy a budujem webové projekty, ktoré následne monetizujem pomocou affiliate marketingu. Online podnikanie mi dáva neuveriteľnú voľnosť, za posledný rok som viac ako 5 mesiacov strávil mimo kancelárie a precestoval som polovicu Európy.

Comments

  1. To TPD je celkom zaujímavé, ako pozerám podľa provízií. Musím aj ja vyskúšať

  2. Ak to nie je tajomstvo celkova ziskovost bola aka?

  3. super a diky za tip na Optimizepress. Akorat to stoji 100 dolaru a muzu to vyuzit jen na 3 weby. Neni lepsi vytvorit takhle jednoduchou prodejni stranku na wp šabloně?

    • Podľa mňa není. Optimizepress Ti ušetrí čas (drag and drop skladačka), ale aj ti zvýši konverzný pomer. Tie ich moduly fakt fungujú, majú tam rôzne vychytávky ako buttony, ikonky, tabuľky, porovnania. Dá sa to spraviť aj priamo vo WP pomocou Shortcodes, ale tak záleží ako si šikovný 🙂 Veď si skús ten Optimizepress, majú garanciu vrátenia peňazí. Ak nebude vyhovovať, tak to vrátiš a získaš refund.

  4. Ahoj Peter, ďakujem ti za zaujímavé články. S marketingom som začal len nedávno, lebo sa mi to hodilo v zamestnaní a navyše som zistil, že ma to veľmi baví. Založiť si vlastný web má lákalo už dlhšie, ale práve jeden z tvojich článkov ma prinútil konečne konať. Takže teraz zápasím s wordpressom a pomaly sa učím. Affiliate je moja ďalšia stanica. Odporučil by si mi ako začiatočníkovi začať s jednorázovým projektom (napr. ako tvoj gril), alebo má zmysel sa venovať niečomu dlhodobejšiemu (písanie článkov, recenzií a pod.)? Ďakujem za radu.

  5. Ahoj Petře, koukám že je dobré to dělat na Slovensku, u nás bys takovou doménu neregnul. Česká varianta téhle domény je už regnutá od roku 2009 🙂

  6. Moc cením tvé články. Vážím si toho. 🙂 Jen na mě působí, že začátek je lehce zavádějící. Leckdo by si fakt totiž mohl myslet, že vytvořit výdělečný web je otázka hodiny práce denně. To platí jen když máš již předchozí zkušenosti . weby, copywriting, marekting,… V opačném případě sice lze vytvořit výdělečný web, ale musí se tvrdě makat.. Vlastně to i když máš i ty zkušenosti – jen to jde rychleji.

    • Ďakujem :))) Máš pravdu, že z tých článkov môžu mať ludia pocit, že aké to je jednoduché. Pritom opak je pravda. Skôr som tým chcel povedať to, že aj za hodinu denne sa dá niečo vybudovať..bude to síce trvať mesiace, ale možné to je.

  7. Adam Brtník says:

    Ahoj,

    zajímavý a přínosný článek, Peťo. Obdobný princip monetizace (byť přes SERP) mám v hlavě už delší dobu, ale laboruju nad jednou věcí (jsem z ČR a chápu, že na Slovensku může být právní úprava jiná, ale předpokládám, že v téhle věci bude v rámci EU právní úprava jednotná). Mám najitý naprosto konkrétní produkt. Je možné koupit doménu s názvem tohoto produktu, aniž bych právně něco porušil? Moje pozorování odhalilo, že je takto provozováno plno domén, ale to ještě neznamená, že to není protiprávní. Věci tohoto typu bych nerad řešil.

    Díky za odpověď a ať se daří,

    Adam

    • tomaskrause says:

      Je to protiprávní pokud v názvu domény bude ochranná známka, tj. třeba gril-weber.cz bude problém, ale zahradni-gril.cz je OK.

    • Ďakujem Adam 🙂 Treba pozrieť trademark, ale ja by som radšej volil niečo obecnejšie. Pretože aj keď tam trademark nie je, v budúcnosti môže byť. Peter

      • Adam Brtník says:

        Ahoj, díky za odpověď oběma. Bylo mi to víceméně jasný, ale chtěl jsem se ujistit. Je pak ale celkem na pováženou obecný uplatňování tohoto principu, respektive toho, že ten trademark může vzniknout v budoucnu. Kdybych byl hajzl (nejsem, ale teoreticky) a chtěl přijít k pěkným autoritním doménám za babku, tak si takový domény najdu, ověřím si, že nemají trademark, ten pak za nějakých 100 Euro na rok koupím a doménu může být moje. Asi to nebude tak jednoduchý, jak popisuju, ale i tak…

        • Vieš čo Adam, ja som si to kedysi zisťoval a nie je to tak ako píšeš. Vždy sa tam posudzuje zámer, takže ak sa zistí, že to je čisto tvoja špekulácia, tak to neprejde. Tiež je tam priorita prihlásenia trademarku, ak niekto má business XY s webom XY.com, tak ti asi trademark nezaregistrujú, pretože XY má na túto registráciu “prednosť”.

  8. Ináč, aj na Dognet.sk máme podobnú case study 🙂 https://www.dognet.sk/publisher/navod-landing-page-s-35-zhodnotenim-investicie/

  9. Ľudovít says:

    Pekný článok ale ako inzerovať v googli keď nemám ani živnosť, s.r.o ?

  10. Mozem jednu laicku otazku? 🙂 Ak si napriklad spravim podobny affil web pre zehlicky za 20 eur , a navstevnik preklikne na tpd.sk a tam si kupi o 2 dni OLED TV za 2000 eur, dostanem proviziu? ako presne ten cookie funguje? Ked si pozriem tvoj screenshot z dognetu, je evidentne ze tam ludia kupuju (aj) ine veci. vdaka

    • Presne tak, pri tejto kampani je jedno, čo si kúpia (či gril alebo telku). Ak tam je cookie, tak sa Ti vždy zapíše provízia. Pri iných kampaniach to môže byť iné, ale toto je bežná prax. Viac krát sa mi stalo, že som odporúčal napríklad protein a dostal som províziu aj z iných výrobkov, ktoré si návštevník zakúpil.

  11. Ahoj Peter,

    parádny článok, dávam paľec hore!

    Mám jednu otázku: je možné inzerovať cez Google Adwords, keď som fyzická osoba NEpodnikateľ?

  12. Peto, vdaka za clanok! Mam este par otazok:

    1. v priemere je ten konverzny pomer webstranky a eshopu cca taky ako je defaultne nastaveny v tej kalkuacke?

    2. nasiel som par vhodnych domen na klucove slova s 1000 a viac mesacnou hladanostou, ale konkurencia je “Vysoka”…cpc je medzi 0,12 – 0,30€…oplati sa zacat aj s takymto produktom?

    vdaka vopred za odpoved….

    • musis asi vyskusat sam. daj potom vediet ako to dopadlo 🙂

    • Ahoj, 1. nie, toto su iba vymyslene hodnoty. Tie konverzne pomery treba odhadnut a následne otestovať. Pre elektrickygril to vychádza asi 25% na preklik a 2% konverzny pomer. 2. To ti takto neviem povedať, lebo neviem aká bude provízia z predaja. Veď to hoď do kalkulačky a trochu sa s tým pohraj, či to vôbec bude ziskové.

      • Pri tychto cislach to ale velmi nevychadza 🙂 http://imgur.com/a/KQMSu
        Nechcem rypat, tento clanok ma nastartoval, skusam aj tu ROI kalkulacku, ale mne skor ukazuje to, ze to nebude take easy… tie cisla musia byt velmi priaznive aby z toho bol nejaky zisk…

        • Tak to teraz pozerám a konverzný pomer je nad 3%, klik vychádza ale viac. Ale je to na hrane. Trochu mi dopomáha priemerná objednávka, ktorá je vyššia ako som predpokladal. Nepísal som, že to je ľahké. Dokonca som spomenul, že prvý projekt asi skončí fiaskom 😀 Ale myslím si, že sa dajú nájsť produkty, kde to bude vychádzať kladne 🙂 Hlavne si tým overíš, že tá kampaň funguje, to je dôležité!

  13. Páči sa mi, že je jednoduché začať. Zároveň to neznamená, že sa jednoducho začne zarábať. Len mi napadlo, či by pre túto konkrétnu kampaň nebolo lepšie použiť jednu, jednoduchú statickú stránku, vyrobenú napríklad v kompozeri. Nemusíš potom riešiť napríklad zrýchľovanie.

  14. To čo tu pán Chodelka píšte sú táraniny.
    hodina denne, blud prvý
    Popis jednoduchý hodina denne a máte nejaký príjem. Ak príde laik, teda v tomto prípade človek ktorý je používateľom PC (základné znalosti) a začne dnes s Affiliate tak garantujem, že prvého pol roka nezarobí v čistom ani 1 euro. Zoberme si teda mamičku na materskej (pretože takýto príklad ste použil v inom článku). Musí sa naučiť čo je doména, hosting, nainštalovať WP + za tieto veci zaplatiť. Tu už máme prvé náklady ktoré sú cca 30 – 50 Eur.

    Povedzme, že sa po X hodinách a študovania podarí našej mamičke vytvoriť web aký ste spravil vy o griloch. Mamička sedí a čaká a zisťuje že na jej web nikto nechodí. Jednoducho preto lebo v Google je na 253-tej strane. Tak si povie, chcelo by to nejaké možno články kde by ľudia chodili. Zabije čas s X článkami, kde ospieva popíše grily alebo teda tie svoje výrobky. Ale ani tu jej návštevnosť nechodí alebo ak chodí tak len veľmi malá (rozumej 5 ľudí denne). Prečo je to tak? Pretože má novú domény bez dôvery, málo článkov a slabé SEO. Tak začne pracovať na SEO, zabije s tým X hodín ale opäť s tým moc nepohne. Jej články sa síce posunú o niekoľko stránok dopredu, ale stále nedosiahne prvé miesta a prvú stránku, takže návštevnosť síce väčšia ale stále slabá. Tak si povie, dáme reklamu. Založí si Ad-Words a naštuduje si ako čo. Kým sa naučí ako sa to nastavuje, ako sa robí zo slovami a pod, nielen že zabije kopec času ale aj peňazí. Ad-words chyby v nastavení trestá. Povedzme že začínajú prichádzať nejaké konverzie (polrok už je za nami) no maminka na materskej zistí, že z jej zisku – napríklad 10 eur za predaný výrobok, musela dať do reklamy 8 eur (takže pri reklame za 100 eur dala 80 do reklamy a pri 1000 dala 800). Čistý zárobok by bol teda 2, 20 alebo 200 eur. Tu by bolo treba ešte spomenúť daňovú povinnosť voči štátu zo zárobku. Ak aj nebude žiadna, bude potrebné vyplniť komplikovanejšie daňové priznanie. Čo z toho vyplýva, jednoducho to, že takáto činnosť – Affil je nezmysel ak sa jej chce venovať úplný laik a reči o hodine denne sú zavádzajúce. Pán Chodelka vy ste študoval marketing – teda 5 rokov predpokladám, tak isto viete dobre anglicky takže pre vás NO PROBLEM. V tejto diskusii sa vás už niekto pýtal, že koľko projekt zarobil. Napísal ste že málo ale že ste v pluse. Ste v pluse len vďaka Ad-words reklame a vďaka tomu, že takéto projekty máte v malíčku a robíte ich možno 10 rokov. Ak naša mamička nebude môcť využiť Ad-words???? zarobí aspoň cent? Vrátia sa jej náklady na hosting + doménu? Ak tomu za pol roka mamička venuje 1 hodinu denne – teda cca 180 hodín vráti sa jej tento čas vo finančnej podobe??? Teda ak by sme rátali napríklad s 2Eur/hod, zarobí aspoň 360 Eur v čistom po odrátaní nákladov? Určite nie. Týmto samozrejme vás nechcem brzdiť vo vašom blogu a ani to neberte ako útok. Berte to tak, že sa mi nepáči ak niekoho zavádzate a vaša jednoduchosť “založím web, nahodím šablónu, pridám link a zarábam” za hodinu denne. Nedalo mi a v jednej prednáške ste spomenul váš “čistý zisk” z affilu za mesiac. A mňa by zaujímali skutočné čísla, pretože ako vidíme, tento gril vám zarobil trochu (to je v čistom cca 50 eur možno menej), projekt Výživovo ako ste sám priznal je v ťažkom mínuse a bol chybou z vašej strany. Citujem “Dá sa povedať, že magazín stále dotujem a pravdepodobne ešte dlho dotovať budem.” Koľko ste teda dal do projektu 3-4-5000 eur? + reklamy + nové články (ktoré zrejme sám nepíšete ale kupujete). Nuž čo na záver, mamičky na materskej ako aj vy úplný laici, ak si chcete privyrobiť, vyskúšajte a napíšte vaše výsledky !reálne výsledky! po polroku “hodiny denne” (alebo aj po roku to bude to samé)

    • “Ak príde laik, teda v tomto prípade človek ktorý je používateľom PC (základné znalosti) a začne dnes s Affiliate tak garantujem, že prvého pol roka nezarobí v čistom ani 1 euro. ” – jasné, úplný súhlas. Ja som s affiliate začal zarábať po pol roku a to som sa mu venoval skoro každý deň. V článku píšem, že ak sa niekto webu venuje hodinu denne niekoľko mesiacov (povedzme 200-300 hodín), tak MÔŽE mať zarábajúci web. Nič negarantujem, ale podariť sa to môže ak je človek šikovný. Hovorím zo skúsenosti, pretože takých ľudí poznám. A áno, na začiatku pravdepodobne prerobí niekoľko desiatok euro, kým sa to všetko naučí a otestuje. Kto však nič neriskuje, nič nemá, však? 🙂

    • @veronika, na miesto tohoto siahodlheho komentaru na viac ako 3600 ste mohla mat 2 clanky na svoj web 🙂

  15. Peter, naozaj ďakujem za tento článok. Hlavne vďaka nemu už nejaký ten piatok pracujem na svojom projekte.

Trackbacks

  1. […] Chodelka.sk: Návod: Jak začít vydělávat na affiliate marketingu? […]

Pridaj komentár